Fotografies, vídeos, titelles, poesia,…

FOTOGRAFIES DEL PROJECTE SOCIOEMOCIONAL

http://picasaweb.google.es/tereabellan4/EducaciEmocional?authkey=SLFsBjLxokM

MÚSICA DE GREGORY LEMARCHAL

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TzaLljwQhfQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Gregory Lemarchal un cantant francès famós gràcies a la quarta edició d’“Operación triunfo” a França. Va morir amb 24 anys, ara farà un any, i la seva actitud va ser molt alliçonadora. Sabent que havia de morir perquè  patia de fibrosi quística, es va presentar al programa sense dir a ningú quin era el seu secret. Va guanyar i va saber aprofitar tots els moments de la vida amb una intensitat exemplar.

Allà on estiguis Gregory, gràcies per deixar-nos la teva veu i la teva música.

POEMA DE JOSEP M. SALA VALLDAURA

Conjur per mirar d’aprovar sense estudiar

Ai, Verge Santa,
Verge Santa!
Per què sóc tan manta?

Ai, Déu meu,
Déu meu!
Estudiar és una creu!

Aquesta assignatura
és massa dura,
aquesta prova
ve massa d’hora,
i jo no vull
emplenar aquest full.
No en sé res de res
i ho escric tot al revés.
Com costa
trobar una resposta!

Fes, Esperit Sant,
Esperit Sant,
un miracle ben notaaable…
i miraculosament,
tots diran:
“Excel.lent,
és excel.lent!”.

“Amar es amarrar, llegar a puerto;
unánime quietud, frondoso estar;
quedarse entreverado en el silencio de otro amar,
al par el cielo asilo de nocturna sin razón, caerse al otro igual.
 
Amar es no zarpar, echar el ancla;
dejar que todos partan sin partir;
cerrar esta impaciencia de quererse continuar,
dejar en desgobierno la urgencia del timón, jugar a no olvidar.
 
Amar es en el mar desamarrar,
y el mar es con su orilla y su final,
y el viento es un retorno, un pasajero sin saber,
y amar es escapar en celestial navegación.
Huirse de morir, huirse de morir.
 
Por eso, amar es mar, hacerse mar;
caerse en el naufragio y navegar,
dejar que se te enciele la visión, maravillar,
olear enloquecido y proclamar la gestación, quedarse sin decir.
 
Amar es amarillo amarillear,
hundirse en el segundo de vivir,
bogar de marinero en el secreto de parir,
abrir la transparencia en la ventana de un ciclón, rozar el no abolir.
 
Amar es amistad en la contienda,
hacerse madrugada el existir,
vestirse de llamado en el oleaje de ultramar,
colmar de corazón en la vernal resurrección
Domar el porvenir, domar el porvenir”.

           

                          Poema d’Eduardo Carrasco (Xilè)

Amic de l’Àngela Ramon Boixaderas de Sant LLorenç Savall.

Dr. Jill Bolte Taylor i les seves teories sobre el cervell

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/pl1TLsOYahw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

 [kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/Ijz7L6KrJQE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Randy Pausch, sobre la mort

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/hKRgLvmamUY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Relacions interpersonals

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/mbL_WRtaPJY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

 
 
 
 

 

 

 

 

16 respostes a Fotografies, vídeos, titelles, poesia,…

  1. Joan Pintor diu:

    Bon dia,

    Primer de tot, felicitar-vos als gestors del Blog perquè ofereix continguts i recursos molt valuosos i interessants pel treball de l’educació emocional.

    M’ha frapat especialment el testimoni d’aquest darrer vídeo del programa d’Oprah Winfield.

    Des de fa tres anys, juntament amb un company i amic, estem treballant el tema d’esport educatiu on s’inclou com a apartat fonamental la vessant emocional. El nostre objectiu és treballar amb formadors (entrenadors, monitors…) que estan en contacte amb els nens i nenes que participen del es activitats i mirant de contactar amb diferents persones o grups que siguin sensibles al tema.

    Per aquest motiu, a banda de felicitar-vos, volia fer-vos la consulta sobre si hi ha algun grup de treball o persones interessades en el tema de l’esport i valors.

    Salutacions!

    Joan Pintor

  2. Hola Joan,
    El contingut del bloc és teòric, que a través del temps he anant investigant, aprenent, llegint,… en cursos, seminaris, lectures, … Un tema que m’apassiona i que vaig descobrir fent de mestra d’educació especial. També és un bloc pràctic perquè exposa activitats i materials concrets per a poder portar a la pràctica la teoria socioemocional.
    Aquestes activitats es porten a terme dins el centre on treballo i, cada vegada més, forma part d’un dels projectes del centre que de mica en mica es va ampliant. Gairebé ja, tots els professionals del centre fan activitats dins les aules relacionades amb l’educació socioemocional amb la finalitat de convertir el sentit de les activitats en una manera de fer, en una filosofia de vida, de relació i de comprensió amb els infants a les aules i amb els mestres companys/es.
    Respecte el tema que t’interessa, esports i valors, no s’està fent un treball específic dins d’educació física, però si vols podem parlar i reflexionar respecte les possibilitats per a fer-ho.
    Fins aviat Joan i moltes gràcies per la teva aportació. M’ha servit per donar una explicació de la situació actual de treball al centre. Gràcies.

  3. Anna Comí Codina diu:

    Hola!
    Felicitar-vos per aquest bloc tan fantàstic que avui he tingut la sort de trobar! Està ple d’idees i activitats realment interessants per treballar aquestes emocions que de vegades costen tant d’expressar.
    M’ha agradat molt l’activitat de “La història de la tortuga” sobretot perquè crec que em pot oferir un recurs pràctic per una problemàtica concreta que tinc a l’aula. Vull millorar l’ambient grupal doncs hi ha un cas concret que fa que no tinguem un ambient tan relaxat com voldríem. Malgrat que indiqueu que el conte es pot trobar a la pàgina “Contes,…” no hi consta i de debó us agrairia que em comentessiu com puc localitzar-lo, si està publicat o en algun CRP. Gràcies per endavant, a canvi us ofereixo algunes cites…

    “No corris, vés a poc a poc,
    que on has d’anar és cap a tu mateix” Juan Ramón Jiménez

    “El perdó és una cosa molt curiosa:
    escalfa el cor i refresca la ferida ” W.A.W”

    i dedicat a vosaltres, que m’ho aplico:
    “Quan beguis aigua, recorda la font” Proverbi xinès.

    Gràcies per aquesta aigua tan refrescant i tan neta! I com treu la set…

  4. Anna,
    Encantada que t’agradi el bloc.
    Gràcies per recordar-me que el conte de la tortuga no hi és. Ha estat una qüestió tècnica que ja està superada. Si vols consultar la pàgina de contes,… trobaràs la història de la tortuga.
    Sort i bon treball per fer la teva pròpia difusió.
    Gràcies igualment per les cites.

  5. Carol diu:

    Hola!
    Sóc la Carol. Treballo al costat d’un magnífic equip educatiu, gestionant una escola bressol a Mollerussa: La Quitxalla. Cada curs sorgeixen noves iniciatives per tal d’endegar propostes innovadores en el cicle de 0-3 anys. Aquest curs, a l’aula de P2 a part de l’aplicació del programa d’estimulació musical “Petits músics”, ens hem proposat introduir explícitament el tema de l’Educació sociemocional.
    No és fàcil trobar bibliografia que tracti l’aplicació pràctica del tema en el primer cicle d’educació infantil…
    Navegant per la xarxa, ens trobem amb aquest interessantíssim bloc, que ens ofereix un motivant punt de partida per començar a treballar! El nostre primer projecte és l’elaboració de “El Gran Llibre de les Emocions” on volem endinsar-nos en el món de les emocions tot recollint les petites i grans aventures que anem compartint dia a dia a l’aula!
    Enhorabona per aquesta feina tan ben feta i gràcies per la vostra dedicació!

  6. Hola Carol,
    Moltes gràcies pel teu comentari. Realment m’ha emocionat!
    Sé que no és fàcil trobar activitats adaptades a l’edat del desenvolupament 0-3 anys.
    A part del vostre gran llibre de les emocions, on els infants podena anar dibuixant, podríeu introduir els titelles. En el bloc s’explica el recurs del titella de la generositat i l’avarícia. Podeu agafar idees de com poder introduir els titelles de l’alegria i l’ennuig, la tristesa i la por, etc. S’estableix un feeback amb la família i el titella va i bé de l’escola a casa i viceversa. En el cas de l’escola bressol és encara més important la implicació de les famílies.
    Molta sort Carol i ENDAVANT en aquest fantàstica feina que ens dóna la possibilitat de formar persones íntegres!
    Feu difusió de la vostra tasca que també és molt important per anar fent taca d’oli.

  7. Magdalena diu:

    Hola:

    En primer lloc m’agradaria donar-vos l’enhorabona per aquest magnífic blog. Les coses sempre passen per alguna cosa, i això mateix vaig pensar quan vaig trobar aquest espai. Som estudiant de tercer curs de magisteri d’educació infantil, dilluns començo el període de pràctiques i des que vaig començar la carrera trobo a faltar una assignatura que ens doni pistes per treballar l’educació emocional amb els nins, i vet aquí que aquest blog m’ha engrescat moltíssim i vull intentar de fer un projecte de treball amb els nins sobre les emocions. No sé si resultarà, però crec que si surt bé podem aconseguir un resultat molt maco.

    Salutacions i forces per seguir endavant amb aquesta tasca.

  8. nerea diu:

    M’agrada molt aquet bloc ,pero el que més m’ha sorprès és que hi ha molts contes i a mi m’agraden molt .

    dew un petó
    Nerea de sisè

  9. Hola Nerea! quina sorpresa trobar-te per aquí!
    A mi també m’agraden molts els contes. Aniré penjant més contes i t’ho recordaré quan et vegi per l’escola.
    Una abraçada preciosa.

  10. Paula diu:

    ESPORTS I VALORS
    Futbol y valores
    En respuesta a Joan Pintor, quisiera comunicarle mi experiencia con la Fundacion Marcet. Mi hijo lleva 7 años en la escuela de futbol de la fundacion marcet. Pero lo que aprenden no es solo tecnica sino valores . Tienen una escuela de padres ya que nosotros mismos se lo hemos pedido. Es increible el cambio que ha hecho mi hijo y otros muchos. Puedes buscar en Internet. Habla con el Pedagogo que Coordinas las actividades.

  11. Yolanda diu:

    Hola Tere:

    Només volia felicitar-te per la xerrada que ens has fet al CEIP CAN RULL de Sabadell. Ha estat una experiència fantàstica que ens ha fet pensar en allò que es realment important, la felicitat dels nostres fills i la nostre pròpia amb allò que només nosaltres podem oferir des de fins, la nostra estima.
    Moltes gràcies, espero que puguis deleitar-nos amb els teus coneixements i la teva manera d’expresar-los.

    Yolanda

  12. Hola Yolanda,
    Quina rapidesa en mirar el bloc i escriure.
    Gràcies per les teves paraules, per les abraçades per com escoltàveu. Estaveu gairebé tots entusismats!
    M’he trobat molt i molt bé entre vosaltres compartint idees i sentiments.
    Sí, espero que ens tornem a veure ben aviat.

  13. carme diu:

    Mai deixaré d´emocionar- me fins a las llàgrimes en veure una pàgina web que és pura emoció. Els meus nens, alumnes de 6è de primària, han fet interessants converses al voltant dels contes, els videos, les activitats proposades… No hem seguit un ordre estricte, senzillament ens hem deixat sorprendre…Hi ha tamts aspectes que podem millorar per enriquir-nos com a persones i tant per reflexionar…Gràcies a tots.

  14. Mil gràcies a vosaltres. Sou amor pur.

  15. ctoldra diu:

    Felicitats pel blog!

    Trobo molt interessant el tracte que doneu a l’educació des de la vassant emocional. Trobo que és l’aspecte més important en el que ens hem de centrar per a l’educació dels nostres alumnes. El sistema educatiu està muntat sota pressió dels resultats que s’han d’assolir sense tenir en compte tot el procès educatiu i les coses que es perden per regir-nos al sistema actual.

    Felicitacions de nou!

  16. Esteve Pujol i Pons diu:

    Tere,
    Que n’és, de bonic, tot això que diuen de les teves sessions educatives! Vull dir que diuen de tu arran de les teves intervencions per millorar l’educació de tothom. Em sembla que tenen tota la raó del món. Els qui et coneixem una mica sabem que són expressions ben justes i merescudes. Te les mereixes. M’hi afegeixo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *