Activitat: La reinterpretació dels contes clàssics i de les noves històries en la publicitat

LA PUBLICITAT
Els anuncis, a diferència de les pel.licules de cinema, tenen un autor anònim. Aquest no tenen crèdits inicials o fi  nals que facilitin l’adjudicació a un autor determinat, tot i que a vegades se’n reconeixen les carecterístiques de la seva feina.
Els anuncis tenen la capacitat d’explicar una història en pocs minuts i ens permeten mostrar un camp molt fèrtil en semiòtica. Dins el món de la publicitat nosaltres ens decantarem pels anuncis que reinterpreten els contes clàssics.
Aquesta activitat  sobre publicitat  està pensada per a cicle superior de primària. Es  faria  al llarg de quatre sessions, en les  quals s’intentarà demostrar com s’han  reinterpretació dels clàssics tant en cinema com en publicitat. Moltes de les imatges que passarem ens portaran al nostre bagatge cultural tant a nivell literari com cinèfil.

PRIMERA SESSIÓ:

En aquesta sessió partirem del clàssic conte de la Caputxeta vermella. Tant en el conte com en les diferents pel.licules realitzades trobem una introducció, un nus i un desenllaç. Cosa que no succeeix en els anuncis que se’n realitzaran a posteriori.

Imatge de previsualització de YouTube

Anunci regio de França

Imatge de previsualització de YouTube

Anunci Chanel

Imatge de previsualització de YouTube

Anunci Chanel
L’anunci de la regió de França si que presenta similituts amb la història clàssica, però els altres anuncis de Chanel la interpreten. En ambdos  casos la caputxeta esdevindria el lladre ( va a la caça d’un objectiu) i el llop en seria el complice.  Intercanvi de papers. Pren importància la música de fons que ens endinsa en la història.També destaquen els colors vermell de la capa i el daurat de l’interior de l’edifici (daurat del liquid del perfum).

En els tres casos se’ns presenten elements bàsics de la història de la caputxeta que nosaltres tenim impregnats a la memòria.

Altres anuncis que s’aprofiten dels clàssics seria el de codorniu (2005). A través de la figura de “campaneta” se’ns presenta una situació magica que recorda un dels elements principals de la història clàssica.

Imatge de previsualització de YouTube

Anuncis sèrie multiòpticas.

Imatge de previsualització de YouTube

SEGONA SESSIÓ:

En aquesta sessió ens fixarem ens anuncis que reben la influència de pel.lícules d’animació. En l última decada s’ha produit un canvi en el disseny i llenguatge de les pel.licules d’animació infantil. Aquestes destaquen, a part del missatge que volen fer arribar a l’espectador, pel seu acurat disseny i pel seu llenguatge molt proper a tota els públics. Exemples d’aquestes pel.licules La Edat de hielo, Bichos, El rey león…. Alguns d’aquests anuncis són mini relats audiovisuals.

Imatge de previsualització de YouTube

Exemple d’un anunci que Anunci Chevrolet , recorda escena peli el rey León. En aquest cas l’anunci amb el seu climax desmitifica la situació de l’herència paterna de la terra per materialitzar el desig pel cotxe.

Imatge de previsualització de YouTube

Els anuncis de la Coca cola presenta un món feliç on es reforcen els valors positius de les persones.  Concretament aquest  anunci de Coca Cola presenta, en l’escena, similituts amb la peli Bichos, una aventura en miniatura de Disney.

Tant a la peli com en l’anunci ens presenten la importància del treball en equip.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

SESSIÓ 3:

En aquesta sessió acabarem de parlar de com els estudis Pixar (Cars, Toy Story…) o Dreamworks (Shrek, Madagascar…) han revolucionat el món de l’animació actual, fent modernitzar al mateix temps els estudis Disney. Aquesta modernitat,bé pel disseny dels dibuixos, les històries, la música…. fa que això no ha hagi passat desapercebut pel món de la publicitat . D’aquesta manera alguns dels personatges creats pels estudis d’animació han esdevingut star system, arribant a protagonitzar anuncis publicitaris.

                                              Anunci Seat Altea

Imatge de previsualització de YouTube

Recorda escena Toy Story on els juguets cobren vida.

Imatge de previsualització de YouTube

A partir d’aquí  buscarem refents a l’ordinador per poder treballar en la propera i última sessió i desenvolupar algun anunci partint de la base d’alguna història clàssica o d’aquests “nous clàssics ” del cinema animat.

Imatge de previsualització de YouTube

SESSIÓ 4:

Per grups de 4 o 5 treballaran en la idea d’una anunci versionant una pel.li animada contemporania o readaptant els contes clàssics.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *