El curs s’ha acabat i per fi tenim una mica de temps per valorar el treball fet i començar a proposar millores o canvis pel curs vinent.
Tenim a la mà les valoracions fetes pels alumnes a través del diari del projecte i també la implicació i ganes de seguir endavant que han mostrat al llarg de tot el procés, fins i tot en aquells moments de dubtes o escassa energia. La seva valoració està clara que és positiva. Aquesta manera de treballar els ha agradat, s’han sentit implicats en tot el procés i responsables del resultat final. I està clar que han demostrat tenir força i capacitats per fer-ho, i fer-ho molt bé.
Pel que fa als professors tots coincidim en que els dies previs a la implantació del projecte els hem viscut amb un cert neguit, sobretot per la manca de confiança en que tot sortís prou bé, que els alumnes s’engresquessin, que els professors no convençuts amb aquesta metodologia no fossin excessivament crítics, que els productes finals s’aconseguissin tirar endavant, que la gestió de l’aula fos l’adequada…
Ara bé, un cop acabat i vist el resultat final valorem positivament la metodologia de treball per projectes i sobretot destaquem els següents aspectes:
- el treball compartit professors-alumnes que hem viscut.
- la il·lusió compartida amb els alumnes en acabar les diferents parts del procés.
- el treball en equip entre professors viscut durant el procés de planificació però també durant la implantació del projecte. Dos o més professors alhora dins l’aula no era quelcom habitual dins el nostre centre…fins aquest dia.
- les competències que hem descobert dels nostres alumnes com l’autonomia, el treball en equip, i l’aprendre a aprendre, tant difícils d’observar i treballar a través d’altres maneres de treballar a l’aula.
Per tot això tenim clar que val la pena la feina feta i sobretot defensem poder seguir treballant per projectes anant-los introduint en els diferents cursos. Començant el proper curs per fer com a mínim 1 projecte a cada curs i valorant més endavant l´ús de forma més habitual al llarg del curs i en les diferents matèries.