L’alumnat fa l’autoavaluació de les carpetes d’aprenentatge i del projecte

Dediquem una sessió a valorar les carpetes individualment a partir de la rúbrica que havíem estat treballant al principi del projecte. Com que era la primera vegada que l’alumnat treballava d’aquesta manera vam pensar en treballar conjuntament en grups de 3 alumnes. L’alumnat s’anava ajudant a omplir la rúbrica.

Una de les alumnes del grup es va qüestionar perquè ells havien de fer aquella tasca si la tasca de qualificació pertany als mestres.  Vam iniciar una conversa amb l’alumnat per explicar que el fet que ells puguin omplir la rúbrica als mestres ens ajuda per saber si ells són conscients del seu procés d’aprenentatge.

Un cop acabada la tasca d’auto avaluació i co-avaluació de les carpetes d’aprenentatge vam dedicar una estona de la sessió a valorar el projecte trobant els punts forts i punts febles d’aquest.

IMG_6153IMG_6148IMG_6150

Exposem el projecte

Després d’unes sessions dedicades a l’elaboració del guió i de la preparació de l’exposició l’alumnat ha realitzat les dues exposicions del projecte. La primera va ser a l’equip directiu a mode d’assaig i va servir tant a l’alumnat com a les mestres que els alumnes havien d’explicar una mica més el procés del projecte perquè quedés clar tot el treball realitzat durant aquests mesos.

Després de la primera exposició vam haver de reelaborar l’exposició amb l’alumnat.Es van tornar a distribuir i vam incorporat les modificacions que vam escoltar dels tres membres de l’equip directiu.

Vam tenir una molt bona impressió de l’exposició que van fer davant de les seves famílies i la tècnica d’educació del municipi. Les famílies ens van fer arribar un feedback molt positiu i ens van animar a seguir cap aquest camí ja que van veure que els seus fills i filles eren protagonistes del seu aprenentatge i estaven molt engrescats en aquest.

DCJVUkxXgAARULS DCJV5ULW0AIo7TE

[youtube]https://youtu.be/XfgrjM0QJlo[/youtube]

Modifiquem el producte final

L’alumnat va decidir que el seu  producte final seria un telenotícies. Ja estàvem acabant el projecte i vam dedicar una sessió a concretar com elaborariem aquest producte.

L’alumnat va veure que teniem un problema de temps ja que el curs s’acabava i no teniem prou sessions per poder treballar com es feia un telenotícies, quines parts tenia, preparar-ho, treballar-ho i editar el producte. L’alumnat en aquell moment va decidir ser pràctics. El que ells volien fer amb el producte era explicar tot el treball realitzat a l’aula i fer-ho extensiu als mestres de l’escola, als alumnes de l’escola, a les seves famílies, a les altres escoles i a l’ajuntament.

Els mestres que vam participar de la sessió no teniem massa clar si era massa ambiciós fer arribar el producte final a tanta gent. Se’ns feia díficil veure la participació de l’ajuntament i de les altres escoles. Però en aquell moment vam pensar que el nostre objectiu era que el producte fos ideat i conduït per l’alumnat.

L’alumnat va decidir fer una exposició oral, llavors van veure que havien de fer unes cartes per convidar les famílies, la classe de 5è A, l’ajuntament i l’equip directiu.

L’elaboració de les cartes es va fer mitjançant el treball cooperatiu. Cada grup es va encarregar de fer una carta i hi havien 2 grups que quedaven lliures de feina per tant es van posar a elaborar el guió de l’exposició.

IMG_3906 (1)

e

Durant el projecte hem anat incorporant sessions per l’autoregulació i l’autoreflexió.Aquests processos s’han realitzat a partir d’una carpeta d’aprenentatge i un diari d’aula. Al ser la primera vegada que l’alumnat d’aquesta aula feia aquests processos hem cregut necessari anar guiant el seu procés.

IMG_3773

A partir d’investigar els climes i poder-los comparar, cada alumne a casa havia de buscar quin era el temps a l’Àntartida, a Sud -Àfrica o Abrera. Un cop a l’aula es van associar per la feina que havien realitzat a casa. Vam donar un temps per posar en comú les informacions que havien trobat  i perquè poguessin treure les seves conclusions. Un cop finalitzat aquest temps els diferents alumnes van exposar les seves idees a la resta del grup en llengua anglesa.

Continuem treballant en resoldre la nostra pregunta i per això ens hem dividit en equips. Cada equip havia de resoldre una tasca que posteriorment hauria d’exposar al grup -classe. Abans que els alumnes pensessin quines serien les tasques a dur a terme les mestres vam compartir amb l’alumnat totes les preguntes que han anat sortint en el diari d’aula.

L’alumnat comenta que els hi agradaria incloure algunes d’aquestes preguntes en les seves investigacions però també troba que n’hi han algunes que se’n van molt del tema o semblen massa costoses d’investigar i plantegen de reservar-les per un pròxim projecte.

Les tasques a realitzar han estat :

1. Investigar el clima d’Antàrtida
  2. Investigar el clima de Sud -Àfrica
  3. Investigar el clima d’Abrera
  4. Saber quines són les dimensions de Sud- Àfrica i Àntartifa
  5. Saber quina és la població de Sud -Àfrica i d’Antàrtida i quines són les seves llengües.
  6. Investigar quins són els instruments necessaris per un metereòleg.

FullSizeRender-2

FullSizeRender

IMG_3775

L’alumnat de cinquè ens explica el clima de Catalunya i del món ja que ells l’estan treballant i hem cregut que necessitariem ajuda per tal de resoldre el nostre enigma. La informació rebuda dels alumnes de cinquè ens ha estat molt profitosa per tal de seguir investigant sobre els climes.

Paral·lelament vam poder explicar el nostre projecte a la classe de 5è A i ens van oferir la seva ajuda en el cas que necessitessim més informació.