SALÓ DE L’ ENSENYAMENT- 2023

Ben aviat es farà una nova edició del Saló de l’Ensenyament que com cada any tindrà lloc a Barcelona del 15– 19 DE MARÇ 2023 . La seva visita és molt aconsellable pels que acabin l’ESO i/o batxillerat, ja que hi podran trobar informació sobre l’oferta d’estudis universitaris i de formació professional als que vulguin accedir.

Podeu consultar la fitxa tècnica d’aquesta edició amb informació sobre les dates, horaris i ubicació del Saló.

Recursos:

  • Els materials de les jornades  de formació per la presentació del Saló de l’Ensenyament dels anys anteriors  es poden consultar seguint el següent enllaç.
  • Per preparar la visita  amb els alumnes al Saló de l’Ensenyament.
  • Per orientació i informació a les famílies.
  • Vídeos d’anys anteriors.

 

Publicat dins de Activitats de classe, Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

Guia per a l’abordatge de les conductes suïcides en els centres educatius

Salut i Educació presenten una guia per a l’abordatge de les conductes suïcides en els centres educatius.

Els efectes de la pandèmia de la covid-19 incrementen els factors de risc del suïcidi: l’aïllament social, i l’impacte econòmic i social. Aquesta situació ha implicat la disrupció de la vida de milions de persones i està tenint una forta repercussió en la salut mental de la ciutadania, especialment remarcable en la població infantil i juvenil.

A Catalunya, els centres de salut mental infantil i juvenil han incrementat un 8,5 % el nombre de persones ateses i un 23,4 % el nombre de visites totals el 2021, respecte del 2019. Així mateix, les urgències de menors de 18 anys han augmentat un 28,5 % durant aquest mateix període.

La Guia es pot consultar a l’enllaç següent: https://documents.espai.educacio.gencat.cat/PC/Protocols/2022-Guia-Abordatge-Conducta-Suicida-Autolesions-Suicides-Centres.pdf

Més informació

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Joves emprenedors

El propòsit d’aquest programa de la Fundació “la Caixa” és facilitar als equips docents propostes didàctiques que els permetin desenvolupar la competència emprenedora de l’alumnat.

La competència en emprenedoria cada vegada és més necessària en el context actual, en el qual s’han de desenvolupar els i les joves. Les característiques d’un món cada vegada més globalitzat, canviant i flexible obliguen els centres educatius a preparar l’alumnat perquè pugui viure plenament i desenvolupar tot el potencial. En aquest sentit, conèixer-se a un mateix, saber treballar amb persones diferents, identificar problemàtiques i idear solucions en l’entorn en què viuen, saber comunicar les pròpies idees o analitzar si poden ser viables són algunes de les habilitats que es treballen amb aquest programa.

Aquí pots descarregar tota la informació:  >>>>>>>

 

Publicat dins de Activitats de classe, Recursos | Deixa un comentari

D’estudiar a treballar: orientacions i recursos

Sessió de treball que té per objectiu donar a conèixer recursos per a l’ocupació i el desenvolupament professional, a més de donar als alumnes eines i recursos per organitzar la seva recerca de feina.

L’objectiu pedagògic és obtenir orientacions per a realitzar amb èxit la pròpia recerca de feina i identificar els principals recursos de la zona per a l’orientació i la recerca de feina.

La metodologia serà expositiva, exploratòria i participativa. Es combina el treball individual amb ordinador amb el treball en grup, dinamitzat per l’orientador.

Es pot fer en 2 sessions.

Material per la sessió. Alumnat: quadern alumnat

Adreçat a alumnes:

– Programes de Formació i Inserció
– Educació d’adults (secundària i preparació de proves)
– Grups amb Necessitats Educatives Especials (grups adaptats de 4t ESO i PFI)
– Formació professional de Grau Mitjà
– Formació professional de Grau Superior

Continguts Barcelona Treball

Font: Barcelona Activa
Publicat dins de Activitats de classe | Deixa un comentari

Per què un nou currículum?

4 estudiants a sobre d'una bola del món

Aquest mes passat de setembre s’han publicat els currículums dels ensenyaments de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius de grau bàsic.

Per què un nou currículum?

El 29 de desembre de 2020 es va aprovar la Llei Orgànica 3/2020 d’Educació (LOMLOE),  per la què es modifica l’anterior Llei Orgànica 2/2006 d’Educació (LOE). A partir de la publicació d’aquesta llei (LOMLOE) totes les comunitats autònomes disposen d’un calendari d’aplicació amb un termini de dos anys per aprovar els decrets que la desenvolupen.

