Organitzem el projecte “Art”

A l’hora de plantejar la metodologia del nostre projecte “Art”, els mestres teníem molt clar que volíem que els alumnes fossin els veritables protagonistes del seu procés d’aprenentatge i vam apostar per un canvi en la manera de treballar de com ho havíem fet fins aleshores, on era cada mestre el que decidia les activitats que es feien i la seva temporalització.

Per això, després de fer una formació sobre el Treball per projectes, vam decidir partir d’una gran pregunta que els alumnes haurien de contestar i de la qual anaven sorgint altres preguntes. Aquest pregunta inicial i les altres les vam escriure en un mural penjat a l’aula i les vam anar connectant amb un mapa conceptual, de manera que s’anava omplint a mesura que el projecte avançava i segons les inquietuds dels nens. Com que era la primera vegada que treballàvem d’aquesta manera, a l’alumnat a vegades els costava una mica i calia que els mestres els ajudessin, però en general, tots els docents vam quedar satisfets amb la feina feta i el procés seguit.

Un altre aspecte que volíem reforçar era el diàleg de grup i vam donar molta importància a l’escolta activa dels nens, generant espais de debat on tothom podia donar la seva opinió i on s’intentava arribar a conclusions conjuntes que ajudaven a tirar el projecte endavant. Al principi va costar, ja que l’alumnat feia aportacions repetitives o sense massa fons, però al llarg del projecte es va veure una millora, doncs cada vegada els nens se sentien més segurs en el tema i percebien que tant els seus companys com les mestres valoràvem les seves aportacions i les donàvem totes com a vàlides.

A Cicle Mitjà i Cicle Superior, també vam voler donar llibertat als alumnes a l’hora de triar la disciplina artística que volien fer, d’aquesta manera asseguràvem el seu interès i motivació, alhora que treballàvem la iniciativa personal i l’autonomia. 

Pel que fa a l’agrupació dels alumnes, al llarg del projecte s’ha treballat de diferents maneres: amb tot el grup, per parelles, individualment i també en petits grups, aplicant els rols del treball cooperatiu, que ara els nostres alumnes ja coneixen bé perquè es fa en altres àrees. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *