De la mateixa manera que els alumnes segueixen el seu Diari de l’alumne per tenir clar les tasques que han de fer i anar documentant allò que ja han fet i el que els manca per acabar, els docents que passaran per les diferents aules on s’estarà treballant el projecte “Periodistes per un curs”, també necessiten unes pautes i una guia per saber quina és la seva funció en cada moment. També volem que se’ns sentin part.
Cal tenir en compte que l’equip impulsor que ha elaborat aquest projecte està compost de 5 professors però l’equip de professors que estarà amb els alumnes mentre estiguin fent el projecte estarà format per tots aquells professors que habitualment estan amb els alumnes dins l’horari en el que durant aquests 3 dies es desenvoluparà el treball per projectes, siguin de l’equip impulsor o no.
Aquest fet pot semblar, en un primer moment, una dificultat de cara a el bon resultat del procés ja que segurament no tots els professors es mostraran igual d’implicats en el projecte. És per això que decidim elaborar un material que faciliti la tasca del professor. L’anomenem Guia del professor i serà present dins una carpeta de plàstics a cada una de les 3 aules on es desenvoluparà el treball per projectes. Com es pot veure en aquest document qualsevol professor que arribi a una aula podrà saber en cada moment com pot ajudar als alumnes que té en aquell espai a anar evolucionant en el seu treball.
Alhora, dins d’aquesta carpeta de cada aula hi ha una graella de seguiment on el professor pot anar, si cal, deixant constància de tot allò que observi de cada alumne i que cregui convenient deixar constància.