Felicita la Navidad con la película de tus seres queridos.
Una película en la que tú o tus seres queridos seréis
los protagonistas.
Es gratis, fácil y único para ti.
Solo tienes que entrar en www.diseloconunhofmann.com y en muy pocos minutos tu película personalizada estará lista para enviar.
¿Se te ocurre una forma más original de felicitar las
Navidades o el Año Nuevo o lo que tú quieras?
Ho, ho, ho…
Los álbumes “Hofman” cuentan
historias personales y conmovedoras
de viajes, nacimientos, bodas…
Estas Navidades te damos la oportunidad de contar tu historia
y felicitar las fiestas con una película
personalizada en la que el
protagonista eres tú
o esa persona a quien quieras
enviarle un mensaje y una
felicitación muy especial.
Entra en : http://www.diseloconunhofmann.com/solicitud
L’ARBRE DE NADAL
L’arbre de Nadal tal com coneixem neix al segle XVI i XVII, però no seria fins al segle XIX quan es va estendre per tot Europa, des del Regne Unit el 1841, quan per primera vegada s’instal · la al Palau de Windsor, fins Espanya, on seria introduït per una princesa russa. Un dels molts símbols religiosos que tanca l’arbre de Nadal hi ha el de la seva forma triangular, que simbolitza la Trinitat. Les llums, espelmes primer i després les actuals llumetes parpellejants, són la llum de Déu, l’estrella situada a la part superior és l’Estrella de Betlem que guia al creient i les boles representen les illes de l’arbre de la vida del Paradís o els dons que Déu ha donat l’home. Quan avui posem l’arbre ocupant el centre de les nostres llars gairebé ningú recorda i al seu simbolisme sagrat, convertint-se en poc més que un costum de la qual hem perdut el seu significat (imatge procedent de http://www.fondos10.net)
Diada de la Constitució 6/12
Aquí teniu un JClic per a què aprofondiu en aquest meravellòs món de les lleis que ens regeixen en el nostre pais. Un document molt important, millor dit, la llei mé simportant de l’Estat Espanyol, dóna-li un cop d’ull!
6 D – Dia de la Constitució
Esdeveniments
Països Catalans
1932, Barcelona – S’hi constitueix el Parlament de Catalunya: Lluís Companys n’és elegit president.
1961, Barcelona – S’hi publica el primer número de la revista “Cavall Fort”.
1977, Barcelona – S’hi constitueix el primer Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya de després del franquisme.
1978, territoris d’administració espanyola. S’hi celebra el referèndum que plebiscitarà la Constitució espanyola.
Se celebra a tota Espanya – el Dia de la Constitució Espanyola, aquesta avui fa anys, tants com 35!
La Constitució per a nens!
Aquí teniu un JClic per a què aprofondiu en aquest meravellòs món de les lleis que ens regeixen en el nostre pais. Un document molt important, millor dit, la llei mé simportant de l’Estat Espanyol, dóna-li un cop d’ull!
M i AM
27 N – Dia del Mestre
Avui se celebra oficialment el DIA DELS/ DE LES MESTRES, encara que nosaltres ho celebrem cada dia… FELICITATS!!!
TRIA… LA QUE MÉS T’AGRADI!
Repàs de Medi: Les plantes
Si voleu aprofundir sobre tot allò que hem estudiat del món de les plantes, realitzeu l’activitat del JClic. Serà un bon repàs.
Animeu-vos i jugueu per aprendre.
Càlcul Mental
Primeres gravacions
Bona tarda, Si mireu els postcats de R5 Cirera (barra dreta del bloc), trobareu una gravació amb el nom de “Viatge a Buterfly”
ESCOLTEU-LA
Què us ha semblat? Reconeixeu les veus?
Demà més
DESCRIPCIÓ DE PERSONATGES.
Podem trobar nombroses imatges a la xarxa que ens poden permetre realitzar un treball sistemàtic per potenciar el llenguatge oral i/o el llenguatge escrit dels alumnes.
Un exemple són imatges de la pel·lícula “Monstruos S.A.” o la sèrie “Els Simpson” però en podem trobar moltes d’altres que ens poden permetre fer aquest treball descriptiu tant des del punt de vista oral com escrit.
Deixo a les vostres mans la gran quantitat de recursos que ens poden oferir. Aquí en teniu un exemple:
(Procedència imatge Monstruos) (Procedència imatge Simpsons)
DESCRIPCIÓ A:
DESCRIPCIÓ B:
DESCRIPCIÓ C:
DESCRIPCIÓ D:
DESCRIPCIÓ E:
Font: http://blocs.xtec.cat/recursosee/
Repàs de l’apòstrof
Encara més…
Aqui teniu unes quantes fotos més. Què us agraden? Per què tingueu un bon record.
Ah!! dóneu la vostra opinió. El blog és de tots/es
Videos creats per Mariví amb música de Youtube.
Previsió meteorològica de Mataró
Exercicis de gramàtica catalana
Arranquem!!!
Rumm, rummm… el nou curs ja és aquí! Comença el curs 2012-13 ple d’emocions, històries, aventures, somriures, sensacions, il·lusions… tot i hipotecant les teves emocions per a què aprenguis amb tot allò que l’equip de mestres ha estat treballant durant les vacances mentre tu carregaves les bateries!
Ara que ja hem acabat les vacances, comença el nou curs escolar. Des de l’escola Cirera mirem cap endavant amb nous projectes i activitats creades amb vocació pedagògica i amb el compromís de millorar cada dia una mica més.
T’espera un moment que sols tu sabràs aprofitar-lo, perquè després puguis retenir-lo a la teva memòria de per vida!
Hi estàs a punt???
ARRENQUEM MOTORS EL DIA 12!
NO ENS FALTIS, TU COMPTES MOLT EN TOT AIXÒ!
L’EQUIP DE MESTRES de l’Escola Cirera.
12 consells
“Arran de pupitre” és un bloc amic que seguim fidelment ja que les aportacions que s’hi llegeixen ens complementen la nostra tasca diària o si més no ens alimenten en les nostres bones pràctiques.
He cregut convenient citar una de les últimes entrades ja que penso que és de bé comú en els temps que corren per a l’educació.
I tot i què aquests 12 consells van adreçats als docents, penso que qualsevol se’ls pot aplicar a la seva feina, tasca o treball, sigui gran o petit, alumne o docent, fill o pare.
Així comença…
“El curs que començarà el mes de setembre serà dur. Molt dur. I probablement acabarà recordant-se com el de les retallades i el de la precarietat. Com el de l’augment de les ràtios i el de la defenestració de l’estat del benestar. Però no fem, com a col.lectiu, que ho sigui pel de la renúncia a la dignitat i a la professionalitat dels seus ensenyants. Certament això serà molt complicat i la quantitat d’energies que hi haurem d’abocar serà monstruosa, però ho hem de fer. Perquè els nois i noies que tenim a les aules n’han de patir les menys conseqüències possibles. Ells són el nostre futur, l’esperança. Em permetyreu que faci una petita relació d’aspectes fonamentals que ens ajudin a obtenir aquests propòsits.
1. Sigues exigent amb tu mateix. Quan anem al metge sabem que li han retallat el sou i que les condicions en les que està treballant són penoses. Però també volem que ens atengui bé. I que ens curi. Quan veiem els boscos cremar, els bombers fan un esforç titànic i van per feina, i les seves condicions també han empitjorat. Doncs és per això que, més que mai, hem de donar-ho tot per als nostres alumnes. Fem un exercici d’empatia i posem-nos en el seu lloc, i en el dels pares.
2. Sigues exigent amb els demés. Començant amb els teus companys de claustre. No permetis que s’instal·li la cultura del passotisme en el claustre. Els companys que abans rondinaven sempre ara ho fan treient pit, certament tenen més arguments. Se’ls ha de demanar que ells donin el mateix del que exigeixen als mestres i professors dels seus germans, fills, nebots o néts. També hem de ser més exigents amb els pares, la situació és crítica i molts encara no s’han adonat de que l’educació és el principal valor de la societat del coneixement.
3. Obre’t. No et tanquis a la teva classe. El de l’escola és un treball en equip i si heu canviat de centre alguna vegada haureu vist que on es fa més pinya, els resultats són millors. Segur que tens unes habilitats que poden ser de gran utilitat als teus comanys. De la mateixa manera, no siguis prepotent, deixa’t ajudar i demana ajuda quan la necessitis.
4. Il·lusiona’t. No caiguis en la rutina, anant a l’institut el primer dia de setembre capficant-te únicament en els grups i les matèries que t’han tocat fer. Planteja’t reptes més enllà dels prescriptius. Parla amb els companys, a veure què podeu fer junts. Pregunta’t quin projecte farà aprendre i trempar millor els teus alumnes. En acabar mira’ls-hi els ulls. Si s’obren com taronges i s’il·luminen, ni rúbriques ni mandangues (que també cal fer, eh!), és el millor indicador de que la cosa ha anat bé.
5. Dosifica’t. La nostra professió és molt absorvent i tampoc es tracta de perdre’hi la salut compensant les retallades amb més dedicació (em refereixo a professors ja compromesos, no la dels ensenyants que no arriben als mínims en aquesta qüestió). Probablement haurem d’optimitzar feines que feiem per poder abocar més energies a donar suport a les tasques col·lectives. Treballar bé en grup és una estratègia que ens pot ajudar.
6. Forma’t. I no necessàriament fent cursos (de fet, tampoc hi haurà diners per això). No cal entrar en el concepte ‘formació al llarg de tota la vida’, segur que el tens clar. Però canvia el xip des del ‘que em formin’ al ‘formem-nos’. Obre, si no el tens ja, un compte a Twitter i crea la teva propia xarxa de contactes. Llegeix El que escriu Jordi Adell, Carme Barba, Montserrat del Pozo, Guida Al·lès, Jordi Jubany, Núria Alart, Sebastià Capella, Carles Caño, Fernando García Páez, Miguel Sola, Montserrat Vert i tants altres.
7. Experimenta. Sense por. Els errors també ens fan créixer. Webquest, caceres del tresor, treballs per tasques, flipped classroom … Segur que la primera vegada no surt del tot bé, però aniràs millorant.
8. Ojecta. Un dels efectes col·laterals de la crisi, i de la llastimosa aplicació del projecte Educat1x1 ha fet que molts centres retornin al llibre de text en paper. Negar el poder educatiu d’Internet i excloure’l de les aules és d’una irresponsabilitat extrema (l’excusa que ja s’utilitzarà via Pissarra Digital no cola). No caiguis en aquest parany. Els llibre de text són el paradigma de la vella escola, una eina que tots els experts coincideixen a assenyalar com a obsoleta. Busca a internet, hi ha molts companys que generosament han compartit cursos sencers a la xarxa, via moodle, bloc, etc. Defensa Moodle i altres Entorns Virtuals d’Aprenentatge.
9. Sigues generós. Sovint crees materials educatius molt valuosos. Comparteix-los. A Scribd si és un document de text imprimible, a Slideshare si és una presentació … Segur que en més d’una ocasió has utilitzat materials que has obtingut de la xarxa. D’aquesta manera correspons aquesta generositat aprortant-ne de teva. Aquest és l’esperit de la xarxa. Explica i difon les llicències Creative Commons als companys i alumnes, impulsa el respecte a la propietat intel·lectual referenciant l’autoria i els orígens dels materials que utilitzes.
10. Enxarxa’t. Hi ha una gran quantitat d’associacions de professors on trobaràs l’escalf de grans professionals, podràs compartir neguits, ideees i projectes: LaceNet, Webquestcat, Novadors, Espiral, ACTE… Segur que trobaràs la que encaixa amb les teves necessitats i expectatives. Probablement tens algun company al mateix centre o conegut que et podrà explicar la seva experiència. El nostre país té n teixit associatiu que es difícil de trobar en altres llocs, aprofita-ho!
11. Explica. El bon amic Jordi Adell sempre ens renya perquè no expliquem el què fem a les aules i centres educatius. I s’hi fan coses molt xules que segur inspirarien companys i companyes d’altres llocs. A vegades per vergonya (ens sembla que el que fem no és prou interessant), però la majoria de vegades per mandra (o no?). Actualment hi ha canals on publicar és molt fàcil: Twitter, blocs … però tampoc oblidis la revista de l’escola o de l’institut. De visions universitàries (majoritàriament teòriques) ja n’hem fet el ‘cupu’. Necessitem més coses explicades per mestres i professors. Bé, i per alumnes (poques vegades o mai els demanem que expliquin en veu alta com veuen l’educació que els estem oferint, i seria interessant de fer-ho).
12. Mobilitza’t. No en deixis passar ni una. Indigna’t, actua i sigues més crític que mai davant més retallades i pèrdues de drets (que arribaran, segur). L’educació no la millorarem deixant d’anar de colònies, sortides o altres activitats. Ni vestint samarretes grogues reivindicatives un dia per setmana, sinó actuant. I amb contundència. Però sobretot que això no afecti la qualitat de l’educació que estem oferint. Aliem-nos amb els pares i els sectors de la societat, amb els qui perseguim els mateixos objectius. No més retallades en educació ni en serveis bàsics !
Bé, a quests són només 12 punts, segur que vosaltres en podreu aportar més. Així que us convido a fer-ho en forma de comentaris a aquest mateix post. Que tot plegat ens ajudi a preparar-nos per apagar focs al llarg del curs (els bombers els han estat apagant amb molt de coratge aquest estiu, a nosaltres ens tocarà a partir de setembre) i per guarir una educació que ara mateix està a la UCI i que hem de reanimar.”
FONT: http://5centims5.blogspot.com.es/2012/08/12-consells-per-comencar-el-curs-amb.html?spref=fb
AM
Joc d’Atenció
[kml_flashembed movie="http://www.genmagic.net/lengua4/ones1.swf" width="400" height="300" wmode="transparent" /]
Tancat per vacances – ESTIU – 2012
Bé, durant uns dies abaixem la persiana i ens n’anirem a la platja….Tornarem amb les piles carregades i de ben segur amb moltes ganes de seguir informant sobre els recursos audiovisuals que us aniré oferint, les notícies d’actualitat i les feines que haureu d’anar prensentant!
Ja s’apropa el moment, el gran moment de… i també de gaudir de les nostres festes: LES SANTES!!!!!!
Jo… com molts mataronins que marxen de vacances per Les Santes, faré el mateix, però penso tornar!
No abans de deixar-vos, us brindo aquest joc del CORREFOC de les festes de La Mercè de Barcelona, que ens va que ni pintat per l’època que és.
Clica sobre i posa’t a jugar!
Bones vacances i GLÒRIA A LES SANTES!
BONES FESTES A TOTS I A TOTES!
ANNA Mª
AM
TANCAT PER VACANCES!!!
Curiositats matemàtiques…
Fes-ho als de casa… quedaran ben sorpresos!
Diga’ls que faràs màgia amb l’any de neixement + l’edat que tenen = ja que sempre el resultat de la seva suma serà 111!
Mira: jo vaig néixer al 19(68) + 43 anys que tinc = 111
68+43= 111
Prova-ho funciona per a tots els casos, per a edats petites ha de donar 11.
Salutacions!
Ah! Sols funciona per les edats complertes en el 2011, l’any vinent aquest truc de màgia perd efecte!
CURIÓS OI?
JAJAJAJJA
Petons
Anna Mª
REPASSA ELS ANIMALS TOT I FENT LLENGUA!
És temps de Cireres…
|