Orientació al Japó: Ikigai per triar estudis, carreres i futur.

 Ikigai és un concepte japonès. Combina les paraules japoneses ikiru, que significa “viure”, i kai, que significa “la realització del que un espera” o “allò que té valor”. Així, ikigai seria “la raó de viure” o “el propòsit de vida”.

Podriem dir que l’ikigai és la motivació per aixecar-nos al matí, una raó que dóna sentit a les diferents etapes de la vida.

Quatre preguntes conflueixen a l’ikigai:

  1. Què m’agrada?
  2. En què sóc bo?
  3. Què necessita el món i puc aportar-hi jo?
  4. Això és una cosa pel que em poden pagar?

Aspectes a tenir en compte:

  1. L’autovaloració (per exemple: Per a què sóc bo?) moltes vegades genera més inseguretats que certeses.
  2. És un exercici d’introspecció que es pot fer sol o amb una persona amb criteri i experiència en qui es confií, dedicar-li temps, posar per escrit les idees i, si és possible, compartir aquest procés amb altres.
  3. Qui decideix estudiar o fer allò que li agrada no significa que “serà més fàcil”. Un és bo en allò que li agrada, però fer-se bo implica feina, esforç i perseverança.
  4. No hi ha un sol ikigai per tota la vida, les persones canvien al llarg del temps, perquè canvien les realitats i les circumstàncies. Podem arribar a tenir molts ikigais al llarg de la vida. És un procés permanent de recerca.
  5. De vegades ho fa renunciant a tenir alts ingressos o de la història familiar o dels desitjos dels pares, plantejats implícitament o imposats de manera oberta. Sobretot entre joves provinents de famílies de recursos escassos  acaben imposant-se les consideracions econòmiques.

Font:

– “¿Es este concepto japonés el secreto para una vida larga, plena y feliz?”, Foro Económico Mundial, 2017.
https://es.weforum.org/agenda/2017/08/es-este-concepto-japones-el-secreto-para-una-vida-larga-plena-y-feliz/
Héctor García y Francesc Miralles, Ikigai: los secretos de Japón para una vida larga y feliz, Uranio, 2016.
https://otra-educacion.blogspot.com/2021/09/ikigai-mas-alla-de-la-orientacion-vocacional.html
Publicat dins de Autoconeixement | Deixa un comentari

Tècniques d’estudi: aprendre i memoritzar.

Aprendre i memoritzar és una part de les tècniques d’estudi més bàsiques per l’alumnat. Pocs alumnes tenen un sistema d’aprenentatge, per això normalment recorren a la repetició. No obstant, hi ha moltes maneres de simplificar aquest procés. De fet, Richard Feynman, guanyador del Premi Nobel el 1965 pel seu treball en electrodinàmica quàntica, comptava amb un truc realment fàcil.

Aquest físic creia  a la senzillesa. Per a ell, a la simplicitat hi havia la clau de l’aprenentatge. Feynman sostenia que les coses eren més fàcils de retenir quan més simples es mantenien.

“No t’enganyis a tu mateix”

De ben poc serveix tenir el cap ple de textos extrets de llibres de text, coneixements  retinguts a través de llargues frases memoritzades. De fet, això no és aprendre. “No tractis d’enganyar-te a tu mateix, ets la persona més fàcil d’enganyar”, va dir el físic.

Amb aquestes paraules, Feynman intentava explicar que un mateix ha d’adonar-se que memoritzar no és aprendre, i que no és el mateix retenir un coneixement que retenir un conjunt de paraules en sèrie col·locades de manera que construeixin una oració. L’aprenentatge ha de servir per comprendre millor.

La senzilla tècnica del premi Nobel per aprendre qualsevol cosa de manera ràpida i efectiva es basa en quatre simples passos, tal com recull Insider:

  1. Triar un tema i començar a estudiar-lo

Aquest és el primer pas. Sempre hi ha d’haver un punt de partida i, en aquest cas, és triar el camp on un vol aprendre.

  1. Explicar el tema a un nen

No es tracta de seguir aquest pas al peu de la lletra, no cal avorrir un nen petit per retenir un coneixement. La idea és que l’estudiant repeteixi allò que s’ha après com si l’estigués ensenyant a un menor. Es tractar de crear un discurs utilitzant paraules senzilles i oracions bàsiques. Així, l’alumne dividirà el tema en idees simples i tindrà més capacitat per adonar-se dels aspectes en què presenta més llacunes.