En aquests moments està en procés d’aprovació el decret de l’educació infantil, i el mes passat es van aprovar els decrets de l’educació bàsica (primària i secundària) i el batxillerat.

Quan serà d’aplicació el nou currículum?

Curs 2022-2023:

  • Aplicació a tota l’etapa d’educació infantil
  • Aplicació a 1r, 3r i 5è d’educació primària
  • Aplicació a 1r i 3r d’ESO
  • Aplicació a 1r batxillerat

Curs 2023-2024:

  • Aplicació a tota l’etapa d’educació primària
  • Aplicació a tots els cursos de l’ESO
  • Aplicació a tots els cursos de batxillerat
Font: https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/
Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Programa d’emprenedoria, orientació laboral i educació financera

www.fundacionjaes.org

Un any més a la Fundació Junior Achievement , després de més de 20 anys d’experiència educativa, preparant infants i joves per a una economia global, despertant-hi el seu esperit emprenedor, impulsant el seu talent i dotant-los d’eines necessàries perquè siguin capaços d’assolir les seves metes i tenir un futur millor, proposen l’Oferta educativa del curs 22-23 basada en emprenedoria, orientació laboral i educació financera.

Pots sol·licitar els programes directament des dels següents enllaços:

Junior Achievement
C/ Vergós, 55, entlo 2º I 08017 Barcelona
Tel:  +34 933153369 | Mv. 616350597

www.fundacionjaes.org

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | Deixa un comentari

Projecte de Vida Professional

El Projecte de Vida Professional torna a ser presencial a Porta22, i mantenen el format virtual en streaming.

Inscripcions obertes al curs

Consulta la resta del catàleg d’activitats:

Monogràfics d’orientació presencials i en streaming
Monogràfics d’orientació en dues modalitats, presencials i streaming:

  • Interessos professionals
  • Formació i sistema educatiu
  • Competències clau
  • Torna l’Escape Room! Supera un procés de selecció.
Xerrada escola i empresa
Per aquest curs, torna a presencialitat i mantenen el nou format online, amb material didàctic interactiu i el testimoni en directe d’un empresari o empresària a través de videoconferència. En qualsevol dels dos formats, el diàleg alumnat-empresariat permetrà visualitzar aspectes de la vida a l’empresa i del seu paper en la societat des d’una perspectiva diferent de la habitual. Mira’t el vídeo!
Visites a empreses, coneix les professions!
Aquesta activitat l’han transformat a format virtual, oferint alternatives per treballar el contingut de perfils professionals i apropar-vos al món empresarial amb una participació activa de l’alumnat.
Si esteu interessats/des, podeu fer la preinscripció aquí.
Esperem poder visitar-les presencialment durant el curs, però ja podeu fer la vostra reserva. També les tenen en diferit, perquè escolliu el dia i hora que més us convingui.

Més informació:

Si tens dubtes sobre la inscripció, truca al T.  93 151 76 05  (horari de dilluns a divendres de 8:30 a 20:30 hores). E-mail: barcelonatreball.joves@barcelonactiva.cat

Inscripcions al Web Barcelona Treball.

Barcelona activa – Carrer Llacuna 162, 08018, Barcelona

 

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

La major discapacitat és la manca de confiança en un mateix.

“La major discapacitat és la manca de confiança en un mateix”

En la confiança intervé, entre altres aspectes, la qualitat dels vincles de la primera infància.

La confiança es renova en l’adolescència, quan som adolescents ens enfrontem al món extrafamiliar, en aquest moment és important que confiïn en nosaltres per cuidar-nos  sols.

El tipus de relació que hàgim tingut amb els pares o amb aquells adults que ens van criar o educar determina la nostra relació que tindrem en el futur amb els grups d’amics, companys de feina o les parelles.

Confiar en un mateix requereix un cert grau d’autoestima, d’estimar-se prou com per voler el millor per a un.

 

Publicat dins de Autoconeixement, General | Deixa un comentari

Notes de tall 2022

Notes de tall

Un cop conegudes les notes de tall dels estudis universitaris, cal fer una breu valoració d’aquestes notes: les 10 més altes respecte a les de l’any anterior.

  1. Física / Matemàtiques (UAB) – 13,536
  2. Física / Matemàtiques (UB) – 13,453
  3. Matemàtiques (UPC) – 13,254
  4. Medicina (Campus Clínic, UB) – 13,240
  5. Enginyeria Informàtica / Matemàtiques (UB) – 13,118
  6. Medicina (Campus Bellvitge, UB) – 13,086
  7. Medicina (UPF) – 13,080
  8. Medicina (UAB) – 12,895
  9. Medicina (URV) – 12,862
  10. Medicina (UdG) – 12,848

Les places de cadascun dels centres d’estudis s’adjudiquen, començant per la sol·licitud de l’estudiant preinscrit/a amb la nota més alta i baixant per ordre de nota fins que s’exhaureixen totes les places. Així doncs, la nota de tall correspon a la de l’últim/a estudiant que ha obtingut plaça en un determinat centre d’estudis universitari.

Notes de tall 1a assignació – any-2022-pdf

Així va quedar curs passat:

# Grau Universitat / Facultat Nota
1 Matemàtiques Universitat Politècnica de CatalunyaFacultad de Matemáticas y Estadística 13.148
2 Filosofia, Política i Economia Universitat Pompeu FabraFacultad de Ciencias Políticas y Sociales 12.794
3 Enginyeria Física Universitat Politècnica de CatalunyaEscuela Técnica Superior de Ingeniería de Telecomunicación 12.694
4 Enginyeria Biomèdica Universitat de BarcelonaFacultad de Medicina y Ciencias de la Salud 12.684
5 Estudis Internacionals d’Economia i Empresa Universitat Pompeu FabraFacultad de Economía y Empresa 12.666
6 Medicina Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Medicina 12.664
7 Medicina Universitat de BarcelonaFacultad de Medicina y Ciencias de la Salud 12.660
8 Ciència i Enginyeria de Dades Universitat Politècnica de CatalunyaFacultad de Informática 12.630
9 Medicina Universitat Pompeu FabraFacultad de Ciencias de la Salud y de la Vida 12.598
10 Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials Universitat Politècnica de CatalunyaEscuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de Terrassa 12.572
11 Medicina Universitat de GironaFacultad de Medicina 12.549
12 Medicina Universitat Rovira i VirgiliFacultad de Medicina y Ciencias de la Salud 12.543
13 Medicina Universitat de LleidaFacultad de Medicina 12.525
14 Tecnologías Industriales y Análisis Económico Universitat Politècnica de CatalunyaEscuela Técnica Superior de Ingeniería Industrial de Barcelona 12.516
15 Ciències Biomèdiques Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Biociencias 12.498
16 Matemàtiques Universitat de BarcelonaFacultad de Matemáticas e Informática 12.468
17 Ciències Biomèdiques Universitat de BarcelonaFacultad de Biología 12.367
18 Estudis Globals Universitat Pompeu FabraFacultad de Humanidades 12.316
19 Enginyeria Biomèdica Universitat Pompeu FabraEscuela de Ingeniería 12.258
20 Física Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Ciencias 12.171
21 Infermeria Universitat de BarcelonaFacultad de Medicina y Ciencias de la Salud 12.122
22 Biologia Humana Universitat Pompeu FabraFacultad de Ciencias de la Salud y de la Vida 12.074
23 Matemàtiques Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Ciencias 12.038
24 Comunicación Audiovisual Universitat Pompeu FabraFacultad de Comunicación 11.978
25 Genètica Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Biociencias 11.972
26 Publicitat i Relacions Públiques Universitat Pompeu FabraFacultad de Comunicación 11.898
27 Odontologia Universitat de BarcelonaFacultad de Medicina y Ciencias de la Salud 11.877
28 Enginyeria Biomèdica Universitat Politècnica de CatalunyaEscuela de Ingeniería de Barcelona Este (EEBE) 11.876
29 Enginyeria en Vehicles Aeroespacials Universitat Politècnica de CatalunyaEscuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de Terrassa 11.794
30 Veterinària Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Veterinaria 11.769
31 Relacions Internacionals Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Ciencias Políticas y Sociología 11.750
32 Física Universitat de BarcelonaFacultad de Física 11.660
33 Bioquímica Universitat de BarcelonaFacultad de Biología 11.646
34 Biotecnologia Universitat de BarcelonaFacultad de Biología 11.524
35 Enginyeria Matemàtica en Ciència de Dades Universitat Pompeu FabraEscuela de Ingeniería 11.490
36 Matemàtica Computacional i Analítica de Dades Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Ciencias 11.458
37 Infermeria Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Medicina 11.454
38 Microbiologia Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Biociencias 11.448
39 Empresa Internacional Universitat de BarcelonaFacultad de Economía y Empresa 11.440
40 Biotecnologia Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Biociencias 11.416
41 Bioquímica Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Biociencias 11.343
42 Medicina Universitat de Vic Universitat Central de CatalunyaFacultad de Medicina 11.340
43 Ciències Empresarials Universitat Pompeu FabraFacultad de Economía y Empresa 11.302
44 Publicitat i Relacions Públiques Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Ciencias de la Comunicación 11.302
45 Comunicación Audiovisual Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Ciencias de la Comunicación 11.294
46 Periodisme Universitat Pompeu FabraFacultad de Comunicación 11.294
47 Bioquímica y Biología Molecular Universitat Rovira i VirgiliFacultad de Química 11.256
48 Biologia Universitat Autònoma de BarcelonaFacultad de Biociencias 11.220
49 Administració i Direcció d’Empreses Universitat Pompeu FabraFacultad de Economía y Empresa 11.156
50 Comunicación Audiovisual Universitat de BarcelonaFacultad de Información y Medios Audiovisuales 11.102
https://universitats.gencat.cat/ca/preinscripcions/sobre-preinscripcio/notes-tall/#bloc1

 

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

L’orientació acadèmica i professional per al curs 2022-23

A la Intranet – Portal de centre podeu consultar els Documents per a l’organització i la gestió dels centres, i les directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius per al curs 2022-2023. És important el document del Currículum, al punt  2.2 (L’acció tutorial i l’orientació acadèmica i professional al servei de la personalització.)

L’orientació acadèmica i professional s’ha d’inserir gradualment en el desplegament curricular competencial en tots els temps i espais d’aprenentatge i, per aquesta raó, forma part del projecte educatiu del centre. Per això, cal dissenyar entorns d’aprenentatge que permetin:

  • la reflexió de l’alumne o alumna i la presa de consciència de si mateix i dels seus interessos, habilitats, capacitats, aptituds i valors;
  • la construcció de l’itinerari formatiu professional del o de la jove a partir de simultaniejar la reflexió i la presa de consciència de si mateix amb l’exploració i el coneixement de l’entorn personal, social, acadèmic i laboral,
  • i l’exercici de l’autonomia i de la presa de decisions com un procés continu al llarg de la formació i de la vida.

Els equips del centre, en coordinació amb l’especialista d’orientació educativa, han de planificar l’orientació acadèmica i professional dins de tota l’etapa educativa, prioritzant les actuacions següents:

  • Desenvolupar el treball en xarxa amb tots els recursos de la comunitat educativa i el teixit industrial de l’entorn.
  • Dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge relacionades amb les competències dels diferents perfils professionals.
  • Implementar activitats per detectar interessos i/o expectatives acadèmiques, professionals i vitals dels alumnes.
  • Acompanyar l’alumnat en el coneixement en profunditat dels diferents ensenyaments i itineraris formatius partint dels interessos detectats.
  • Promoure la participació de les famílies en la construcció de l’itinerari formatiu dels fills i filles.

El Departament d’Educació ofereix suports i serveis als centres i serveis educatius:

  1. En l’apartat Orientació del web Tria educativa s’hi pot trobar un test d’orientació acadèmica i professional.
  2. El Saló de l’Ensenyament, en concret l’espai d’orientació, ofereix als joves un servei d’atenció personalitzada per ajudar-los a concretar l’opció de continuïtat formativa, que s’ha de concebre com una activitat complementària al treball intern del centre.
  3. El consell orientador és un document que orienta, acompanya i guia l’alumne o alumna en el seu itinerari educatiu i que vetlla per la seva continuïtat formativa. Té una doble finalitat: d’una banda, ajudar els equips docents i els tutors i tutores a identificar i registrar les dades més rellevants dels aspectes personal, social, acadèmic i professional de l’alumne o alumna; i de l’altra, poder compartir amb la família i l’alumne o alumna la construcció del seu projecte vital i formatiu. Al web de la XTEC es poden trobar pautes per elaborar el consell orientador. En el cas d’alumnes amb un pla de suport individualitzat, el consell orientador ha d’incloure un pla de transició als estudis postobligatoris.
Font: https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/DOIGC_Curriculum.pdf

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari