El coronavirus no és un retrovirus

En aquest esquema queda de forma clara que aquest virus de RNA no segueix la mecànica d’infecció dels retrovirus. No poseeixen la transcriptasa inversa.

Traduït i modificat per Dr. C. Menor-Salvan / Universitad de Alcalá a partir d’un template original de Biorender.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Estratègies contra el VIH

El virus de la SIDA, el VIH és un retrovirus que té la capacitat d’infectar les cèl·lules humanes encarregades de la nostra defensa: els leucòcits.

En el següent esquema hi ha diferents estratègies per poder impedir la seva replicació dins de les cèl·lules humanes.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , | Deixa un comentari

L’interior de la cèl·lula en format d’animació

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Les vacunes contra la Covid: quines hi ha i en què es basen?

Pere Renom explica, il·lustra i comunica en aquests cinc minuts de vídeo les diferents classes de vacunes contra la Covid, des de les més tradicionals a les més innovadores. Clar i concís!

Publicat dins de BIOBAT1, BIOBAT2, BIOGEOESO4, General, Vídeo | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

A l’any 2050 Catalunya podria tenir estius més llargs

En aquest article del diari ARA, del dijous dia 1 d’octubre del 2020 es relata i s’argumenta la futura evolució de la temperatura mitjana a Catalunya si es manté la progressió d’emissió de gasos amb efecte hivernacle.

Publicat dins de CMCBAT1, CTMABAT1, CTMABAT2, General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Joc CellCraft

CellCraft es basa en la tecnologia Flash, que Adobe ja no admet i que la majoria dels navegadors web bloquejaran. Ara Adobe recomana a tots els usuaris que desinstal·lin immediatament Flash Player per ajudar a protegir els seus sistemes. Es poden cercar altres recursos en el web www.carolina.com

CellCraft era un joc que convidava els estudiants a endinsar-se en el món de la cèl·lula, aprenent sobre com funciona una cèl·lula alhora que l’ajuda a sobreviure en entorns hostils. L’estudiant coneixia les molècules importants com la glucosa i l’ATP, així com una gran varietat d’orgànuls cel·lulars, alhora que passava per una divertida història guiada per científics de l’ornitorinc que necessiten ajuda. El joc animava els estudiants a equilibrar els recursos i fer créixer una cèl·lula robusta per lluitar contra el fred, la fam i els virus.

Nota: Aquest joc ja no es troba operatiu perquè requereix un ordinador d’escriptori amb Adobe Flash, que els navegadors actualitzats ja no suporten.

Publicat dins de BIOBAT1, BIOBAT2 | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Trobar vacunes per protegir-nos del COVID-19

Feu clic a través dels capítols per veure com els investigadors estan desenvolupant diferents vacunes.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

La Mar de sostenible

https://drive.google.com/file/d/1eeUo2itpqOLyjpu–q-ys3BXZxuT11T5/view?usp=sharing

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Com actua el coronavirus?

Aquest vídeo forma part de Nucleus Medical Media

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Coronavirus, ara denominat COVID-19

Q&A on coronaviruses

Mapa interactiu de l’estat actual en temps real de l’epidèmia.

Flipboard Coronavirus

Font: OMS

Publicat dins de BIOBAT1, BIOBAT2, BIOGEOESO4, General | Deixa un comentari