L’activitat que ara es presenta és de les primeres que es treballen a les aules de cile infantil.Ál nostre centre forma part del racó emocional i s’ introdueix des d’un principi per tal que els alumnes vagin interioritzant la consciència emocional.
El mural que recull les diferents emcoions inclou expressions d’imatges de nens i nenes. A vegades, al nostre centre, hem pensat que potser es podrien posar fotografies reals d’infants amb les emocions que es vulguin treballar.
ACTIVITAT: Avui em sento…
BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional
OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ: Introducció d’emocions que es treballaran a la classe: Content/a, trist/a, enfadat/da, por, sorpresa.
ASSISTENTS: Tutora i infants.
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
A partir de tenir ja en funcionament el racó de les emocions, es volen introduir cinc emocions: content, trist, enfadat, por i sorpresa Amb la tutora vam pensar que cada dia, quan els infants arribessin a l’escola, podien manifestat el seu estat d’ànim. Van adaptar el racó i crear els materials per a fer realitat el que ens semblava era important. Dir, de manera voluntària, i poder compartir-lo amb els companys l’estat d’a`ànim que tenien quan entraven a l’escola.
Comença la sessió i els infants troben dins el racó de les emocions unes imatges. La tutora pregunta als nens què pot ser aquelles imatges, quina emoció manifesten…..
Tot modelant, la tutora comença a explicar que ella avui ha vingut a l’escola contenta perquè pel camí……..
Com has vingut tu, Paula? Per què? Què t’ha passat? ….
Era important transmetre als infants que podem saber com ens sentim i també el perquè ens sentim d’una o altra manera.
PD Al llarg del dia els infants poden canviar el seu nom de lloc d’emoció depenent d’allò que els passa.
ACORDS PRESOS, COMPROMISOS ADQUIRITS..
La tutora i els mateixos alumnes poden decidir com ha de funcionar aquest racó. També cal decidir si cada vegada que un alumne/a fa un canvi d’emoció el comunica o no a la resta de companys.
RECURSOS I MATERIALS
AVALUACIÓ
La sessió va ser curta, i els infants van respondre bé a l’activitat.
Amb els dies vam anar observant que van incorporar l’activitat dins les seves rutines.
Avaluació positiva