Jocs de taula

Bits&Bytes

https://kinuma.com/es/logica-e-ingenio/7875-bits-bytes-juego-infantil-de-codificacion-informatica-con-cartas-700461450108.html

 

Bits&Bytes és un joc senzill de cartes que permet:

  • Enfrontar-se a un problema que s’haurà d’anar descomponent en altres de més petits per arribar a la seva resolució.
  • Crear seqüències d’instruccions, mitjançant les quals desenvoluparà el pensament logarítmic.
  • Realitzar una execució controlada del programa o seqüència d’instruccions per trobar possibles errors i resoldre’ls.

Tots aquests conceptes bàsics de la computació ajuden l’alumnat a adquirir competències digitals útils per al seu futur. A més, desenvolupen el pensament computacional i conceptes bàsics de la programació sense necessitat de tecnologia.

Scottie Go!

https://robotlandia.es/kits-programables/602-scottie-go-edu-espanol-juego-de-programacion.html

 

És l’any 2030 i la nau espacial d’un amigable extraterrestre anomenat Scottie s’espatlla i cau al nostre planeta. Tot i que l’Scottie ha sortit il·lès, no serà capaç de reparar la seva nau sense la vostra col·laboració. Aquest joc consisteix en ajudar a l’Scottie a trobar les diferents peces de recanvi per a la seva nau espacial. Convertiu-vos en experts dissenyadors d’algoritmes i descobriu els conceptes clau de la programació!

Mouse Mania

https://cienciayrobotica.es/producto/code-and-go-mouse-mania/

 

 

Mouse Mania és un joc de taula per aprendre a programar i a seqüenciar. És una manera d’introduir la programació sense l’ús de les pantalles. Està recomanat per edats dels 5 als 9 anys.

Proporciona un aprenentatge STEAM i una introducció bàsica als conceptes de programació:

  • Introducció a la seqüenciació per passos.
  • Plantejament de problemes de lògica.
  • Desenvolupament d’habilitats de pensament crític.
  • Augment de les habilitats de resolució de problemes.

Let’s go code

https://cienciayrobotica.es/producto/alfombrilla-lets-go-code-stem-code-set/

 

 

Let’s go code proporciona un conjunt d’activitats interactives que introdueix el llenguatge posicional i les direccions a la vegada que treballen el pensament computacional. L’alumnat crea i segueix les seqüències d’ordres. A més, aquest joc promou les habilitats de pensament crític i permet el treball en equip i el joc cooperatiu. A partir de les activitats de moviment que ofereix, l’alumnat també desenvolupa les seves habilitats motores.

Robot turtles

https://aprendiendomatematicas.com/tienda/thinkfun/424-robot-turtles-400555376431.html

 

Robot Turtles és un joc de taula perquè els nens i nenes a partir de 4 anys puguin aprendre els fonaments de la programació. Aquest joc s’adapta a l’edat desbloquejant nous conceptes a mesura que es va agafant domini del joc.

L’objectiu de cada jugador/a és que la seva tortuga aconsegueixi arribar fins a la gemma del seu color a través de moviments i accions per tot el tauler. No és un joc competitiu, no guanya qui primer arriba, ja que tothom ho ha d’aconseguir.

Camelor Jr + 4 anys

https://aprendiendomatematicas.com/tienda/smartgames/35-camelot-jr-5414301519119.html

 

Gravity maze +8 anys

https://www.thinkfun.es/products/gravity-maze/

Circuit maze + 8 anys

https://www.thinkfun.es/products/circuit-maze/

 

 

Chocolate fix + 8 anys

https://www.thinkfun.es/products/chocolate-fix/

Colour code +5 anys

https://aprendiendomatematicas.com/tienda/smartgames/37-colour-code-5414301517153.html

 

Expedición al Polo Norte +6 anys

https://www.juguetesdemadera.com/ca/producto/expedicion-al-polo-norte/

Code master

https://www.thinkfun.es/products/code-master/

Més jocs:

https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/juegos-de-mesa-para-aprender-a-programar/