  1. Torna al material d’estudi quan estiguis encallat

Si en dur a terme el pas número dos, l’estudiant ha identificat diverses llacunes, serà el moment de recórrer de nou al material d’estudi i tornar-hi a fer un cop d’ull.

Aquest pas es repetirà fins que sigui possible dur a terme la fase dos sense cap problema. És a dir, sempre caldrà recórrer als apunts o als llibres dels quals s’estigui estudiant fins que un sigui capaç d’explicar el tema amb les paraules pròpies sense presentar dificultats.

Aquesta tècnica permetrà que els coneixements es retinguin millor que quan simplement es tracten de memoritzar, que en general solen desaparèixer un cop compleixen el propòsit de fer l’examen o lectiu.

  1. Organitzar i revisar

Aquest és el pas final, una fase de reconeixement. Es tracta de comprovar que l’estudiant ha retingut tota la informació necessària.

Ets capaç de parlar fluidament sobre el tema?, pots explicar amb paraules simples tots els aspectes rellevants? Podries mantenir una conversa parlant sobre aquest camp?

Aquestes són les preguntes que cal fer l’estudiant. De no poder respondre afirmativament a totes, haurà de tornar al pas dos i tres fins que la resposta sigui un sí rotund.

 

Fonts:

https://www.businessinsider.com/nobel-prize-winning-technique-to-learn-anything-quickly-and-effectively-2021-12
https://www.eleconomista.es/actualidad/noticias/11529060/12/21/La-sencilla-tecnica-de-un-premio-Nobel-para-aprender-cualquier-cosa-de-manera-rapida-y-efectiva.html
Publicat dins de Autoconeixement, Recursos | Deixa un comentari

4t_ESO

.

I_despres_ESO_quePlanificació_Orientació_tutoria_4t ESO

L’orientació acadèmica i professional és un procés continuat que acompanya a les persones durant tota la vida, però hi ha uns moments concrets on s’accentua la necessitat de forma més individualitzada. Un dels moments claus és quan l’alumne ha de decidir el seu itinerari formatiu, després de l’escolaritat obligatòria, en funció dels objectius professionals que vol assolir.

I_despres_ESO_que

Dossier de treball tutoria: Orientació a 4t ESO

El programa d’Orientació està encaminat a fer reflexionar l’alumne i a rebre una primera informació de l’oferta educativa. Amb aquests elements a la mà, el tutor/a i, si és necessari, l’orientador escolar del centre, atendran individualment a partir del segon trimestre i ajudaran a resoldre aquells dubtes que hagin anat sortint fins al moment.

I_despres_ESO_que

Dossier informatiu:  “I després de l’ESO, què?

Dossier informatiu dels estudis, centres i recursos de la zona alt Maresme.

I_despres_ESO_que

Projecte de vida

La finalitat d’aquest projecte és acompanyar als adolescents en el disseny del seu projecte de vida a nivell acadèmic, professional i/o personal.

I_despres_ESO_que

Recursos sessions informatives de l’orientador

L’objectiu de les sessions es centra en ajudar l’alumne/a i la família a triar la seva millor opció futura un cop acabat l’ensenyament obligatori.

avaluacio4eso

Avaluació Competències bàsiques de 4t d’ESO

La prova de quart d’ESO avalua les competències i coneixements bàsics que els alumnes han d’haver adquirit en competència comunicativa lingüística, en competència cientificotecnològica i en competència matemàtica. Té un caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres.   Models de proves anteriors

Publicat dins de General | Deixa un comentari

3r_ESO

Orientació escolar i emprenedoria

treball_grup01

Matèria optativa 3r ESO

Contingut de les sessions:

  1. Presentació i avaluació inicial.
  2. Informació dels sistema educatiu. Sortides després de l’ESO. Optatives a 4t.
  3. Descobrir la nostra personalitat.
  4. Biografia acadèmica i personal.
  5. Les nostres aptituds (qualitats i limitacions).
  6. Pel·lícula “Grease”. Actitud, aptitud i interessos.
  7. Informació programes de formació i inserció. Sense graduat. Prova d’accés a mòduls.
  8. Informació dels cicles formatius.
  9. Informació del batxillerat.
  10. El treball cooperatiu en grup.
  11. Pel·lícula ” Espera al último baile”. Descobrir vocacions professionals.
  12. Recorregut acadèmic i professional d’una persona.
  13. Oficis que han fet els nostres avantpassats. Arbre genealògic.
  14. Conèixer els diferents itineraris que van seguir el seu pare i la seva mare.
  15. Pel.lícula “El guerrero pacífico”. Esforç i superació.
  16. Estudi d’un cas. Els cicles formatius. Centres a la zona.
  17. Estudi d’un cas. El batxillerat. Les PAU.
  18. Visita a una empresa.
  19. Exposició i informe final sobre la empresa visitada o estudiada.
  20. Sortida en grup per visitar a una gran empresa.
  21. Treball personal de la sortida a una gran empresa
  22. Creació una empresa I. Col·loqui entre tots els grups de treball.
  23. Creació una empresa II. El projecte.
  24. Creació una empresa III. Promoció econòmica. Presentacions finals.
  25. Recursos comunitaris de la zona. Com buscar feina?
  26. Carta de presentació, l’entrevista i el currículum.
  27. Programa informàtic: Qüestionari d’orientació. Test.

ORIENTACIÓ ESCOLAR, ACADÈMICA I PROFESSIONAL

treball_grup2013_2a

ALUMNES A QUI ESTÀ DIRIGIT :

A tots els alumnes de 3r d’ESO, i en especial, als alumnes que no tinguin clar quin camí (estudis o treball) pensen seguir.

DESCRIPCIÓ:

L’objectiu del mateix es centra en ajudar l’alumne/a i la família a triar la seva millor opció futura un cop acabat l’ensenyament obligatori. Per aconseguir-ho, es treballen tres eixos fonamentals: l’autoconeixement, l’oferta educativa postobligatòria i la presa de decisió oferint, finalment, un consell orientador de caire individual per a l’elecció de les matèries optatives a 4t curs d’ESO, i  d’altra banda, fer-li prendre consciència de la necessitat de tenir iniciativa emprenedora, considerada no únicament com un conjunt de qualitats i habilitats necessàries per crear una empresa, sinó com una actitud general que pot ser d’utilitat en les activitats professionals, com en la vida quotidiana.

Cal advertir que l’elecció d’una ocupació o carrera és un procés llarg. No es pot esperar poder arribar a una decisió final d’una manera immediata. El que es pretén amb el crèdit és que vagi organitzant les seves idees per fer una bona elecció, principalment, determinar quin grup o quins grups ocupacionals són els que millor encaixen amb la seva manera de ser.

Anirà expressant els seus gustos, preferències i interessos respecte d’una sèrie de característiques personals que cal tenir en compte en la selecció de la futura carrera o professió.

Seguirem els passos de les activitats que s’estableixen en les fitxes del crèdit. Com més atentament es treballi el seu contingut i com més sinceres siguin les seves respostes, millor serà l’orientació que en podrà obtenir.

OBJECTIUS

– Coneixement i presa de decisió per a l’elecció d’optatives  a 4t curs d’ESO.
– Ajudar als alumnes a conèixer millor les seves qualitats i limitacions que els pugui ajudar a prendre una decisió respecte el seu futur.
– Donar una orientació als alumnes dels recursos comunitaris de la zona tant a nivell acadèmic com laboral.
– Assolir uns procediments per a buscar un lloc de treball.
– Saber que volen dir les ofertes de treball dels diaris, webs, ….
– Saber fer un currículum vitae.
– Saber actuar davant una entrevista o un test (aspectes fonamentals del procés de selecció).
– Ser emprenedor. Alguns conceptes de com crear la pròpia empresa.
– Confiança en l’esforç personal.
– Constància en l’estudi i el treball.
– Interès i preocupació per millorar.

CONTINGUT DE LES SESSIONS

Veure inici de la pàgina.

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ

  • fitxes fetes i apunts passats a net (dossier).
  • exposició oral.
  • treball en grup.
  • control o examen d’alguns conceptes i reflexió personal.
  • preguntes, participació i actitud a classe.

TEMPORITZACIÓ

Duració d’un quadrimestre, 35 hores, 2 hores/setmana.

METODOLOGIA

  • Intentar connectar i coordinar amb els altres crèdits o matèries.
  • Exposició de murals, presentacions audiovisuals i ús del blog.
  • La classe tindrà dues parts diferenciades, una més teòrica d’explicacions o de donar pautes, i, una altra, més pràctica relacionant els exercicis a fer. Seqüenciades en:
        1. Punt de partida. Motivació.
        2. Unitat de treball.
        3. Exercicis. Pràctica.
  • Visita a empreses de la zona.
  • Xerrades de professionals sobre la seva feina (treballadors i empresaris).
  • Aportació de l’experiència amb d’exalumnes.
  • Conferències especialistes (sindicats, ajuntament, ….)
  • Visionat de pel·lícules i vídeos (You Tube).

BIBLIOGRAFIA, WEBS I RECURSOS DIDÀCTICS

– Fotocòpies material alumnes (dossier alumnes).
– Fitxa d’exposició oral i guió.
– Pautes per fer treball de grup i de recerca d’informació
– Blog alumnes i moodle del centre.
– Web d’orientació Joan M. Cruz http://www.xtec.cat/~jcruz/orientacio_educativa/
– WEBQUEST  “Què puc estudiar”  http://www.xtec.cat/~enavarro/WebQuest/index.htm
– WEBQUEST  “De l’amor” http://www.xtec.cat/~mlajara/webquestmerce/04proces.html
– Web Jo vull ser http://www.xtec.es/~jfernan9/
– Oferta d’estudis a Catalunya http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/
– Dossier Jo vull ser http://www.xtec.es/sgfp/llicencies/200304/memories/873m.pdf
– Maria J. Monteagudo Serra. Aplicació de la psicologia sistèmica al Pla d’acció tutorial d’un centre de secundaria obligatòria. Llicència estudis 2009.
– F. Sánchez Íñigez. Tutoria en la ESO. 20 actividades prácticas. Cefire. Elda, 2002
– Recursos emprenedoria XTEC http://www.xtec.cat/web/recursos/emprenedoria
– Recull d’articles orientació.
– Tests d’autoconeixement i orientació d’estudis.

Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

Elon Musk: “La intel·ligència artificial farà que molts treballs siguin inútils”

La intel·ligència artificial farà que els treballs siguin una mica inútils“, ha dit Elon Musk, parlant amb el fundador d’Alibaba, Jack Ma, a la Conferència Mundial d’Intel·ligència Artificial a Xangai.

La intel·ligència artificial acabarà amb gran part dels treballs que avui dia formen part del teixit productiu mundial.

Una nova revolució industrial?

Amb cada revolució industrial, el mercat laboral canvia del tot. Amb la creació de noves màquines a la cadena productiva, una gran quantitat de llocs de treball es destrueixen, però provoca que apareguin altres. Mentre abans era necessari un treballador per posar un cargol, ara cal un empleat per controlar la màquina que posa el cargol.

Simplement caldrà adaptar-se a les noves necessitats del mercat laboral.

En aquest sentit, els menys vulnerables a aquesta interrupció laboral seran les persones que puguin programar programari d’Intel·ligència Artificial, tal com va assegurar Elon Musk a les declaracions que recull CNBC. El magnat recomana que els joves estudiïn enginyeries. Tot i això, fins i tot llavors, “la Intel·ligència Artificial simplement escriurà el seu propi programari“.

Aleshores, “què hauria d’estudiar?“, es preguntaran molts alumnes.

Si està treballant en alguna cosa que involucra persones o enginyeria, probablement sigui un bon enfocament per al teu futur“, va concloure Musk.

En un futur tota la producció, i potser la distribució, estarà a les mans de la Intel·ligència Artificial, algú s’haurà d’encarregar de fer que els clients consumeixin aquests productes i serveis. En aquest sentit, totes aquelles persones i empreses que es dediquin a àrees que depenen de la interacció humana continuaran prosperant, ja que cada cop seran més necessàries.

Ocupacions millor posicionades en el mercat de treball català

Ocupacions millor posicionades en el mercat de treball català (Índex global 100):
Enginyers  74,4
Analistes de gestió i organització 72,1
Especialistes bases de dades i xarxes informàtiques 69,8
Analistes de sistemes 69,4
Tècnics operacions sistemes informàtics 68,5
Analistes i dissenyadors de programari 68,3
Psicòlegs i terapeutes 68,2
Peons agropecuaris 68,2
Programadors informàtics 68,1
Professionals vendes TIC 67,6
https://www.eleconomista.es/actualidad/noticias/11497708/11/21/La-Inteligencia-Artificial-hara-que-muchos-trabajos-sean-inutiles-Elon-Musk-dice-que-estudies-esto.html
 Font: Observatori del Treball i Model Productiu Descarregar les dades Creat amb Datawrapper
Publicat dins de Món laboral | Deixa un comentari

Orientació és acompanyament

Orientació és acompanyament: Alumnes que es deixen influir, com evitar-ho?

Construir una bona autoestima és fonamental perquè un adolescent defensi les seves opinions i no es deixi manipular pels altres.

Deixar-se influir pels altres no ha de ser negatiu, ja que al llarg de tota la nostra vida rebem estímuls i coneixem persones que poden influir en nosaltres de manera positiva. El que és important, és saber distingir les bones de les males influències, i dels intents de manipulació.

Té a veure amb la personalitat, amb el entorn emocional, pautes educatives i aprenentatges. De vegades sol haver un pare o una mare que té aquest mateix patró de conducta.

Els adolescents necessiten de ser reconeguts i estimats pel seu creixement emocional, però atenció, com més baixa sigui la seva autoestima, més influenciables seran.

Raons perquè es deixi influir en excés:

  • Admirar els amics i voler ser com ells.
  • Evitar conflictes amb altres companys.
  • Adaptar-se al grup i al líder.
  • Por a ser rebutjat.
  • Cridar l’atenció.
  • No confiar en si mateix.

Els pares han relacionar-se amb els fills des de l’amor, la comprensió, donant-los explicacions i permetre que siguin “adolescents” i lliures, però també des de la necessitat d’educar i posar-los límits. S’han de corregir, però si ho fem contínuament la seva autoestima es veurà afectada.

Els professors podem ajudar a construir una personalitat pròpia i aconseguir que creixin amb una bona autoestima. Algunes pautes:

  • Prendre consciència de la nostra rellevància com a model (les paraules, les actuacions i el llenguatge no verbal, la manera de resoldre un conflicte,…)
  • Afavorir en el grup classe la comprensió, comunicació i cooperació.
  • Ajudar-lo a desenvolupar la seva autonomia, animar els més tímids a expressar-se.
  • Ensenyar a exposar les seves idees (organitzant petits debats, representacions obres de teatre, exposicions orals, …)
  • Que es senti còmode mostrant els seus dubtes o quan s’equivoqui, cal corregir l’actitud, però no jutjar la persona.
  • Ajudar que l’alumne tingui una imatge positiva de si mateix, sense deixar de ser realista i generant expectatives adequades a les seves capacitats, i facilitar que se senti acceptat sigui quin sigui el ritme d’aprenentatge.

Font: https://www.consumer.es

 

Publicat dins de Autoconeixement | Deixa un comentari

Eleccions Consell Escolar 2021

És un bon moment de treballar i d’implicar l’alumnat amb les tasques organitzatives del centre, orientar-los i educar-los en uns valors democràtics amb la participació activa.

Els consells escolars han complert més de trenta anys des del seu establiment a la LODE i a la Llei 25/1985, de Catalunya, i que diverses normatives han desplegat. Es disposa ja d’un camí recorregut i d’una experiència acumulada per analitzar si cal introduir-hi modificacions que n’enforteixin la finalitat.

És en aquest sentit cal valorar la implicació i la participació cívica i desinteressada de la comunitat educativa a través dels consells escolars. Certament, aquests són espais que representen una comunitat educativa compromesa, dinàmica i canviant.

Darrerament, és cert que la família ja no és l’únic referent en la transmissió de valors, però, paradoxalment, això dóna als centres educatius l’oportunitat de resituar el seu paper central en l’educació. De fet, les crisis han estat i seran sempre oportunitats de canvi, de superació de dificultats i de creixement col·lectiu en les societats organitzades intel·ligents que aprenen d’elles mateixes.

Avui dia els consells escolars han de poder actualitzar el seu sentit, adaptar-se a la realitat social dels temps que ens toca viure. Evidentment, això implica la necessitat de donar resposta als nous reptes derivats de la complexitat d’una societat que disposa d’una extensa gamma de canals a través dels quals exercir la pràctica participativa activa i la representació d’interessos. Aquests espais institucionals també han de poder reflectir les noves formes i dimensions de l’educació.

Alguns recursos:

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Web del Departament d’Educació “Tria educativa”

El Departament d’Educació ha posat en marxa el nou web temàtic triaeducativa.gencat.cat, que té com objectiu principal: oferir informació de qualitat i actualitzada als nois i noies que acaben l’ESO i han de decidir quina formació s’ajusta més als seus interessos i a la posterior sortida laboral.

El nou web es pot consultar des de qualsevol dispositiu mòbil. El portal inclou les fitxes actualitzades de tots els estudis. A més, i trobareu vídeos explicatius sobre els diferents estudis, podcasts sobre temes diversos (proves d’accés a ensenyaments d’arts escèniques i esportius, novetats del proper curs, recomanacions per fer un bon treball de recerca…), un desplegable descarregable que reuneix tota la informació sintetitzada sobre l’oferta formativa, i molts altres materials.

Continguts:

L’aprenentatge t’acompanya al llarg de tota la vida i et dona les claus per dibuixar el camí per on vols avançar. Hi ha tants camins com persones.

Publicat dins de Informació sistema educatiu, Recursos | 2 comentaris

La formació professional dual o l’èxit de la inserció laboral

Aquests mesos ha tingut un fort suport amb l’aprovació de l’avantprojecte de llei de Formació Professional.

I els convenis i acords a Catalunya: Documents per a l’organització i la gestió dels centres Formació professional en alternança (dual i simple) 2021-22Instruccions.

Actualment, un dels principals esculls per a la incorporació laboral dels joves és la seva falta d’experiència. La Formació Professional Dual concreta precisament aquest obstacle, fa compatible la formació teòrica a les aules amb la importància que l’estudiant va adquirint al realitzar pràctiques en una empresa. Això implica que al menys el 33% de la formació de l’alumne es desenvolupa en centres de treball reals i en circumstàncies de treball quotidianes.

Podeu localitzar els centres que ofereixen formació dual a l’aplicació següent:

Avantatges de la FP dual

  • establir una major vinculació i coresponsabilitat entre el centre de formació professional i les empreses en el procés formatiu dels alumnes (toques de peus a terra amb la realitat de la feina).
  • compaginar la formació al centre i en una empresa del sector amb un contracte o beca (cobrant diners)
  • desenvolupar el potencial professional i aprendre en situacions reals de treball (sovint l’empresa t’ofereix feina)
  • adquirir experiència professional, i millorar l’ocupabilitat (millorant el currículum).
Font:

 

 

Publicat dins de Món laboral, Recursos | Deixa un comentari

Els programes indispensables per l’ordinador.

Comencem un nou curs, i potser també comences amb un nou portàtil. Quins són els programes que instal·les de seguida que tens un nou ordinador a les teves mans per la seva utilitat?

Abans, si estàs fent ESO consulta-ho a l’institut, t’orientaran els teus professors, o demana consell al professor de tecnologia o al coordinador d’informàtica del centre.

Quins són els que afegiries tú?

Aquests són els que aconsella i que m’explica en Pedro.

Los que uso habitualmente en mi ordenador:

4K Video Downloader – Descarga videos de YouTube
7-Zip – Compresor
CintaNotes – Gestor de notas
Codec WebP Windows – Para ver y convertir imagenes webp
DeeMix – Descarga de MP3
Desktop Restore – Para recordar la posicion de los iconos en el escritorio
eMule – Descargas P2P
FastStone Image Viewer – Visor de fotos ligero
Firefox – Navegador web
jDownloader – Gestor de descargas
JPEGmini – Para optimizar el tamaño de los ficheros JPEG
LockHunter – Para borrar ficheros en uso
Lyrics Finder – Añade letras a ficheros MP3
Media Player Classic HC – Reproductor multimedia
MediaInfo – Informa de las caracteriaticas de videos y audios
Microsoft Office  – Word y Excel
MP3Gain – Normaliza volumen en los archivos MP3
NotePad2 – Bloc de notas mejorado
OneClickFirewall – Para bloquear acceso a internet de programas concretos
OpenShell – Boton de inicio clasico para Windows 10
Openshot – Editor de video
Outlook Express 6 – Version funcional en Windows 10 del clasico gestor de correo
Orpalis PDF Reducer – Optimizador de ficheros PDF
PDF-XChange Editor Plus – Para rellenar formularios PDF
PhotoFiltre – Editor de fotos multicapa sencillo
qBittorrent – Gestor descargas torrent
Recuva – Recupera archicos borrados
Renamer Den4b – Renombra ficheros por lotes
Shutter Den4b – Suspende el equipo bajo ciertas condiciones
Smart Cutter for DV and DVB – Para cortar las grabaciones de video del TDT
Sumatra PDF – Visor de PDFs ligero
Supremo – Acceso remoto a ordenadores
Tag&Rename – Edita ID3 de archivos MP3
Telegram – Canales telegram
TeraCopy – Para copiar ficheros
Tray Status – Para ver el estado de las teclas de Mayusculas, Numerico y actividad del disco duro
VirtualBox Maquinas Virtuales
VirtualDub – Edicion basica de video
VueScan Pro – Para digitalizar documentos via escaner
Wavosaur – Editor de ficheros de audio
WinRAR – Compresor
Wise Disk Cleaner – Limpieza del sistema

Aquí tens algunes webs de programes gratuïts:

 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari