Felicita la Navidad con la película de tus seres queridos.

Una película en la que tú o tus seres queridos seréis

los protagonistas.

Es gratis, fácil y único para ti.

Solo tienes que entrar en www.diseloconunhofmann.com y en muy pocos minutos tu película personalizada estará lista para enviar.

¿Se te ocurre una forma más original de felicitar las
Navidades o el Año Nuevo o lo que tú quieras?
Ho, ho, ho…

Los álbumes “Hofman” cuentan
historias personales y conmovedoras
de viajes, nacimientos, bodas…
Estas Navidades te damos la oportunidad de contar tu historia
y felicitar las fiestas con una película
personalizada en la que el
protagonista eres tú
o esa persona a quien quieras
enviarle un mensaje y una
felicitación muy especial.

Entra en : http://www.diseloconunhofmann.com/solicitud

L’ARBRE DE NADAL


L’arbre de Nadal tal com coneixem neix al segle XVI i XVII, però no seria fins al segle XIX quan es va estendre per tot Europa, des del Regne Unit el 1841, quan per primera vegada s’instal · la al Palau de Windsor, fins Espanya, on seria introduït per una princesa russa. Un dels molts símbols religiosos que tanca l’arbre de Nadal hi ha el de la seva forma triangular, que simbolitza la Trinitat. Les llums, espelmes primer i després les actuals llumetes parpellejants, són la llum de Déu, l’estrella situada a la part superior és l’Estrella de Betlem que guia al creient i les boles representen les illes de l’arbre de la vida del Paradís o els dons que Déu ha donat l’home. Quan avui posem l’arbre ocupant el centre de les nostres llars gairebé ningú recorda i al seu simbolisme sagrat, convertint-se en poc més que un costum de la qual hem perdut el seu significat (imatge procedent de http://www.fondos10.net)

6 D – Dia de la Constitució

Esdeveniments




Països Catalans
1932, Barcelona – S’hi constitueix el Parlament de Catalunya: Lluís Companys n’és elegit president.
1961, Barcelona – S’hi publica el primer número de la revista “Cavall Fort”.
1977, Barcelona – S’hi constitueix el primer Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya de després del franquisme.
1978, territoris d’administració espanyola. S’hi celebra el referèndum que plebiscitarà la Constitució espanyola.


Se celebra a tota Espanya – el Dia de la Constitució Espanyola, aquesta avui fa anys, tants com 35!

DESCRIPCIÓ DE PERSONATGES.

Podem trobar nombroses imatges a la xarxa que ens poden permetre realitzar un treball sistemàtic per potenciar el llenguatge oral i/o el llenguatge escrit dels alumnes.
Un exemple són imatges de la pel·lícula “Monstruos S.A.” o la sèrie “Els Simpson” però en podem trobar moltes d’altres que ens poden permetre fer aquest treball descriptiu tant des del punt de vista oral com escrit.
Deixo a les vostres mans la gran quantitat de recursos que ens poden oferir. Aquí en teniu un exemple:

monsters_inc_todos

simpsons

(Procedència imatge Monstruos) (Procedència imatge Simpsons)

DESCRIPCIÓ A:

DESCRIPCIÓ B:

 

DESCRIPCIÓ C:

DESCRIPCIÓ D:

DESCRIPCIÓ E:

 

Font: http://blocs.xtec.cat/recursosee/

 

 

Arranquem!!!

Rumm, rummm… el nou curs ja és aquí! Comença el curs 2012-13 ple d’emocions, històries, aventures, somriures, sensacions, il·lusions… tot i hipotecant les teves emocions per a què aprenguis amb tot allò que l’equip de mestres ha estat treballant durant les vacances mentre tu carregaves les bateries!

Ara que ja hem acabat les vacances, comença el nou curs escolar. Des de l’escola Cirera  mirem cap endavant amb nous projectes i activitats creades amb vocació pedagògica i amb el compromís de millorar cada dia una mica més.

T’espera un moment que sols tu sabràs aprofitar-lo, perquè després puguis retenir-lo a la teva memòria de per vida!

Hi estàs a punt???

ARRENQUEM MOTORS EL DIA 12!

NO ENS FALTIS, TU COMPTES MOLT EN TOT AIXÒ!

L’EQUIP DE MESTRES  de l’Escola Cirera.

12 consells

“Arran de pupitre” és un bloc amic que seguim fidelment ja que les aportacions que s’hi llegeixen ens complementen la nostra tasca diària o si més no ens alimenten en les nostres bones pràctiques.

He cregut convenient citar una de les últimes entrades ja que penso que és de bé comú en els temps que corren per a l’educació.

I tot i què aquests 12 consells van adreçats als docents, penso que qualsevol se’ls pot aplicar a la seva feina, tasca o treball, sigui gran o petit, alumne o docent, fill o pare.

Així comença…

“El curs que començarà el mes de setembre serà dur. Molt dur. I probablement acabarà recordant-se com el de les retallades i el de la precarietat. Com el de l’augment de les ràtios i el de la defenestració de l’estat del benestar. Però no fem, com a col.lectiu, que ho sigui pel de la renúncia a la dignitat i a la professionalitat dels seus ensenyants. Certament això serà molt complicat i la quantitat d’energies que hi haurem d’abocar serà monstruosa, però ho hem de fer. Perquè els nois i noies que tenim a les aules n’han de patir les menys conseqüències possibles. Ells són el nostre futur, l’esperança. Em permetyreu que faci una petita relació d’aspectes fonamentals que ens ajudin a obtenir aquests propòsits.

1. Sigues exigent amb tu mateix. Quan anem al metge sabem que li han retallat el sou i que les condicions en les que està treballant són penoses. Però també volem que ens atengui bé. I que ens curi. Quan veiem els boscos cremar, els bombers fan un esforç titànic i van per feina, i les seves condicions també han empitjorat. Doncs és per això que, més que mai, hem de donar-ho tot per als nostres alumnes. Fem un exercici d’empatia i posem-nos en el seu lloc, i en el dels pares.

2. Sigues exigent amb els demés. Començant amb els teus companys de claustre. No permetis que s’instal·li la cultura del passotisme en el claustre. Els companys que abans rondinaven sempre ara ho fan treient pit, certament tenen més arguments. Se’ls ha de demanar que ells donin el mateix del que exigeixen als mestres i professors dels seus germans, fills, nebots o néts. També hem de ser més exigents amb els pares, la situació és crítica i molts encara no s’han adonat de que l’educació és el principal valor de la societat del coneixement.

3. Obre’t. No et tanquis a la teva classe. El de l’escola és un treball en equip i si heu canviat de centre alguna vegada haureu vist que on es fa més pinya, els resultats són millors. Segur que tens unes habilitats que poden ser de gran utilitat als teus comanys. De la mateixa manera, no siguis prepotent, deixa’t ajudar i demana ajuda quan la necessitis.

4. Il·lusiona’t. No caiguis en la rutina, anant a l’institut el primer dia de setembre capficant-te únicament en els grups i les matèries que t’han tocat fer. Planteja’t reptes més enllà dels prescriptius. Parla amb els companys, a veure què podeu fer junts. Pregunta’t quin projecte farà aprendre i trempar millor els teus alumnes. En acabar mira’ls-hi els ulls. Si s’obren com taronges i s’il·luminen, ni rúbriques ni mandangues (que també cal fer, eh!), és el millor indicador de que la cosa ha anat bé.

5. Dosifica’t. La nostra professió és molt absorvent i tampoc es tracta de perdre’hi la salut compensant les retallades amb més dedicació (em refereixo a professors ja compromesos, no la dels ensenyants que no arriben als mínims en aquesta qüestió). Probablement haurem d’optimitzar feines que feiem per poder abocar més energies a donar suport a les tasques col·lectives. Treballar bé en grup és una estratègia que ens pot ajudar.

6. Forma’t. I no necessàriament fent cursos (de fet, tampoc hi haurà diners per això). No cal entrar en el concepte ‘formació al llarg de tota la vida’, segur que el tens clar. Però canvia el xip des del ‘que em formin’ al ‘formem-nos’. Obre, si no el tens ja, un compte a Twitter i crea la teva propia xarxa de contactes. Llegeix El que escriu Jordi Adell, Carme Barba, Montserrat del Pozo, Guida Al·lès, Jordi Jubany, Núria Alart, Sebastià Capella, Carles Caño, Fernando García Páez, Miguel Sola, Montserrat Vert i tants altres.

7. Experimenta. Sense por. Els errors també ens fan créixer. Webquest, caceres del tresor, treballs per tasques, flipped classroom … Segur que la primera vegada no surt del tot bé, però aniràs millorant.

8. Ojecta. Un dels efectes col·laterals de la crisi, i de la llastimosa aplicació del projecte Educat1x1 ha fet que molts centres retornin al llibre de text en paper. Negar el poder educatiu d’Internet i excloure’l de les aules és d’una irresponsabilitat extrema (l’excusa que ja s’utilitzarà via Pissarra Digital no cola). No caiguis en aquest parany. Els llibre de text són el paradigma de la vella escola, una eina que tots els experts coincideixen a assenyalar com a obsoleta. Busca a internet, hi ha molts companys que generosament han compartit cursos sencers a la xarxa, via moodle, bloc, etc. Defensa Moodle i altres Entorns Virtuals d’Aprenentatge.

9. Sigues generós. Sovint crees materials educatius molt valuosos. Comparteix-los. A Scribd si és un document de text imprimible, a Slideshare si és una presentació … Segur que en més d’una ocasió has utilitzat materials que has obtingut de la xarxa. D’aquesta manera correspons aquesta generositat aprortant-ne de teva. Aquest és l’esperit de la xarxa. Explica i difon les llicències Creative Commons als companys i alumnes, impulsa el respecte a la propietat intel·lectual referenciant l’autoria i els orígens dels materials que utilitzes.
10. Enxarxa’t. Hi ha una gran quantitat d’associacions de professors on trobaràs l’escalf de grans professionals, podràs compartir neguits, ideees i projectes: LaceNet, Webquestcat, Novadors, Espiral, ACTE… Segur que trobaràs la que encaixa amb les teves necessitats i expectatives. Probablement tens algun company al mateix centre o conegut que et podrà explicar la seva experiència. El nostre país té n teixit associatiu que es difícil de trobar en altres llocs, aprofita-ho!

11. Explica. El bon amic Jordi Adell sempre ens renya perquè no expliquem el què fem a les aules i centres educatius. I s’hi fan coses molt xules que segur inspirarien companys i companyes d’altres llocs. A vegades per vergonya (ens sembla que el que fem no és prou interessant), però la majoria de vegades per mandra (o no?). Actualment hi ha canals on publicar és molt fàcil: Twitter, blocs … però tampoc oblidis la revista de l’escola o de l’institut. De visions universitàries (majoritàriament teòriques) ja n’hem fet el ‘cupu’. Necessitem més coses explicades per mestres i professors. Bé, i per alumnes (poques vegades o mai els demanem que expliquin en veu alta com veuen l’educació que els estem oferint, i seria interessant de fer-ho).

12. Mobilitza’t. No en deixis passar ni una. Indigna’t, actua i sigues més crític que mai davant més retallades i pèrdues de drets (que arribaran, segur). L’educació no la millorarem deixant d’anar de colònies, sortides o altres activitats. Ni vestint samarretes grogues reivindicatives un dia per setmana, sinó actuant. I amb contundència. Però sobretot que això no afecti la qualitat de l’educació que estem oferint. Aliem-nos amb els pares i els sectors de la societat, amb els qui perseguim els mateixos objectius. No més retallades en educació ni en serveis bàsics !

Bé, a quests són només 12 punts, segur que vosaltres en podreu aportar més. Així que us convido a fer-ho en forma de comentaris a aquest mateix post. Que tot plegat ens ajudi a preparar-nos per apagar focs al llarg del curs (els bombers els han estat apagant amb molt de coratge aquest estiu, a nosaltres ens tocarà a partir de setembre) i per guarir una educació que ara mateix està a la UCI i que hem de reanimar.”

FONT: http://5centims5.blogspot.com.es/2012/08/12-consells-per-comencar-el-curs-amb.html?spref=fb
AM

Tancat per vacances – ESTIU – 2012

Bé, durant uns dies abaixem la persiana i ens n’anirem a la platja….Tornarem amb les piles carregades i de ben segur amb moltes ganes de seguir informant sobre els recursos audiovisuals que us aniré oferint, les notícies d’actualitat i les feines que haureu d’anar prensentant!

Ja s’apropa el moment, el gran moment de… i també de gaudir de les nostres festes: LES SANTES!!!!!!

Jo…  com  molts mataronins que marxen de vacances per Les Santes, faré el mateix,  però penso tornar!

No abans de deixar-vos, us brindo aquest  joc del  CORREFOC  de les festes de La Mercè de Barcelona, que ens va que ni  pintat per l’època que és.

Clica sobre i posa’t a jugar!

Bones vacances i  GLÒRIA A LES SANTES!

BONES FESTES A TOTS I A TOTES!

ANNA Mª


tancat-per-vacances1

Bones Vacances a tots/es!

AM

Curiositats matemàtiques…

Fes-ho als de casa… quedaran ben sorpresos!

Diga’ls que faràs màgia amb l’any de neixement +  l’edat que tenen =  ja que sempre el resultat de la seva suma serà 111!

Mira: jo vaig néixer al 19(68) + 43 anys que tinc = 111

68+43= 111

Prova-ho funciona per a tots els casos, per a edats petites ha de donar 11.

Salutacions!

Ah! Sols funciona per les edats complertes en el 2011, l’any vinent aquest truc de màgia perd efecte!

CURIÓS OI?

JAJAJAJJA

Petons

Anna Mª

És temps de Cireres…

Temps de cireres
Les cireres, d’una a una pel maig, i pel juny, a grapats
Diferents poblacions, Fins a final de juny 


Cireres acabades de collir 


La cirera i el disseny gràfic


Les cireres al cirerer


La cirera té moltes propietats


Preparant les cireres collides


Mostra de cireres a Santa Coloma de Cervelló


Parada de cireres a Llers

Coincidint amb l’època de fructificació de les cireres -des de finals de maig i fins al juliol- les parades dels mercats s’omplen d’aquests petits fruits i diverses localitats celebren mercats, fires, exposicions i festes destinades a donar a conèixer els resultats de la collita. 

El cultiu del cirerer

El cirerer és un arbre caducifoli de la família de les Rosàcies que floreix, si la meteorologia és favorable, entre l’abril i el maig i que fa les cireres tot seguit, entre maig i juliol. La dita popular així ho recull quan diu que “Les cireres, d’una a una pel maig, i pel juny, a grapats”. Procedeix de l’Àsia Menor i ha estat conreat des de molt antic per diverses raons: per la seva gran adaptabilitat mediambiental; per la qualitat de la seva fusta i finalment, per l’exquisit sabor i les propietats del seu fruit: la cirera.

El cirerer és un fruiter que es cultiva intensivament al Priorat, l’Empordà, l’Alcoià, les Terres de l’Ebre o Mallorca, tot i que el Baix Llobregat és la primera comarca productora de cireres de Catalunya, amb el 33% de la producció total.

La cirera: varietats, propietats i productes

La cirera és una drupa vermella de dos a tres centímetres amb un pinyol que conté una ametlla agre. Hi ha moltes varietats de cireres, d’entre les que destaquen: la Burlat, la Lapins, Marvin, Picota, la Castanyera (Cristobalina o ramellet), la Cuallarga, la Forta, la Villareta, la Garrafal, la Jaboulay, la Papiol, la Hedelfigen, Starky Hardy Giant, Sweetheart, etc; cadascuna d’elles amb les seves particularitats de tamany, color, textura i sabor.

Les cireres contenen un 80% d’aigua, sucres, sals minerals, vitamines, àcids orgànics, col·loides i algunes proteïnes. Són una font d’alimentació rica en principis biològics actius i tenen propietats diürètiques, depuratives i refrescants.

La cirera a més de consumir-se com a fruit, també s’utilitza per a fer coques, confitures, melmelades i un licor, el “kirsch”, un aiguardent que es fa destil·lant el suc de cireres fermentat. Ara bé, de les cireres també se’n fan productes cosmètics: hidratants, suavitzants i nutrients.

Les festes de la cirera

Les festes de la cirera són totes aquelles manifestacions festives (exposicions, concursos, fires, mercats i festes) que celebren l’arribada dels primers resultats de la collita i estan destinades a donar a conèixer les cireres de la temporada. Tot i que diversos processos estan transformant el cicle tradicional de la collita de cireres al nostre país, la majoria d’aquestes celebracions tenen lloc entre maig i juliol, coincidint amb l’època de fructificació natural dels cirerers.

En algunes poblacions, es tracta de celebracions festives destinades a celebrar l’inici de les tasques de recol·lecció de la cirera i a donar a conèixer els primers fruits de la collita de l’any en curs. Les més importants són les del Baix Llobregat (Sant Climent, Torrelles de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló, Cervelló, Papiol, etc), les de l’Empordà (Llers, Terrades, etc) i les de les terres de l’Ebre (Miravet, etc)

En aquestes festes, les cireres es poden comprar i vendre, però sobretot estan destinades a possibilitar el tast i la degustació del producte de la collita als visitants. Per això, en alguns casos (Sant Climent de Llobregat) les cireres són les protagonistes de concursos, competitius o no, destinats a posar en valor el producte de forma artística. En d’altres, s’organitzen curiosos concursos, com el Concurs Infantil d’Escopir Pinyols de Cirera de Santa Coloma de Cervelló o el de Miravet o com el Concurs de Menjar Cireres de Sant Climent de Llobregat. Finalment, en algunes poblacions la cirera fins i tot ha origininat danses (Santa Coloma de Cervelló) i peces musicals populars (Sant Climent de Llobregat)

Text: Redacció festes.org