Article destacat

Demà anem d’excursió!!!!

Hola a tothom:

Demà anem d’excursió a Barcelona a L’observatori Fabra i a la tarda al Laberint d’Horta.

Com que les previsions meteorològiques són inestables cal que els vostres fills vinguin amb roba preparats per la pluja, a ser possible:

  1. Pantalons llargs
  2. samarreta de màniga llarga
  3. Capellina  o impermeable.
  4. calçat còmode
  5. aigua
  6. dos àpats: un per esmorzar i un per dinar ( podeu posar tuppers)
  7. no es pot portar: ni mòbils, ni consoles, ni mp3, ni mp4, ni llaminadures, ni bosses d’ snacks, etc…
  8. tampoc begudes d’envasos de pes, com de litre o litre i mig.
  9. no calen càmeres de fotos ( ja farem nosaltres el reportatge i el penjarem al bloc)
  10. cal portar ganes de passar-ho bé i aprendre molt!

 

  • Cal que sigueu molt puntuals, ja que hem d’estar aviat a la gran ciutat i no volem trobar embussos:
  • Sortirem del Torrent de la Pólvora sobre les 9:15 min
  • i arribarem al mateix lloc sobre les 16:30h
  • Sigueu puntuals i fins demàaa!!!

Carme i AM

 

Article destacat

Observatori Fabra i Laberint d’Horta

Screenshot_2014-12-17-00-15-15L’Observatori Fabra és un observatori astronòmic situat a Barcelona, sobre un contrafort del Tibidabo encarat cap al sud a 415 m d’altitud sobre el nivell del mar (latitud: 41,4184° N; longitud: 2,1239° E). Fou fundat el 1904 i és propietat de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona. El seu director actual és Josep Maria Codina i Vidal i la seva activitat científica es centra actualment en l’estudi d’asteroides i cometes. És el quart observatori més antic del món que segueix en funcionament. El parc del Laberint d’Horta (de vegades també anomenat jardins del Laberint d’Horta) és un jardí històric al districte Horta-Guinardó de Barcelona i el més antic que es conserva a la ciutat. Ubicat a l’antiga finca de la família Desvalls a la vora de la serra de Collserola, el parc inclou un jardí neoclàssic del segle XVIII i un jardí romàntic del segle XIX.

Article destacat

PASAPALABRA

HOLA CHICOS Y CHICAS de 6º,

El próximo día vais a elaborar un rosco de un PASAPALABRA. Deberéis elegir una palabra de cada una de las letras que conforman el abecedario y acto seguido buscar su significado en un diccionario.

En la siguiente sesión jugaremos con los pasapalabras que hayáis elaborado. Y así cerraremos el trimestre.

También podréis jugar en casa o en la escuela a este otro más completo y digital!

¿Quién es capaz de acertarlas todas?

Article destacat

L’amic invisible.


Hola sóc l’amic invisible de tots. Voleu algunes idees pel regal que heu de fer al vostre “amic visible”?

Cliqueu la imatge del nostre invisible i… sorpreneu als vostres companys!

Aquí teniu altres webs on podeu trobar més idees:

Oh! Manualidades: hi podem trobar tot tipus d’eines i recursos per a fer manualitats, un espai sensacional per a construir noves activitats manipulatives amb els infants.

invisible_man-150x150

Fitxes de càlcul per Imprimir

numeros-decimals

Fitxes de càlcul amb nombres naturals
Sumes
-"Sumes per a tota la setmana"   (Sumes de 4 xifres)
-"Sumes per entrenar les neurones"  (Sumes en línia, nivell 1) 
-"Sumes per entrenar les neurones"  (Sumes en línia, nivell 2) 
Restes
-"Restes per a tota la setmana" (Restes de 3 xifres) 
-"Restes per a tota la setmana" (Restes de 4  xifres) 
-"Restes per entrenar les neurones"   (Restes en línia, nivell 1) 
-"Restes per entrenar les neurones"  (Restes en línia, nivell 2)
Multiplicacions
-"Practica les taules del 2 i del 3"  (Multiplicacions en línia, taules 2 i 3) 
-"Practica les taules del 4 i del 5"   (Multiplicacions en línia, taules  4 i 5) 
-"Practica les taules del 6 i del 7" (Multiplicacions en línia, taules 6 i 7) 
-"Practica les taules del 8 i del 9" (Multiplicacions en línia, taules 8 i 9)
-"Quantes en pots fer en un minut?"  (Multiplicacions en línia per practicar les taules)
-"Practica les taules de multiplicar!"  (Multiplicacions en línia, totes les taules)
-"Només taules del 2, 3, 4 i 5!"   (Multiplicacions per 2 xifres, taules 2 a 5) 
-"Només taules del 6, 7, 8 i 9!"  (Multiplicacions per 2 xifres, taules 6 a 9)
-"Multiplicacions per a la setmana"  (Multiplicacions per 2 xifres, taules 2 a 9)   
-"Troba el factor desconegut"  (Càlcul mental d'un factor de multiplicacions senzilles) 
Divisions
-"Són molt fàcils, i exactes!" (Divisions en caixa exactes 1 xifra, nivell 1)
-"Divisions exactes (de residu 0)"  (Divisions en caixa exactes 1 xifra, nivell 2)-"Totes les divisions són exactes!" (Divisions en caixa exactes 1 xifra, nivell 3)
-"Segur que totes donen 1 de residu!"  (Divisions en caixa 1 xifra, residu 1)
-"Segur que totes donen 2 de residu!"  (Divisions en caixa 1 xifra, residu 2)
-"Segur que totes donen 3 de residu!"   (Divisions en caixa 1 xifra, residu 3) -"Segur que totes donen 4 de residu!"  (Divisions en caixa 1 xifra, residu 4)
-"Segur que totes són exactes!"(Divisions en caixa exactes 2 xifres, dividend de 4 xifres)
-"Segur que totes donen 1 de residu!"  (Divisions en caixa 2 xifres, residu 1, dividend de 5 xifres)
-"Quantes en fas en un minut?" (Divisions en línia, molt senzilles, per practicar les taules)-"Divisions exactes en línia" (Divisions en línia, nivell 1)  
-"Divisions exactes en línia"  (Divisions en línia, nivell 2) 
-"Divisions exactes en línia" (Divisions en línia, nivell 3) 
-"Divideix per ... fins a trobar el darrer nombre"  (Divisions encadenades)
Càlcul lúdic
-"Piràmides numèriques - 1"   (Piràmides de 4 x 4 amb nombres del 2 al 12 al primer nivell)  
-"Piràmides numèriques - 2"   (Piràmides de 8 x 8 amb nombres del 2 al 12 al primer nivell)
-"Mini-piràmides invertides - 1"   (Sêries de mini-piràmides invertides de dos nivells per a practicar la resta)
-"Càlcul mental amb símbols-1"   (Els símbols representen nombres naturals o les operacions bàsiques)
-"Completa les caselles"   (Per completar-les cal efectuar restes o sumes i restes)
-"Estels de càlcul mental-1"   (Sumes i restes aleatòries fins el 100)
Fitxes de càlcul amb nombres decimals
-"Col·loca i suma o resta"   (Sumes i restes per col·locar amb decimals, pautades)
-"Completa les caselles - 1"   (Sèries de sumar un decimal a un altre de donat, amb el resultat de la darrera casella)
-"Sumes mentals amb decimals"  (Sumes amb nombres decimals en línia - dècimes)
-"Més sumes mentals amb decimals"  (Sumes amb nombres decimals en línia - dècimes i centèsimes)
-"Troba la diferència - 1"   (Restes mentals amb decimals - dècimes i centèsimes)

Fitxes de càlcul amb nombres enters
-"Moltes sumes de nombres enters"  (Sumes d'enters amb nombres senzills)           
-"Molta atenció a les restes d'enters"  (Restes d'enters amb nombres senzills) -"Taules de nombres enters-1"  (Oposat d'un nombre enter: omplir caselles d'una graella)
-"Taules de nombres enters-2"   (Suma, resta i producte d'enters: omplir caselles d'una graella) 
-"Multiplicacions de nombres enters"   (Multiplicacions d'enters amb nombres senzills)
-"Practica la divisió de nombres enters"  (Divisions d'enters amb nombres senzills)
-"Totes quatre operacions amb enters"  (Sumes, restes, multiplicacions i divisions d'enters amb nombres senzills)
-"Moltes operacions a la vegada 1"   (Operacions combinades amb nombres enters senzills)
-"Moltes operacions a la vegada 2"   (Operacions combinades amb nombres enters de major valor absolut)
Fitxes de càlcul amb fraccions positives   
-"Anem per parts-1"   (Pràctica de 1/2, 1/4, 3/4 i altres càlculs amb fraccions molt senzilles)
Fitxes de problemes 
Amb nombres naturals
-"Els problemes dels anys de la família de la Montse"   (Sumes i restes)
Amb gràfiques
-"Juguem amb els punts d'una graella"(Sistema de coordenades cartesianes, nombres positius)
Geomètrics
-"Mini-construccions amb cubs"   (Comptar cubs de construccions senzilles, i reproduir-les)
-"Va de piles de cubs"   (Comptar cubs de construccions una mica més complicades, i reproduir-les)
-"Quants n'hi ha?" (Comptar quadrats, rectangles i triangles. Nivell mitjà-alt)
-"On són les cares dels cubs?"   (Esbrinar les cares interiors i les cares exteriors de construccions amb 2, 3 i 4 cubs)

Pasapalabra – LENGUA CASTELLANA

HOLA CHICOS Y CHICAS de 6º,

El próximo día vais a elaborar un rosco de un PASAPALABRA. Deberéis elegir una palabra de cada una de las letras que conforman el abecedario y acto seguido buscar su significado en un diccionario.

En la siguiente sesión jugaremos con los pasapalabras que hayáis elaborado. Y así cerraremos el trimestre.

También podréis jugar en casa o en la escuela a este otro más completo y digital!

¿Quién es capaz de acertarlas todas?

20 Novembre

Dia Universal de la Infància

La celebració de diades universals està motivada pel desig social de donar un impuls positiu al reconeixement de drets i a la millora de qualitat de vida de col·lectius generalment desfavorits i en procés de legitimació com a subjectes actius, i al treball ecològic i preventiu que cal desenvolupar a través de la promoció de temàtiques generalistes.
Sense cap dubte, la infància, com a col·lectiu social, pot inscriure’s històricament en l’apartat de desfavorits, i la seva vulnerabilitat al llarg dels segles continua fent necessària una dedicació específica ponderada, una discriminació positiva en les celebracions socials.

El Dia Universal de la Infància se celebra el 20 de novembre. Aquesta data és doblement significativa perquè el 20 de novembre de l’any 1959 es va signar la Declaració universal del drets de l’infant i també un 20 de novembre, trenta anys més tard, es va adoptar la Convenció dels drets de l’infant a l’Assemblea General de les Nacions Unides.