L’OBJECTIU ESTÀ EN DONAR SUPORT TÈCNIC A LES FAMÍLIES A FAVOR DE L’ÈXIT ESCOLAR, DE LA FORMA MÉS AUTÒNOMA POSSIBLE I MITJANÇANT LA PRÀCTICA LÚDICA DEL TALENT COOPPEL.
Per mitja del Talent Cooppel millorem la nostra comunicació, la planificació a casa i la motivació.
– Aspectes a identificar:
– Impacte social. – Efectes mentals personals. – Pràctica reflexiva cultural col.lectiva.
Com en família podem practicar els castellers, el ball de bastons, les sardanes, teatre, etc ara podem jugar en família al Talent Cooppel.
El professorat també som pares/mares i algunes persones avis i/o àvies.
– Resum dels beneficis del Talent Cooppel. En la Pràctica Entrenada Lúdica del Talent Cooppel s’apliquen competències bàsiques transversals de tots els àmbits i de les matèries. En més concret dels àmbits: lingüístic, matemàtic i dels valors ètics.
– Competències a desenvolupar per mitjà del Talent Cooppel:
Talent Cooppel (TQ) té set tècniques mentals o actius que es creen i es practiquen en el desenvolupament lúdic formal del T.Q.
Clau. La clau TQ. És identificar el contingut que ens obre a entendre a la resta d’un text o algoritme, imatge, etc.
Operador. L’operador TQ. És introduir algun element en el text per a fer-lo operatiu en la comprensió i en la memòria de curt i llarg termini.
Organitzador. L’organitzador TQ. És introduir algun ordre a la fi de facilitar la comprensió i la memòria.
Pregunto/preguntem. La pregunta i les estratègies per a trobar respostes en el TQ.
Proposo/proposem. Elaboració d’una proposta TQ d’iniciatives, de coneixements i/o d’apostes d’ajuda als demés.
Estel. L’estel TQ. És la creació d’un símbol, text o abreviació que m’ajuda a entendre el que he de fer davant un problema per a enrecordar-me (memòria comprensiva) de la seva o seves estratègia/es de resolució.
Líquid TQ. És la concreció dels materials actius o a l’abast de la persona per a consultar o recorre davant una situació real que ens demana activar les competències bàsiques.
Article obert interactiu, amb període de retroalimentació.
El primer nivell: Mulla’t a la piscina.-
1.- Donar a conèixer la Causa Talent Cooppel.- A nivell personal a autoritats com alcaldes/es, presidents/es o organitzadors culturals. Organitzar un acte cultural públic amb la finalitat de donar a conèixer un projecte, una obra o una persona o persones que porten a terme quelcom que val la pena donar a conèixer d’interès local i/o comarcal. Sensibilitat pel joc i pels valors culturals
2.- Explicar com funciona el Talent Cooppel.- Talent cooperatiu personalitzat. Espais de Suport Tècnic a les famílies OASIS Talent Cooppel.
3.- Proposta de dilema per aprendre i practicar:
El segon nivell treballem per projectes: portem a terme la tasca que volem i fabriquem materials Talent Cooppel.
3.1.- Fabriquem targetes
3.2.- Fabriquem àlbums de targetes per nuclis d’aprenentatges.
3.3.- Fabriquem taulers
El tercer nivell. Assaig d’una jugada Talent Cooppel.
El quart nivell. Bescanvi de materials, la borsa de recursos i la banca d’aprenentatges.
El cinquè nivelll. El CiM de multituds jugant. + 27 persones a la vegada.