Featured post

Colònies 2015 a Flix

Hola MARES, PARES, GERMANS, ÀVIES/AVIS, TIETS/TIETES i família en general!!!

Com heu pogut veure s’ho han passat d’allò més bé! El motiu ha estat clau: perquè s’han portat genial! Impecable el seu comportament i relació amb els educadors, metres, monitors, personal de cuina, administradors, clients de l’hotel, dj i els seus iguals! Podem garantir que tenen habilitats socials i molt bones i que han sabut col·laborar en les tasques i ajudar-se entre ells.

Tot això ha estat molt gran, ja què ens diu que s’estan fent grans i que maduren amb la naturalitat que ho han de fer. Però encara molt més gran, si cap, són AQUESTES FAMÍLIES que us heu apropat als vostres estimats petits/es a través d’aquest, per a mi, entranyable medi digital. Us ho agraeixo de tot cor! Sou unes famílies fantàstiques!!!

Gràcies a tots/es!

Petons i abraçades C i AM

V CONCURS DEL CERTAMEN LITERARI DE SANT JORDI DE L’ESCOLA CIRERA.

ESTABLIMENT DE LES BASES 2020 DEL CONCURS DEL CERTAMEN LITERARI DE SANT JORDI DE L’ESCOLA CIRERA.

V Certamen literari de l’ESCOLA CIRERA per a alumnes DEL CICLE SUPERIOR amb vinculació al centre.

  1. PARTICIPANTS:
    1.1. Tots/es els alumnes del cicle superior.

1.2. S’estableixen les categories següents:

Categoria A: Narració

Categoria B: Poesia

  1. OBRES CONCURSANTS
    2.1 Les obres que es presentin han de correspondre a una de les categories abans mencionades i la temàtica serà lliure.

2.2 Els treballs hauran de ser individuals, obligatoris i escrits en llengua catalana o llengua castellana.

2.3 Només s’acceptarà una obra per participant.

2.4 De cada classe hi haurà 4 finalistes.

 

  1. CARACTERÍSTIQUES
    3.1 El tema és lliure.

3.2 L’extensió màxima serà d’un full i un segon full per a la il·lustració per a les categories A i B.
3.3 Les obres es presentaran manuscrites obligatòriament.

3.4 Les obres hauran d’ésser originals, i no s’admetran obres plagiades en alguna de les seves parts o en la seva totalitat.

 

  1. PRESENTACIÓ DELS TREBALLS
    4.1 Les obres portaran escrit el nom de l’autor, el curs i  la categoria en la qual participa.
    4.2. DATA DE PRESENTACIÓ DELS TREBALLS:  data límit      de març del 2020

4.3. Lectura dels treballs finalistas i lliurament de premis: 23 d’abril de 2020 o bé dins de la semana cultura de Sant Jordi.

 

  1. 5.    PREMIS

5.1. Hi haurà 2 premis per aula.

5.2. Els premis es poden declarar deserts.

5.3. Els premis consistiran en un diploma.

  1. JURAT
    6.1. El jurat estarà compost per membres de la comunitat educativa de Cirera.

6.2. Els membres de la comissió tenen vot de qualitat.

6.3. Els textos finalistes seran llegits a les classes durant la setmana cultural de Sant Jordi.

  1. ALTRES
    7.2. Les obres que resultin guanyadores podran ser publicades als blocs del curs: XARRUP DE CIRERA i XAROP DE CIRERA seran penjades al  web de l’escola Cirera.

7.3. Qualsevol imprevist serà resolt pels membres de la comissió del certamen literari de CIRERA.

7.4. El veredicte del jurat serà inapel·lable.
7.5. El fet de concursar implica la total acceptació d’aquestes bases.
7.6. Els treballs que no s’adiguin a aquestes normes no seran valorats.

 

 

Medi 6è: La Industrialització i el liberalisme

Per començar a treballar el tema de la Industrialització de Medi Socials, els alumnes de sisè hem visualitzat la pel·lícula “Oliver Twist” que ens ha traslladat per una estona a les característiques de la època.

Si voleu continuar aprofundint i coneixent com eren la vida i les condicions de treballs dels obrers al segle XIX, us animo a que veieu el següent vídeo de la pròpia història viscuda per una nena en aquells temps.

https://youtube.com/watch?v=bUWoVYfO90Q%3Fwmode%3Dtransparent

Per ampliar els coneixements sobre el Liberalisme, podeu llegir l’article que trobareu a la següent web:

http://es.tiching.com/link/730800

La màquina de Vapor! Quin gran i revolucionari invent! Per saber més, els alumnes podeu visitar aquesta web:

http://es.tiching.com/link/100367

El següent vídeo tracta sobre l’aparició de les fàbriques i el creixement urbà, fenomens que va provocar la Revolució Industrial.

http://es.tiching.com/link/730820

Per completar tota aquesta informació, aquest últim vídeo fa un recorregut en imatges pels diversos escenaris de la Revolució Industrial.

https://www.youtube.com/embed/JM6ZidY7JCY?wmode=transparent

Animeu-vos a fer una ullada a aquests enllaços! Una imatge val més que mil paraules!

Connectant amb l’electricitat

Com es pot aprendre divertint-se?

Els alumnes de sisè hem treballat l’electricitat a partir de la creació d’un connecta. Ha estat molt interessant i entretingut i la millor manera d’aprendre com funciona un circuit elèctric. Estem molt satisfets dels nostres treballs!

 

L’amic invisible.


Hola sóc l’amic invisible de tots. Voleu algunes idees pel regal que heu de fer al vostre “amic visible”?

Cliqueu la imatge del nostre invisible i… sorpreneu als vostres companys!

Aquí teniu altres webs on podeu trobar més idees:

Oh! Manualidades: hi podem trobar tot tipus d’eines i recursos per a fer manualitats, un espai sensacional per a construir noves activitats manipulatives amb els infants.

invisible_man-150x150

Comença el 2018-19!

Comencem el curs

10 consells per començar el curs

10 consells per començar el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions

Preparar el material escolar

  • Feu el llistat conjuntament amb els vostres fills del material necessari per al nou curs després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar els noms, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

  • Programeu conjuntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que li quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se… Recordeu que convé que els més petits comparteixin temps en família i juguin a casa.
  • Tingueu en compte si el vostre fill va tenir alguna dificultat el curs anterior per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.

Tenir en compte el període d’adaptació

  • En el cas que el vostre fill iniciï l’escolaritat, és important que el motiveu per fer una bona entrada a l’escola.
  • En el cas que el vostre fill canviï de centre, intenteu que conegui els espais i pugui entrar en contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs provoca en el vostre fill alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor per tal que pugui rebre la informació i, si escau, prendre les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació.
  • Feu reflexionar el vostre fill sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

  • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).

Més informació sobre l’inici del nou curs

Ara necessitareu una calendari on anar escrivint aquestes dades ja que les utilitzarem més avant per tal d’anar confeccionant la nostra programació. A continuació us fem a mà unes quantes adreces on-line per a generar els vostres calendaris personalitzats a les vostres necessitats per tal de seguir treballant en aquest inici de curs.

CALENDARI MENSUAL I AMB IMATGE

CALENDARI PER SETMANES O DIES

En aquest calendari podeu ficar fins a 50 setmanes, començant pel dia que voleu, títol, elegir l’idioma, si voleu que apareixi el número de setmna que és respecte de l’ini d’any, etc….

CALENDARIS AMB MOLTS FORMATS

En aquesta web trobareu molts formats, des de mensuals a quinzenals, etc…

Bon inici a tothom!!!

Font: Gencat.cat

70 activitats educatives i gratuïtes.

Recopilació de més de 70 activitats educatieas online (gratuïtes) sobre alimentació, nutrició i cuina.

  1. Cuina- Infantil- Taller de cuina. zonaClic.
  2. Cuina- TASTA’M. Portal Educatiu sobre Alimentació i  Salut. TASTA’M.
  3. Cuina-Primària- La cocina. zonaClic.
  4. Aliments- Infantil- Frutas. zonaClic.
  5. Aliments- Infantil- La mesa está servida. Aula 365 Speedy.

Font: http://portal.educ.ar

TANCAT PER VACANCES!

Bé, estimats i estimades meves!

Ja s’apropa el moment, el gran moment de…

20160616_124149

i també de gaudir de les nostres festes: LES SANTES!!!!!!

Jo… com molts mataronins que marxen de vacances per Les Santes, faré el mateix, però penso tornar!

No abans de deixar-vos, us brindo aquest RETALLABLE del CORREFOC de les festes d’Alcúdia

i com no remeto al web de Les Festes de La Mercè de Barcelona, que ens va que ni pintat per l’època que és.

Clica sobre i vés al web de les Festes de la Mercè de Bcn!

Bones vacances i GLÒRIA A LES SANTES!

BONES FESTES A TOTS I A TOTES!

ANNA Mª

DEURES D’ESTIU

HOLA,

Aquest curs, els mestres de Primària i els professors de Secundària, han acordat posar-vos DEURES per l’estiu.

El motiu és que tots i totes porteu els mateixos deures al vostre institut perquè siguin corregits. Però hi ha unes normes:

1. El llibre de Tom Sawyer és obligatori per a tots i totes, així com les activitats i el full que diu “General”.

2. Els treballs que es donen de les diferents matèries, les han de realitzar aquells/aquelles alumnes que hagin suspés la matèria. (Si algú les vol fer, doncs, ESTUPENDO).

Aquí teniu el MATERIAL:

GENERAL Activitats reforç estiu

ENGLISH Activitats reforç d’estiu

MATES Activitats reforç estiu1

LLENGUA CATALANA Activitats reforç d’estiu

LENGUA CASTELLANA Activitats reforç d’estiu

-Per entrar a la pàgina heu de clicar a sobre de l’enunciat i s’obrira una finestra nova-

Ànims i Bona feina!!

Comencem el curs 2017-18 amb empenta!!!

Comencem el curs

10 consells per començar el curs

10 consells per començar el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions

Preparar el material escolar

  • Feu el llistat conjuntament amb els vostres fills del material necessari per al nou curs després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar els noms, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

  • Programeu conjuntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que li quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se… Recordeu que convé que els més petits comparteixin temps en família i juguin a casa.
  • Tingueu en compte si el vostre fill va tenir alguna dificultat el curs anterior per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.

Tenir en compte el període d’adaptació

  • En el cas que el vostre fill iniciï l’escolaritat, és important que el motiveu per fer una bona entrada a l’escola.
  • En el cas que el vostre fill canviï de centre, intenteu que conegui els espais i pugui entrar en contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs provoca en el vostre fill alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor per tal que pugui rebre la informació i, si escau, prendre les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació.
  • Feu reflexionar el vostre fill sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

  • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).

Més informació sobre l’inici del nou curs

Ara necessitareu una calendari on anar escrivint aquestes dades ja que les utilitzarem més avant per tal d’anar confeccionant la nostra programació. A continuació us fem a mà unes quantes adreces on-line per a generar els vostres calendaris personalitzats a les vostres necessitats per tal de seguir treballant en aquest inici de curs.

CALENDARI MENSUAL I AMB IMATGE

CALENDARI PER SETMANES O DIES

En aquest calendari podeu ficar fins a 50 setmanes, començant pel dia que voleu, títol, elegir l’idioma, si voleu que apareixi el número de setmna que és respecte de l’ini d’any, etc….

CALENDARIS AMB MOLTS FORMATS

En aquesta web trobareu molts formats, des de mensuals a quinzenals, etc…

Bon inici a tothom!!!

Font: Gencat.cat

Carpeta d’aprenentatges d’estiu de 6è.

INSTRUCCIONS:

  1. L’arxiu anomenat GENERAL l’ha de fer tothom.
  2. la resta d’arxius l’heu de fer qui hagi suspés aquella assignatura, i
  3. els qui se us recomani fer-lo, això ho direm als papis/mamis el dia 26 (de 9 a 13h)
  4. els quaders de matemàtiques que es proposen cal adquirir-los i fer-los.

FORMAT ( .pdf) 

MATES Activitats reforç estiu

ENGLISH Activitats reforç d’estiu

GENERAL Activitats reforç estiu

LENGUA CASTELLANA Activitats reforç d’estiu

LENGUA CASTELLANA Correcció

LLENGUA CATALANA Activitats reforç d’estiu

Bona feina i bones vacances!!!

AM

21 de juny: solstici d’estiu


El solstici és cadascun dels dos moments de l’any en què el sol aconsegueix la màxima declinació (distància angular) respecte a l’equador celeste.
En el <strong>solstici d’estiu</strong> de l’hemisferi nord el sol arriba al zenit al migdia sobre el Tròpic de Càncer i en el solstici d’hivern arriba al zenit al migdia sobre el Tròpic de Capricorn.Una altra manera d’entendre el significat de solstici és referir-nos a la durada del dia (en astronomia el dia comprèn el temps en que el Sol es troba per damunt de l’horitzó, és a dir, el temps que transcorre entre la sortida i la posta del sol). Aquesta durada és variable al llarg de l’any. Hi ha dos dies l’any en què arriba als valors extrems: el dia més llarg correspon al solstici d’estiu, i el dia més curt al solstici d’hivern. El solstici d’estiu marca el pas de la primavera a l’estiu, alhora que el solstici d’hivern marca el pas de la tardor a l’hivern. A l’hemisferi sud, hom anomena solstici d’estiu al solstici del mes de juny i solstici d’hivern al solstici del mes de desembre, prenent així en compte de la diferència d’estacions entre els dos hemisferis.
En el <strong>solstici d’estiu el Sol </strong>es troba a la posició més septentrional (més al nord), és a dir, sobre el Tròpic de Càncer, a +23°26′ de declinació. Físicament, el solstici d’estiu correspon al moment en què l’eix de rotació de la Terra es troba més pròxim a la direcció Terra-Sol. Això s’esdevé entre els dies 20 i 21 del mes de juny. La data i hora exactes varien cada any.

Els catalans celebrem aquests dies, en concret avui dia 21 de juny, el moment de l’any què el Sol està en el seu punt més alt i escalfa durant més temps la Terra.

Els Sol arriba a la seva màxima curvatura en el cel, aquest dia la seva llum és més forta i dura més temps, en el Nord llunyà llueix tot el dia. Des del seu neixement a Nadal la llum arriba al seu màxim creixement. Hem arribat a la meitat de l’any i la llum simbolitza les nostres accions més fortes i virils, la unitat del llar i la existència del nostre poble. Ha estat antiga tradició dels pobles europeus celebrar el solstici d’estiu i mantenir amb aquestes festivitats les nostres tradicions més antigues, les dels nostres avantpassats celebrant la lluita per la existència de la nostra identitat.

És la “nit del foc” pels catalans, i sense cap mena de dubte, la festivitat més celebrada pels habitants de Catalunya i de tots els Països Catalans.

La benvinguda al sol, el culte del foc i les creences que els van lligades són habituals en els nostres pobles.  Als Països Catalans les festivitats del foc es celebren des de temps remotísims.

La vesprada del 23 de juny, que precedeix la nit més curta de l’any, és la més festiva del calendari català. Les celebracions són presents tant a les comunes rurals més aïllades com a les viles, marcant el començament de la temporada estiuenca.

Entre aquestes celebracions destaquen les falles que són una tradició fortament arrelada a diverses poblacions de l’Alta Ribagorça, la Val d’Aran i el Pallars Sobirà. Les nits d’estiu al Pirineu s’il·luminen amb la baixada de les falles muntanya avall i amb les fogueres als pobles. L’origen de la festa es troba relacionat amb el culte solar i el cicle de la vida, dut pels nostres avantpassats des dels boscos del Nord.

Per altra banda, existeix a les nostres terres des de fa uns anys la costum d’encensar la foguera del solstici amb la flama duta des del Canigó i fent-la arribar fins a les vil·les de la Catalunya Nord i les del sud de les terres de parla catalana convertint aquestes dades en festa nacional de la nostra identitat.

El foc i la flama anuncien el camí de la lluita per la nostra identitat.

Bon Solstici d’Estiu.

Anna Mª

 

Practica les fraccions

http://www.vedoque.com/juegos/matematicas-04-fracciones.swf

http://www.genmagic.net/mates4/ser4c.swf

http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fractions/memory_equivalent1.htm

http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fractions/memory_fractions1.htm

http://www.accedetic.es/fracciones/fracciones/index.html

 

Comencem el curs 2016-17 amb empenta!

Comencem el curs

10 consells per començar el curs

10 consells per començar el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions

Preparar el material escolar

  • Feu el llistat conjuntament amb els vostres fills del material necessari per al nou curs després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar els noms, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

  • Programeu conjuntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que li quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se… Recordeu que convé que els més petits comparteixin temps en família i juguin a casa.
  • Tingueu en compte si el vostre fill va tenir alguna dificultat el curs anterior per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.

Tenir en compte el període d’adaptació

  • En el cas que el vostre fill iniciï l’escolaritat, és important que el motiveu per fer una bona entrada a l’escola.
  • En el cas que el vostre fill canviï de centre, intenteu que conegui els espais i pugui entrar en contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs provoca en el vostre fill alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor per tal que pugui rebre la informació i, si escau, prendre les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació.
  • Feu reflexionar el vostre fill sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

  • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).

Més informació sobre l’inici del nou curs

 

 

Ara necessitareu una calendari on anar escrivint aquestes dades ja que les utilitzarem més avant per tal d’anar confeccionant la nostra programació. A continuació us fem a mà unes quantes adreces on-line per a generar els vostres calendaris personalitzats a les vostres necessitats per tal de seguir treballant en aquest inici de curs.

CALENDARI MENSUAL I AMB IMATGE

CALENDARI PER SETMANES O DIES

En aquest calendari podeu ficar fins a 50 setmanes, començant pel dia que voleu, títol, elegir l’idioma, si voleu que apareixi el número de setmna que és respecte de l’ini d’any, etc….

CALENDARIS AMB MOLTS FORMATS

En aquesta web trobareu molts formats, des de mensuals a quinzenals, etc…

Bon inici a tothom!!!

Font: Gencat.cat

AM

Carpeta d’aprenentatges d’estiu de 6è.

INSTRUCCIONS:

  1. L’arxiu anomenat GENERAL l’ha de fer tothom.
  2. la resta d’arxius l’heu de fer qui hagi suspés aquella assignatura, i
  3. els qui se us recomani fer-lo, això ho direm als papis/mamis el dia 26 (de 9 a 13h)
  4. els quaders de matemàtiques que es proposen cal adquirir-los i fer-los.

FORMAT ( .pdf) 

GENERAL Activitats reforç estiu

LLENGUA CATALANA Activitats reforç d’estiu

LENGUA CASTELLANA Activitats reforç d’estiu

ENGLISH Activitats reforç d’estiu

MATES Activitats reforç estiu

 

 

Comiat Promoció 2016

[youtube]https://youtu.be/PwlqHwBaWDU[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/FB4Yy3Zkgew[/youtube]

[youtube] https://youtu.be/srtrj8i_ZJs[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/muQFYsKbutw[/youtube]