Enterrat viu: Relacions entre literatura, cinema i publicitat

Enterrat viu és una activitat que s’inclou dins la unitat El gènere narratiu del curs de 3r d’ESO. Concretament dins Elements del gènere narratiu: estuctura i subgèneres.

 En primer lloc, s’haurà estudiat el gènere narratiu i els seus elements: punt de vista, estructura, espai, temps, personatges, subgèneres… A continuació, s’exemplificaran els continguts referents a l’estructura i al subgènere estudiats amb el conte Cordero asado de l’antologia Relatos escalofriantes de Roald Dahl que estaran  llegint com a mostra de literatura de suspens o terror.

Seguidament, es pot visualitzar l’episodi d’Alfred Hitchcock Lamb to the Slaughter (1958) i fer una comparació de la pel.lícula amb el conte.

Lamb to Slaughter

Una vegada ja coneixen el tipus d’estructura narrativa i el subgènere del suspens o terror, s’explicarà que aquests elements propis de la literatura i el cinema també es poden trobar als anuncis publicitaris. Per demostrar-ho els alumnes realitzaran l’activitat:  “ Enterrat viu”  .      

 En primer lloc es visualitzarà l’anunci publicitari “Entrar en la droga es enterrarse vivo” (Comunidad de Madrid (2007))

Entrar en la droga es enterrarse vivo

 En referència a l’anunci ,es farà l’anàlisi de:

a) el consumidor potencial

b) l’eslogan,

c) l’estructura (observar si és tripartita o si només trobem el desenllaç)

d) el gènere (de terror)

e) els elements audiovisuals: so, localitzacions, llum… I comprovar si ajuden a crear l’ambient propi del gènere.

A continuació es visualitzarà el fragment de l’obra d’ Alfred Hitchcock , Final escape (1964).

Final escape  

 i es farà una comparació entre  l’anunci publicitari i  el referent cinematogràfic.

Per concloure l’activitat, es visualitzarà el “trailer” de la pel.lícula Buried (2010) de Rodrigo Cortés. 

Buried

i un fragment de l’entrevista al seu director, Rodrigo Cortés, a propòsit de la presentació de la pel.lícula al Festival de San Sebastián del 2010.

Festival de San Sebastián

Entrevista

S’analitzarà el fragment de l’entrevista a on el director diu que s’ha inspirat en Alfred Hitchcock (minut 5). A més,  es buscaran les semblances i diferències entre el “trailer” de Buried, l’anunci publicitari i el desenllaç de Final Escape.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *