Finalment després de setmanes d’organització ens toca posar-nos a treballar in situ, un cop recollits els materials, aquest cap de setmana d’abril es començarà a veure la transformació del nostre pati.
Famílies, alumnes, mestres i gent del poble ens hem trobat el primer cap de setmana programat. Per fer-ho bé, ens hem organitzat per hores a través d’unes graelles penjades on tothom que ha volgut s’ha apuntat segons la seva disponibilitat i habilitat.
Tenim molt clar que la prioritat és que les tasques realitzades es puguin acabar durant el cap de setmana sense deixar-les a mitges, i que els alumnes el dilluns utilitzin la zona exterior amb total normalitat.
La programació és en tres caps de setmana programats en sis sessions de dissabte i diumenge.
Durant el primer dissabte hi ha hagut molta afluència de famílies i mestres i s’ha pogut avançar i complir amb el calendari, la gent ha treballat en tasques molt diverses, desmuntant palets, dibuixant els disseny de les estructures o preparant el dinar per la resta.
El dissabte s’ha acabat amb la cuineta i l’espai musical acabats a més de preparar el material necessari per a construir la caseta, s’hi ha treballat tot el dia fins tard, on alguns col·laboradors han marxat de nit.
Durant la segona sessió (diumenge) hem construït el vaixell pirata i tots els elements de jardineria. Per tant podem dir que el primer cap de setmana ha estat un èxit rotund.
Al cap de dos caps de setmana ens tornem a trobar, tot i que no hi ha la mateixa quantitat de gent segueix essent molt exitós, tot i que el repte és més gran, ja que s’ha de construir la casa de fusta i els parterres del pati, a mida que van passant les hores disminueix la afluència de gent però els que hi són tenen molt clar el que fan i el treball és eficient. El diumenge al vespre una altre vegada complint amb els objectius establerts s’acaba de construir la caseta de fusta (excepte el sostre) i els parterres amb el material.
Al següent cap de setmana ens tornem a trobar i aquest cop si que la feina es centra en acabar el sostre i polir aquelles cosetes que els nens durant els dies d’escola han vist que no acabaven de funcionar.