Monthly Archives: setembre 2010

“Albada de la ausencia”, el comiat de José Antonio Labordeta.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/5T7llkFRpN0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Quantes coses se’n podrien dir i s’han dit, aquests dies, de José Antonio Labordeta? Abans que res, era un home de l’Aragó. No ha deixat de fer país fins al final.

Els que tenim una edat , vam ser adolescents i joves, en uns moments de canvis i amb moltes expectatives de millora, al so de les seves cançons, a més de les cantautors del nostre país. Era un moment d’entesa, aquell. De fet, la música transcendeix les diferències i ens agermana.

El poder de la veu i la poesia, l’amor per la seva terra, la lluita per les llibertats i la docència, han marcat la vida d’aquest home senzill fins a aquesta “Albada de la ausencia” , dels seus darrers treballs.

(Per saber-ne més: Les albades de l’Aragó

Viu el Parc: Aquest diumenge, Matinal a la Font Trobada

guineuEn el marc de la cinquena edició de la Campanya Viu el Parc de l’Espai Natural de Les Guilleries Savassona, el proper diumenge 26 de Setembre , tindrà lloc la Matinal al parc en l’indret bucòlic de la Font Trobada de Folgueroles.

Trobareu tota la informació a la pàgina oficial de la Xarxa de Parcs Naturals. Cliqueu la guilla.

Protagonista del cap de setmana : el llibre (de paper)

setm10_bannerpCoincideixen en el temps la 28a Setmana del Llibre en Català (Barcelona, Lleida, Sant Cugat i Girona) i el Congrés de l’IBBY (International Board on Books for Young People) a Santiago de Compostela.

Clicant el banner que encapçala aquest l’article entrareu a les pàgines informatives de la 28a setmana del Llibre en Català. Les quatre ciutats que l’acullen presenten els seus programes originals i diversos , farcits d’activitats culturals i lúdiques al voltant del llibre. Activitats per a totes les edats i la traca final : un concurs Dictat Obert, simultani a les ciutats anfitriones a més de Reus i d’Olot (el dissabte 18 a les 12 del migdia). Tot plegat una veritable festa del llibre.

” A Forza das Minorias” és el nom que s’ha donat al Congrés de Compostela. Ja fa dies que en el bloc hi ha l’enllaç al web oficial. És interessant veure la proposta i organització (conferències, taules rodones, tallers, trobades, exposicions…) , els professionals del món del llibre infantil i juvenil que hi participen. Enguany són les minories (ètniques,lingüístiques, socials, de gènere, religioses…) les protagonistes i com diuen en la presentació:

As minorías –tanto sociais como étnicas, lingüísticas, de xénero ou relixiosas- posúen unha forza e un dinamismo interno que este Congreso quere contribuír a valorar criticamente, a potenciar dende a equidade, a resaltar, no marco da convivencia entre todos os pobos da Terra.

Vegeu -ne les àrees de coneixement i veureu la importància d’aquesta trobada internacional a l’hora de reflexionar i pendre acords en un àmbit tan important i sensible com és el llibre infantil i juvenil, base i model en l’educació dels nostres fills.

Mal de llengua

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/EJQg_zF286A" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquest vídeo del Servei Lingüístic de la Universitat de Lleida és una bona manera d’homenetjar el poeta lleidetà Màrius Torres. L’he trobat a la pàgina oficial del centenari del naixement del poeta, creada per La Paeria de Lleida.