Coneixes l’expressió “ser de carn i ossos”?
Les estàtues humanes de les Rambles de Barcelona semblen ben bé de bronze, però són en realitat de carn i ossos!
Creus que és encertada l’expressió? Potser no, si tenim en compte que la major part del cos dels humans és aigua! I és que tant animals com vegetals tenen una gran quantitat d’aigua (continguts 3.1. L’aigua i els seus compartiments). En alguns casos, són sobretot aigua:
Hauriem de dir “animals d’aigua”!
Et proposo que expressis gràficament la porporció d’aigua de diversos animals i vegetals. L’activitat és ben senzilla:
1) Descarrega’t i imprimeix el pdf següent fent-hi clic a sobre:
2) Per a cada organisme, calcula el nivell d’aigua que li correspon tenint en compte que la columna plena d’aigua fins a dalt de tot és el 100%. Escriu a la teva llibreta els càlculs de forma ordenada i enmarca els resultats.
3) Pinta amb llapis de color blau en cada columna el contingut d’aigua que li correspon a cada organisme.
4) Pinta amb llapis de colors tots els animals i vegetals per fer-los més reals.
5) Posa el nom de cada animal o vegetal a sota del dibuix.
6) Ordena a la teva llibreta els noms dels organismes començant pel que està format proporcionalment per més aigua i acabant pel que està format per menys aigua.
AVALUACIÓ
Aquesta activitat ens permet treballar els següents objectius per tal d’avaluar el progrés en l’assoliment de les competències. Tingueu-los en compte durant la realització de l’activitat:
Obj. 25: Per planificar la meva recerca reflexiono sobre els objectius a assolir, sobre els instruments que tinc a l’abast i sobre les variables que poden intervenir en el mètode, i escric de manera clara tots els passos i el material necessari de tot el procediment. (CC3, CE3)
Obj. 27: M’esforço a través de la pràctica a entendre el significat dels resultats numèrics i gràfics de petites investigacions, i m’esforço a expressar correctament amb gràfics i valors numèrics els resultats de petites investigacions. (CC3, CE1)
Obj. 28: Reviso sempre i de manera detallada tot el procediment seguit en la resolució de problemes i en la realització de petites investigacions per detectar possibles errors. (CC3, CE4)
Obj. 30: Em fixo en els resultats obtinguts tant en la resolució de problemes com de petites investigacions, determino les seves unitats de mesura, el seu significat i si té sentit el resultat d’acord amb el context. (CC3, CE4)
Obj. 31: Interpreto els resultats de petites investigacions tenint en compte totes les variables i tots els condicionants, i acompanyo sempre les meves interpretacions d’arguments basats en evidències. (CC3, CE1)
Deixa un comentari