Article destacat

Fitxes de càlcul per Imprimir

numeros-decimals

Fitxes de càlcul amb nombres naturals
Sumes
-"Sumes per a tota la setmana"   (Sumes de 4 xifres)
-"Sumes per entrenar les neurones"  (Sumes en línia, nivell 1) 
-"Sumes per entrenar les neurones"  (Sumes en línia, nivell 2) 
Restes
-"Restes per a tota la setmana" (Restes de 3 xifres) 
-"Restes per a tota la setmana" (Restes de 4  xifres) 
-"Restes per entrenar les neurones"   (Restes en línia, nivell 1) 
-"Restes per entrenar les neurones"  (Restes en línia, nivell 2)
Multiplicacions
-"Practica les taules del 2 i del 3"  (Multiplicacions en línia, taules 2 i 3) 
-"Practica les taules del 4 i del 5"   (Multiplicacions en línia, taules  4 i 5) 
-"Practica les taules del 6 i del 7" (Multiplicacions en línia, taules 6 i 7) 
-"Practica les taules del 8 i del 9" (Multiplicacions en línia, taules 8 i 9)
-"Quantes en pots fer en un minut?"  (Multiplicacions en línia per practicar les taules)
-"Practica les taules de multiplicar!"  (Multiplicacions en línia, totes les taules)
-"Només taules del 2, 3, 4 i 5!"   (Multiplicacions per 2 xifres, taules 2 a 5) 
-"Només taules del 6, 7, 8 i 9!"  (Multiplicacions per 2 xifres, taules 6 a 9)
-"Multiplicacions per a la setmana"  (Multiplicacions per 2 xifres, taules 2 a 9)   
-"Troba el factor desconegut"  (Càlcul mental d'un factor de multiplicacions senzilles) 
Divisions
-"Són molt fàcils, i exactes!" (Divisions en caixa exactes 1 xifra, nivell 1)
-"Divisions exactes (de residu 0)"  (Divisions en caixa exactes 1 xifra, nivell 2)-"Totes les divisions són exactes!" (Divisions en caixa exactes 1 xifra, nivell 3)
-"Segur que totes donen 1 de residu!"  (Divisions en caixa 1 xifra, residu 1)
-"Segur que totes donen 2 de residu!"  (Divisions en caixa 1 xifra, residu 2)
-"Segur que totes donen 3 de residu!"   (Divisions en caixa 1 xifra, residu 3) -"Segur que totes donen 4 de residu!"  (Divisions en caixa 1 xifra, residu 4)
-"Segur que totes són exactes!"(Divisions en caixa exactes 2 xifres, dividend de 4 xifres)
-"Segur que totes donen 1 de residu!"  (Divisions en caixa 2 xifres, residu 1, dividend de 5 xifres)
-"Quantes en fas en un minut?" (Divisions en línia, molt senzilles, per practicar les taules)-"Divisions exactes en línia" (Divisions en línia, nivell 1)  
-"Divisions exactes en línia"  (Divisions en línia, nivell 2) 
-"Divisions exactes en línia" (Divisions en línia, nivell 3) 
-"Divideix per ... fins a trobar el darrer nombre"  (Divisions encadenades)
Càlcul lúdic
-"Piràmides numèriques - 1"   (Piràmides de 4 x 4 amb nombres del 2 al 12 al primer nivell)  
-"Piràmides numèriques - 2"   (Piràmides de 8 x 8 amb nombres del 2 al 12 al primer nivell)
-"Mini-piràmides invertides - 1"   (Sêries de mini-piràmides invertides de dos nivells per a practicar la resta)
-"Càlcul mental amb símbols-1"   (Els símbols representen nombres naturals o les operacions bàsiques)
-"Completa les caselles"   (Per completar-les cal efectuar restes o sumes i restes)
-"Estels de càlcul mental-1"   (Sumes i restes aleatòries fins el 100)
Fitxes de càlcul amb nombres decimals
-"Col·loca i suma o resta"   (Sumes i restes per col·locar amb decimals, pautades)
-"Completa les caselles - 1"   (Sèries de sumar un decimal a un altre de donat, amb el resultat de la darrera casella)
-"Sumes mentals amb decimals"  (Sumes amb nombres decimals en línia - dècimes)
-"Més sumes mentals amb decimals"  (Sumes amb nombres decimals en línia - dècimes i centèsimes)
-"Troba la diferència - 1"   (Restes mentals amb decimals - dècimes i centèsimes)

Fitxes de càlcul amb nombres enters
-"Moltes sumes de nombres enters"  (Sumes d'enters amb nombres senzills)           
-"Molta atenció a les restes d'enters"  (Restes d'enters amb nombres senzills) -"Taules de nombres enters-1"  (Oposat d'un nombre enter: omplir caselles d'una graella)
-"Taules de nombres enters-2"   (Suma, resta i producte d'enters: omplir caselles d'una graella) 
-"Multiplicacions de nombres enters"   (Multiplicacions d'enters amb nombres senzills)
-"Practica la divisió de nombres enters"  (Divisions d'enters amb nombres senzills)
-"Totes quatre operacions amb enters"  (Sumes, restes, multiplicacions i divisions d'enters amb nombres senzills)
-"Moltes operacions a la vegada 1"   (Operacions combinades amb nombres enters senzills)
-"Moltes operacions a la vegada 2"   (Operacions combinades amb nombres enters de major valor absolut)
Fitxes de càlcul amb fraccions positives   
-"Anem per parts-1"   (Pràctica de 1/2, 1/4, 3/4 i altres càlculs amb fraccions molt senzilles)
Fitxes de problemes 
Amb nombres naturals
-"Els problemes dels anys de la família de la Montse"   (Sumes i restes)
Amb gràfiques
-"Juguem amb els punts d'una graella"(Sistema de coordenades cartesianes, nombres positius)
Geomètrics
-"Mini-construccions amb cubs"   (Comptar cubs de construccions senzilles, i reproduir-les)
-"Va de piles de cubs"   (Comptar cubs de construccions una mica més complicades, i reproduir-les)
-"Quants n'hi ha?" (Comptar quadrats, rectangles i triangles. Nivell mitjà-alt)
-"On són les cares dels cubs?"   (Esbrinar les cares interiors i les cares exteriors de construccions amb 2, 3 i 4 cubs)

DESCRIPCIÓ D’UNA IMATGE

Recorda els passos que s’han de fer per escriure una descripció: “La descripció utilitza un llenguatge clar i concret mitjançant la selecció acurada dels noms i els adjectius qualificatius. Les comparacions també hi són freqüents per augmentar l’expressivitat del text”.
Descriu la següent fotografia tot parlant de les coses que hi veus i de tot allò que ja saps (erosió, transformació del relleu…).
Per acabar, no oblidis la teva impressió i/o sentiment que desperta en tí aquesta imatge.
Exemple de la descripció: El secret de l’arbreda
No gaire lluny de casa meva passa el riu que divideix la ciutat en dues parts. A l’altre costat
del riu es troba l’arbreda. Quan era petit, el meu avi m’hi portava a passar la tarda i a
berenar.
No fa massa vaig anar-hi de nou i em vaig trobar amb un paisatge molt diferent, continuava
tenint arbres repartits per tot l’espai, però entre els arbres havia camins de ciment. Entre els
camins, dotzenes de bancs tots de fusta. I a l’ arribar al mig de l’arbreda, lloc on s’ajuntaven
tots els camins, més bancs també de fusta i un quiosc gran i bonic per comprar gelats,
begudes i algun diari.
Tot estava molt net i endreçat. Així i tot, vaig pensar que l’arbreda d’abans m’agradava més,
tenia els camins de terra i els bancs de pedra, encara que algun estigués trencat”

Has d’escriure com a mínim 10 línies.
cataratas_del_niagara (10)

Comencem el curs 2014-15 amb empenta!

Comencem el curs

10 consells per començar el curs

10 consells per començar el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions

Preparar el material escolar

  • Feu el llistat conjuntament amb els vostres fills del material necessari per al nou curs després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar els noms, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

  • Programeu conjuntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que li quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se… Recordeu que convé que els més petits comparteixin temps en família i juguin a casa.
  • Tingueu en compte si el vostre fill va tenir alguna dificultat el curs anterior per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.

Tenir en compte el període d’adaptació

  • En el cas que el vostre fill iniciï l’escolaritat, és important que el motiveu per fer una bona entrada a l’escola.
  • En el cas que el vostre fill canviï de centre, intenteu que conegui els espais i pugui entrar en contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs provoca en el vostre fill alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor per tal que pugui rebre la informació i, si escau, prendre les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació.
  • Feu reflexionar el vostre fill sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

  • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).

Més informació sobre l’inici del nou curs

specífics d’accés als cicles formatius es realitzaran entre l’1 i 3 de setembre de 2014. Per als 

 

Ara necessitareu una calendari on anar escrivint aquestes dades ja que les utilitzarem més avant per tal d’anar confeccionant la nostra programació. A continuació us fem a mà unes quantes adreces on-line per a generar els vostres calendaris personalitzats a les vostres necessitats per tal de seguir treballant en aquest inici de curs.

CALENDARI MENSUAL I AMB IMATGE

CALENDARI PER SETMANES O DIES

En aquest calendari podeu ficar fins a 50 setmanes, començant pel dia que voleu, títol, elegir l’idioma, si voleu que apareixi el número de setmna que és respecte de l’ini d’any, etc….

CALENDARIS AMB MOLTS FORMATS

En aquesta web trobareu molts formats, des de mensuals a quinzenals, etc…

Bon inici a tothom!!!

Font: Gencat.cat

AM i C

Lectura de la Imatge Fixa A

Per treballar la descripció de paisatges prepararem uns anuncis de ràdio a partir d’unes imatges. Es tracta de vendre als oients un cap de setmana en algun dels indrets de les fotografies.
Per fer-ho seguirem un guió.
Aquí hi tenim un exemple:

1. TÍTOL: Haurà d’incloure el nom del lloc i algun eslògan que cridi l’atenció.

“Vine a passar un cap de setmana de conte de fades a la Fageda d’en Jordà”

2. CARACTERÍSTIQUES GENERALS DEL LLOC. Pots explicar de quin tipus de paisatge es tracta, on està situat i quines activitats s’hi poden fer.

La Fageda d’en Jordà és un bosc de faig situat a la comarca de la Garrotxa, dins la zona volcànica. Aquí podràs passejar a peu o a cavall per les rutes marcades, gaudir amb la família o els amics d’un entorn únic i imaginar-te que ets en un conte de fades.

3- DESCRIPCIÓ DE LA IMATGE.Pots començar dient:

Imagina’t que ets assegut en una pedra dins el bosc. El terra és irregular, ple de fulles marrons i humides i amb pedres volcàniques per totes bandes. Els faigs, és a dir, els arbres de la fageda, són molt alts i prims. Tenen les fulles de color verd clar i en podem trobar des de ben avall del tronc fins a dalt de tot. A part dels arbres trobem només plantes molt baixes i de color verd fosc enganxades a les roques. El camí no és gaire clar, així que si et despistes un moment et pots perdre fàcilment.

4. CONCLUSIONS. Pots explicar les sensacions que transmet el paisatges i perquè val la pena gaudir-ne.

La Fageda d’en Jordà és un lloc màgic on podràs desconnectar del tràfec del dia a dia. Sentiràs l’olor d’humitat, el so de les fulles seques mentre camines i dels animals que habiten el bosc. És un bosc molt original, jo de tu no me’l perdria!

Última súperlluna de setembre!!

Des del web: ” ASTRONOMIA DES DE L’EMPORDÀ” ens expliquen que durant aquest mes de setembre…

Aquest mes esperem que la méteo es porti millor per a gaudir de l’astronomia!!

El passat mes vam tenir la súperlluna, i aquets mes encara serà molt gran! I a més aquest proper dissabte dia 6 de setembre és la Nit Internacional d’Observació de la Lluna (http://observethemoonnight.org/). Voleu venir a observar-la amb nosaltres? Doncs aquest dissabte a partir de les 21:30 estarem al passeig de Palamós, a l’alçada de l’Oficina de Turisme.

FONT: http://www.astroemporda.net/tag/efemerides/

Éxito de visitas en youtube

Hola chicos/as de 6º!!! Como podéis ver vuestros primeros pinitos en el mundo del artisteo está dando sus resultados. La cantidad de visitas a vuestros trabajos no nos deja de asombrar!
Eso significa dos cosas:
la primera  se reconoce la tarea bien hecha y por consiguiente felicitaros por ello!
y segundo seguid mostrando ese entusiasmo con que hacéis y lleváis a cabo vuestros trabajos, porque realmente creéis en ellos!!!

DISFRUTAD DE VUESTRO ÉXITO!

visites-a-youtube-432 visites-a-youtube

“La Sita de caste”

AM

Segon dia de colònies

Dia internacional del medi ambient

Dia internacional del medi ambient

Avui hem anat a la Reserva Natural de Sebes i Meandre de Flix.

Hem tingut la sort de coindidir amb el día Mundial del medi ambient. I per això hem vist un anellament de cigonyes.

L’anellament consistia en obrir una etiqueta de plàstic amb la seva identificació i una altre metal·lica per si la primera es cau tenir aquesta de reserva.

A la tarda ens vista cavalls blanc de la camarga i un observatori d’animals de la llacuna.

Al vespre berenat i hem anat a la piscina a jugar. I a la nit…DISCOTECA.

I ENS HO PASSEM MOLT BÉ.

 

COLÒNIES DE SISÈ

Primer dia:

Hem arribat bé,e hm dinat macarrons, saltxitxes amb patates fregides.

Després ehm anat a recorrer l´Ebre amb kayac i ens ha agradat molt. Tambè hem fet un taller de rat-penats i ens hem mullat una mica al riu. L’aigua estava freda però agradable per què fa molta calor.

A anat tot bé ,no estem res de cansats i ens ho em passat super bé.

Despres de sopar anirem a veure rat-penats.

Dema us explicarem més coses.

FINS DEMÀ PARES I MARES DE SISÈ.

Proyecto Interdisciplinar: ” El meu Carrer” de Lengua Castellana.

Mataró, a 13 de Mayo de 2014.

Querido …

Hoy en la cafetería te he visto , me salía fuego por la piel , durante unos segundos , unos segundos te he visto , ha sido el tiempo suficiente para que se alteraran de manera anormal las paredes de mi corazón y pulmones , con la consiguiente afectación de mis funciones vitales , y para darme cuenta de que no eres tú .
Sin tener en cuenta la trascendencia de mi asunto en Barcelona, a la que le he substraído preponderancia , me agitaba considerablemente una cita. El tiempo huía de mis manos , fruto de la impetuosidad que me caracteriza , pero el reloj no sé porque no avanzaba .
Te he visto. ¡Sí! Te he visto en la carretera , mientras conducía . He cerrado los ojos unos segundos. Muy pocos. Y te he visto. Riendo… Sí, así te veo, siendo presa por un sentimiento de viva alegría,  de satisfacción y de júbilo .

Te he visto mientras ponía gasolina. El vendedor tenía un aspecto peculiar, como el que tiene tu rostro. Me lo he quedado mirando bastante rato. Con el ánimo suspendido en la contemplación y admiración por una imagen que tengo clavada dentro mi retina desde hace ya tiempo .
Y cuando ha colgado la manguera , he percibido una realidad diferente a lo que representaba exactamente mi realidad y que había logrado captar de una manera rápida , inesperada y , al mismo tiempo , robada .
Le he dicho gracias , con inquietud angustiosa , para alejarme corriendo y lógicamente , para evitar un error consistente en tomar una persona por otra .
Por fin,  te he visto brillar materialmente con gran estallido , con gran centello, frente al sol , casi me he ofuscado la visión con la luz que irradiabas , y no sabía que hacer.
Hoy te he visto … y ahora ya puedo decir que no sólo te pienso , sino que ahora también te veo .

Cartas de Txell y Anna M ª 

 

Proyecto Interdisciplinar: ” El meu Carrer” de Lengua Castellana.

Ahora haz tú lo mismo, escribe una carta expresando tu amistad, tu amor, los lazos afectivos que crees tener con esa persona, lo buen compañero/a que crees ser y que jamás has podido decírselo antes. Para ello deberás descubrir su dirección y enviarle por correo ordinario tu carta, con su sobre, debidamente cumplimentada y mandársela de veras. Puedes adjuntarle un dibujo o fotografía de algún momento que hayáis compartido juntos.

Una vez recibida la carta, deberéis presentarla a vuestra profesora de Lengua Castellana, la cual puntuará vuestro trabajo y ejecución de entrega. Pensad que vuestra nota depende del interés del compañero/a, a quien mandéis vuestro escrito, por entregar vuestra carta al profesor.

Se valorará:

  1. Las partes de la carta.
  2. La cohesión.
  3. La coherencia.
  4. La ortografía.
  5. La morfosintaxis.
  6. Los aspectos formales.
  7. Los elementos gráficos.

Una vez corregida debéis incluirla en vuestro dossier del Proyecto Interdisciplinar “El meu Carrer” con el título Lengua Castellana.

Os recomendamos que hagáis la tarea lo antes posible, para que no se nos eche el tiempo encima.

P.D.: Guardad una copia por si vuestro trabajo se ve comprometido.

 

Txell y AM