El contingut d’aquest bloc ofereix recursos per al professorat que vulgui treballar la publicitat i el cinema a l’aula a partir de les múltiples relacions establertes entre els dos mitjans. El bloc és fruit de les activitats experimentades a l’aula i del recull i posterior ampliació del material destinat al curs de formació del professorat Del cinema a la publicitat, organitzat pel Museu del cinema de Girona i l’ICE de la UdG i conduït per la Montserrat Planella Serra. Les activitats i el curs prengueren com a punt de partida l’exposició temporal del Museu del cinema Estrelles en venda, amb l’objectiu de treballar la vessant comunicativa i creativa de la publicitat a l’aula, a través de les relacions que aquesta ha establert i estableix amb el cinema. L’objectiu del material és que els que consulteu el bloc adquiriu coneixements bàsics sobre la relació de la publicitat amb el cinema, a partir dels quals posar en pràctica les potencialitats didàctiques que se’n desprenen. També es poden veure treballs d’alumnes realitzats directament a l’aula i propostes didàctiques de mestres i professors de diferents matèries. En síntesi es vol veure com el cinema ens ajuda a mirar i a ser més crítics amb la publicitat en la mesura que la publicitat ens fa veure la vàlua de la creació cinematogràfica.
UNITATS TEMÀTIQUES
(Montserrat Planella)
1. Del cinema a la publicitat ←
2. L’exposició estrelles en venda ←
3. L’estratègia del Testimonial ←
4. Atraure consumidors ←
5. L’emplaçament del producte al cinema ←
6. Els gèneres cinematogràfics a la publicitat ←
7. Els rostres del cinema a la publicitat ←
8. Recursos cinematogràfics ←
TREBALLS DELS ALUMNES
Treballs dels alumnes de l’institut Castell d’Estela ←
PROPOSTES DIDÀCTIQUES DELS PROFESSORS I MESTRES
• La reinterpretació dels contes clàssics en la publicitat ←
• Superherois (Marta Rich Vilallonga) ←
• Eating under the spotlight. Product placement in the cinema (Maria Barvo Sánchez) ←
• L’animació en el cinema i la publicitat (Glòria Rogau Vila) ←
• Campanya publicitària del musical del centre (Carme Busquets Congost) ←
• Món global – Món local (Raquel Pujadas de Palol) ←
• Pop art i la relació art, cinema i publicitat (Carme Ferrés Cantal) ←
• Enterrat viu. Relacions entre literatura, cinema i publicitat (Nerea Larrinaga Mera) ←
• Halloween versus castanyada (Laia Rispau Ozans) ←
• Creació d’un anunci segons l’estètica d’un gènere cinematogràfic (Carme Mañas) ←
• De com la publicitat aprofita el cinema per vendre emocions (Montse Miquel) ←
• Joana d’Arc (Concepció Piferrer Duch) ←
• El cinema i la publicitat, treball d’expressió oral (Anna Barret Garriga) ←
• Títols de crèdit. Disseny gràfic a la publicitat i al cinema (Carme Saguer) ←
• Iconografia cinematogràfica en el disseny actual (M.Dolors Peña Manzano) ←
• Quan la TV i el cinema parlen de publicitat (J. Moles) ←
• Referències cinematogràfiques en la publicitat (Assumpta Planas) ←
• Estereotips al cinema i a la publicitat (Laura Bartrons) ←
• Personatges i productes (Lluís Illas) ←