“Avui em sento”

hpim0377.jpg

L’activitat que ara es presenta és de les primeres que es treballen a les aules de cile infantil.Ál nostre centre forma part del racó emocional i s’ introdueix des d’un principi per tal que els alumnes vagin interioritzant la consciència emocional.

El mural que recull les diferents emcoions inclou expressions d’imatges de nens i nenes. A vegades, al nostre centre, hem pensat que potser es podrien posar fotografies reals d’infants amb les emocions que es vulguin treballar.

ACTIVITAT:   Avui em sento…          

BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional

OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:  Introducció d’emocions que es treballaran a la classe: Content/a, trist/a, enfadat/da, por, sorpresa.

ASSISTENTS: Tutora i infants.  

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
A partir de tenir ja en funcionament el racó de les emocions, es volen introduir cinc emocions: content, trist, enfadat, por i sorpresa Amb la tutora vam pensar que cada dia, quan els infants arribessin a l’escola, podien manifestat el seu estat d’ànim. Van adaptar el racó i crear els materials per a fer realitat el que ens semblava era important. Dir, de manera voluntària, i poder compartir-lo amb els companys l’estat d’a`ànim que tenien quan entraven a l’escola. 

Comença la sessió i els infants troben dins el racó de les emocions unes imatges. La tutora pregunta als nens què pot ser aquelles imatges, quina emoció manifesten….. 

Tot modelant, la tutora comença a explicar que ella avui ha vingut a l’escola contenta perquè pel camí…….. 

Com has vingut tu, Paula?  Per què? Què t’ha passat? …. 

Era important transmetre als infants que podem saber com ens sentim i també el perquè ens sentim d’una o altra manera. 

PD Al llarg del dia els infants poden canviar el seu nom de lloc d’emoció depenent d’allò que els passa.  

ACORDS PRESOS, COMPROMISOS ADQUIRITS..
La tutora i els mateixos alumnes poden decidir com ha de funcionar aquest racó. També cal decidir si cada vegada que un alumne/a fa un canvi d’emoció el comunica o no a la resta de companys.  

RECURSOS I MATERIALS

  • Imatges de les cinc emocions.                         
  • Noms dels infants de la classe.  
  • AVALUACIÓ
    La sessió va ser curta, i els infants van respondre bé a l’activitat.  
    Amb els dies vam anar observant que van incorporar l’activitat dins les seves rutines. 
    Avaluació positiva

     

    Quant a M. Teresa Abellan Pérez

    Sóc mare, mestra d'educació especial, psicopedagoga i formadora en educació emocional; per mestres, infants i famílies. Des de fa molt de temps m'entusiasma, investigo i aprenc sobre temes socioemocionals. Crec imprescindible treballar l'educació emocional per a formar persones humanes, íntegres i amb habilitats socials suficients per afrontar els reptes socials i viure una vida plena. La meva altra gran afició: córrer i caminar per la muntanya.
    Aquest article ha estat publicat en 3. CICLE INFANTIL, Avui em sento. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *