Noms dels articles
- 0. PREMI BLOCS CATALUNYA 2009
- 1. EL PER QUÈ DEL BLOC QUE LLEGIU
- 2. GENERAL
- "Encendre llums"
- 10 pel·lícules sobre intel·ligència emocional
- Canvis i rutines
- Celebra la vida
- Com educar emocionalment?
- Com portar a la pràctica les activitats socioemocionals
- com treballar el dol amb els infants
- Com viu la mort la Gina
- Competència bàsica
- Comunicació
- Consciència i interiorització
- Cos i ànima
- Cursos escolars emocionals
- Curt en català sobre la por
- Dos mons
- dues realitats
- Educar amb afecte
- Educar per a formar ciutadans
- Educar per a la vida i la mort
- El cor i la ment
- El gos del Manuel s'ha mort
- El sentit de la vida
- El sentit de la vida de Víktor Frankl
- El temps tot ho cura
- Els 7 principis de l'ecologia emocional
- Els detalls importants de la vida
- Els infants opinem sobre el projecte emocional
- Els infants són més feliços que els adults
- emoció
- emocions graduables
- emocions i pensament
- Ensenyar i aprendre amb les persones discapacitades
- Enuig
- Estàs trista?
- estimació
- Evolució personal i de l'entorn
- Fomentant l'autoestima
- Formació estiuenca amb mestres
- Hem de buidar i tornar a omplir
- intel.ligència emocional
- Intel.ligències múltiples, emocional i Competències bàs
- Junts és possible
- L'educació emocional, una assignatura més?
- L'escolta activa
- L'esfoç necessari
- L'essència de les persones
- la ciencia del lenguaje positivo
- La consciència del present
- La dansa de la vida
- La Gran Felicitat
- La por
- La sorpresa
- Maleta del dol i la pèrdua
- Maleta per treballar la pèrdua i el dol
- Mercedes Sosa
- Més petons i abraçades
- Metàfora del pal de golf
- Metàfora del paraigües
- Metàfora del pastís
- Mirant més enllà
- Mirar més enllà
- Moments de plaer i de tristor
- motivació
- Nadal vestit d'amor
- Ningú pot posseir ningú
- No esperem l'estona d'educació emocional
- odi
- Parc de Vigeland a Oslo
- Per què l'educació socioemocional a les escoles
- Per ser feliç
- PETONS I ABRAÇADES
- Plàstica i emocions
- Què és l'assertivitat?
- Què vol dir ser intel.ligent emocionalment?
- ràbia
- Relacions interpersonals
- te añoraremos
- Tocant el cel
- Un conte per aprendre l'autocontrol
- 3. CICLE INFANTIL
- "El pot dels bons moments"
- Allò més important del món
- Avui em sento
- Com treballar la generositat i l'avarícia
- Comentari d'una mare. La Cati
- El banc de la tortuga
- El Joc de les instruccions
- El racó de les emocions al Cicle Infantil
- Els titelles emocionals
- La capsa de la relaxació
- La història de la tortuga
- La lluna en un calaix
- Les emocions a través de la plàstica
- Llibreta de les emocions
- M'agrada o no m'agrada
- Per què piquen els nens?
- Què és valuós per als infants més petits?
- 4. PRIMÀRIA
- Banc de boira
- Com em veig?
- Com resoldre un conflicte amb els cinc pensaments
- Com sóc i com m'agradaria ser
- El joc de la teranyina
- El sol de les qualitats
- Els planetes dels desitjos
- Em sento orgullós de…
- Emocions i educació emocional a 6è
- Etiquetes al front
- Identifiació d'emocions a través de la interpretació
- L'alumnat de 6è publica un article
- L'Àngela i el pot dels bons moments
- La capsa de les emocions
- La ruleta de les emocions
- M'agrada
- Mediació a sisè
- Planificar i resoldre conflictes
- Plàstica i emocions
- Reconeixement de les emocions
- Refleccions sobre la felicitat
- Regalem un somriure
- Resolució de conflictes i educació emocional
- Sentint i expressant les emocions
- Treballant amb els monstres
- 5. ESCOLA DE PARES I MARES
- Carta de la Sònia
- Com treballar l'autoestima des de casa?
- Educació emocional per a pares i mares
- El sentit de l'escola de pares i mares
- Escola de pares i mares al CEIP Mestre Pla
- L'Àngela i el pot dels bons moments
- La lliçó de la papallona
- Missatge de la Joana
- Modelatge
- Reflexió i anàlisi d'una situació
- Sobreprotecció
- Són necessaris els límits per educar?
- una mare de l'escola
- Una mare de P-5 escriu a la llibreta de la generositat
- 6. SECUNDÀRIA
- 7. EDUCACIÓ EN VALORS
- 8. POWERS POINTS
- 9. NOUS BLOCS
- Conte: la pedra màgica
- felicitat
Pàgines
Enllaços
- Carles Parellada Enrich de l’ICE de la UAB
- CoachingBCN Coaching – Intel.ligència emocional – Formació
- Competència Social als IES Programa SACS
- Ecologia emocional
- Eduard Punset
- FEM (Fundació per a l’Educació Emocional)
- Fundació Àmbit
- Gaudim amb contes
- L’ofici de viure
- Maleta pedagògica del dol i la mort
- Material de Competència social d’en Manuel Segura
- Mediateca dels Centres de Recursos
- Núria Alart. Intel.ligències múltiples
- Pedagogia Sistèmica de Mercè Traveset
- RECURSOS EMOCIONALS A L'AULA
- Recursos monogràfics CRP
- Teixint emocions
- Web del GROP UB Barcelona
Enllaços relacionats
Què fem amb els fills? Sortides
Novetats
1) MALETA AUTOESTIMA Llibres i activitats per als diferents cicles: EI,CI,CM i CS Podeu fer la reserva a: crp-sabadell@xtec.cat 2) KITSCAIXA Material interessant. L'Anna Carperna ha fet la introducció explicativa de cadascun dels apartats. Recomanat per als diferents cicles i especialment per primària. Podeu fer la reserva als diferents centres de Recursos 3) MALETA SOBRE LA MORT I EL DOL La prodreu trobar al CRP de Sant Cugat.Contactar
WEB
Etiquetes
Add new tag adults Afegeix una etiqueta amor anglès autoestima Canvis i rutines capsa sorpresa colors i emocions comunicació conflictes consciència cos curtmetratges dol Educació emocional als centres educatius educar Els detalls importants de la vida emocions Emocions bàsiques emoció energia positiva enuig esforç estimació felicitat formació important infants llenguatge mort motivació Nadal odi picar plàstica por positiu relaxació renovació resolució conflictes ràbia valors volum ànimaMeta
Arxius
Etiquetes
Add new tag adults Afegeix una etiqueta amor anglès autoestima Canvis i rutines capsa sorpresa colors i emocions comunicació conflictes consciència cos curtmetratges dol Educació emocional als centres educatius educar Els detalls importants de la vida emocions Emocions bàsiques emoció energia positiva enuig esforç estimació felicitat formació important infants llenguatge mort motivació Nadal odi picar plàstica por positiu relaxació renovació resolució conflictes ràbia valors volum ànima
Tere,
ja saps, recorda que “els nens venen sense manual” i al cap d’avall tampoc els llegim, però lo més dolent, es que amb ells no serveix allò de “salir y volver a entrar” que es el vell recurs que fem servir a la informàtica però no val a la vida real.
Apa, un petò.
Gràcies Jaume,
Sí ja sabem que els nens/es vénen sense manual sota el braç, però la coherència, l’experiència, la paciència, la lògica, la voluntat, el sacrifici,… Ja ho saps Jaume. Amb tot això i una gran dosis d’afecte no ho fem tan malament. No creus?
Un petó per a tu que sempre m’aculls i entens.
Hooola Tere,
per fi t’he localitzat al paradís de les idees+ràpides-que-les-bales. Impressionant aquest blog: clar, endreçat, pulit, lluminós i, el més important, apassionat. Aquest és ben bé el teu lloc i m’atreveixo a dir que t’hi sents més còmode que a casa! Enhorabona. Que les pluges d’idees reguin sempre aquest lloc i hi facin créixer les emocions eternament!
Una ferrada,
Jordi
Gràcies Jordi pel teu comentari. M’he pensat dues vegades penjar-lo al bloc perquè era tan gratificant que em feia vergonya.
Agraeixo el teu comentari, i, ja saps, aqui tens un espai per compartir i aportar idees. La millora emocional de cadascun de nosaltres millorarà el món.
Fins aviat
Bon vespre teresa estva cercant recursos per a treballar les emocions i els sentiments a 1er cicle de primària (per les opos) i he trobat aquesta pàgina.He disfrutat. Crec que es una pàgina molt recomanable per a mestres amb ganes de millorar la seva pràctica educativa. Enhorabona.
T’agraïria que em recomenesis pàgines web o recursos per a treballar l’empatia, l’assertivitat,… a 1er de primària. He d’esser bastant original a la programació.
Una abraçada.
XISCA BERGAS
Educar no és senzill però pertany al quotidià. Només posar-nos al llit, dormir, despertar-se, esmorzar, sortir de casa amb un ritme,…. anar fent fins a tornar-nos a posar al llit. Tot educa i sovint no recordem que els que estan al voltant aprenen observant-nos.
Els hem escollit aquesta professió, ho tenim present, però cada vegada els sistema ens obliga a TOT: ensenyar tot tipus d’assignatura -som generalistes- encara que el teu currículum diu que ets especialista en… , atendre els PI però sense conèixer prou bé els síndromes – cada vegada en tenim més-, atendre els nois i noies de risc juntament amb jutges, i personal de serveis socials, plans d’acollida, muntar les festes posant cadires, tarimes, decoració,… anar a sortides, colònies, visites matinals, participar amb un Comenius, ser mestre de pràctiques, coordinar les vacunes dels nois i noies, coordinar-te amb una persona que mai ha estat tutor, atendre altres nivells una sessió per setmana, tallers de manualitats, teatre en català, en castellà, en anglès, en francès; preparar la sortida dels nois i noies de 6è -la que saben i la que és sorpresa- ……vols dir que hem perdut el nord?
Això només és quatre idees de les que he fet aquest curs…. com volen que ens centrem a preparar bé les classes només amb una hora de coordinació amb els companys de nivell (i no tots els que entren a l’aula!!!)
I tot i així ens en sortim, ens feliciten, ens agraeixen el suport, l’entrega, …. crec, que el meu èxit principal és que sobretot INTENTO CREAR UN BON CLIMA A CLASSE DES DEL PRIMER DIA i un AMBIENT D’ESTUDI a través de lectura “generosa” a les entrades a l’aula (a les 9 i ales 3) .
Pot ser ens cal demanar als que ensenyem a reflexionar i no tant fer.
Bon estiu!
Hola Dolors,
Gràcies per la teva aportació i reflexió. Important i delicada reflexió que només els docents podem entendre. Sí, jo crec que és cert que se’ns demana molt als mestres. També afegeixo que aquest ritme només el porten els que som vocacionals i ens agrada la nostra feina. En ella ens parles de la generositat, responsabilitat, bon clima, vinvle afectiu amb els infants, autocontrol professional, ritme accelerat, etc.
El bon clima de que ens parles és bàsic perquè sense ell no podem establir el vincle afectiu necessari perquè els infants aprenguin. Jo ho sé bé com a mestra d’educació especial que sóc.
Només afegiria que creant el bon clima els infants poden aprendre i nosaltres, els mestres, ens podem sentir satisfets, plens, gratificats, etc. És mutu el benefici del bon clima.
Gràcies Dolors. Una abraçada.