BEQUES I AJUTS A L’ESTUDI


Beques i ajuts

Estudiar és car, entre matrícules, materials, desplaçaments o lloguer de pis i manutenció,  si els pares o la família no poden amb tot i  anar a estudiar et resulta inassequible per a la teva butxaca, hauràs de pensar en trobar un treball que puguis compaginar amb els estudis o demanar una beca.

Totes les administracions amb competències educatives a Catalunya tenen programes de suport econòmic o subvencions als estudiants, des de la Unió Europea als ajuntaments, passant per l’administració de l’Estat espanyol i la del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Potser tens els requisits per a rebre una beca o un ajut a l’estudi i qualsevol de les necessitats relacionades (transport, habitatge si estudies lluny de casa, alimentació, etc. ).

Informa-te’n abans de començar el curs acadèmic. Aquí tens algunes webs que et poden ser útils:

Font: http://jovecat.gencat.cat/ca/temes/educacio_i_formacio/beques_i_ajuts_a_la_formacio/
Publicat dins de Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

TEA, estudis i treball


A Espanya la taxa d’atur està per sobre del 20%, pels alumnes amb discapacitats es pot elevar fins el 80 %, trobar feina es difícil.

Les persones amb autisme o síndrome d’asperger tenen dificultats específiques en àrees com la comunicació o la interacció social, i això és el que normalment acaba per expulsar-los del mercat laboral malgrat les seves bones capacitats“, assegura Francesc Sistach, director general d’Specialisterne a Espanya.

Els orientadors sempre recomanem que els estudis  i la feina s’han d’escollir considerant els nostres desitjos i habilitats.

Els TEA, persones amb trastorns de l’espectre autista, són trastorns del desenvolupament que afecten la capacitat de comunicació i interacció amb els altres, principalment, que afecta en graus i formes variades, d’aquí el ús del terme “espectre”.
Les persones amb trastorns de l’espectre autista (TEA) tenen una memòria operativa (curt termini) molt pobre, però gairebé sempre tenen una bona memòria a llarg termini. És important que les persones autistes o amb síndrome d’asperger realitzin estudis que els permeti aconseguir treball per compensar la seva manca d’habilitats socials especialitzant molt bé en tasques en les que sí que són hàbils.

L’empresari i professorat ha de tenir en compte algunes pautes per al treball de les persones amb autisme o síndrome d’asperger:

  • Les tasques han de tenir unes metes i un final ben definit
  • Cal destacar la seva feina, no la seva personalitat.
  • Ha de entendre les seves limitacions socials.

Els treballs no recomanables per a persones amb autisme d’alt funcionament o síndrome d’asperger: tasques que exigeixen molta memòria operativa.

  • Caixer: donar canvi ràpidament requereix massa memòria operativa.
  • Cuiner de restaurant: han de recordar massa ordres i cuinar coses diferents al mateix temps.
  • Cambrer: especial dificultat si s’han de recordar les comandes de diverses taules.
  • Repartidor: massa per recordar.
  • Comerciant: dificultat per empatitzar, tractar amb persones enutjades, …
  • Controlador: excessiva informació i tensió.
  • Recepcionista i telefonista: problemes de comunicació, …

Treballs recomanables, per pensadors visuals.

  • Programació d’ordinadors.
  • Delineant: dissenys, dibuixos per ordinador.
  • Dissenyador de videojocs.
  • Art comercial: publicitat i maquetació de revistes, que pot realitzar com a treball independent.
  • Fotografia: Fotografia fixa i vídeo, càmera de televisió, com a treball independent.
  • Disseny d’equipaments: en diverses indústries
  • Ensinistrador d’animals o tècnic veterinari: entrenament de gossos.
  • Mecànic d’automòbils: visualitzar el funcionament integral del vehicle.
  • Reparació d’ordinadors: visualitzar problemes en ordinadors i xarxes.
  • Reparació d’electrodomèstics.
  • Artesanies de diversa mena: ceràmica, joieria, tallat en fusta, etc.
  • Dissenyador de pàgines web
  • Operari de la construcció: fuster o soldador.

Treballs bons per pensadors no-visuals, bons en matemàtiques, música…..

  • Bibliotecología.
  • Programació d’ordinadors.
  • Periodista: amb molta exactitud per als fets, fer treballs independents.
  • Editorials: correcció de manuscrits
  • Controlador d’inventaris
  • Afinador de pianos i altres instruments musicals.
  • Caixer: exactitud per comptar els diners.
  • Empleat en arxius: sap on s’arxiva cada cosa.
  • Venedor telefònic: de repetir la mateixa frase una i altra vegada.
  • Estadista

Treballs per a autistes no-verbals o amb poques habilitats verbals.

  • Ordenar llibres en una biblioteca: poden memoritzar el sistema de registre i la ubicació en els prestatges.
  • Tasques d’encaix en una fàbrica: especialment si l’ambient és tranquil.
  • Fotocopista: treure fotocòpies. Els treballs d’impressió poden ser ordenats per una altra persona.
  • Tasques de neteja: rentar pisos, finestres, banys i oficines.
  • Reposició de prestatges: en diversos comerços.
  • Planta de reciclatge: tasques de classificació.
  • Magatzems: ingrés de camions, apilat de caixes.
  • Jardineria: tallar la gespa, tenint cura de jardins.
  • Ingrés de dades: un mal treball si es tenen problemes de motricitat fina.
  • Restaurants de menjars ràpids: tasques de neteja o cuina que demanin poca memòria immediata.
  • Cura de plantes: regar les plantes en grans edificis.
Font: http://espectroautista.info/tg_trabajo.html
Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | Deixa un comentari

La FP Dual facilita l’accés al mercat laboral

La formació dual és la modalitat de la formació professional (FP) en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa. La formació dual aporta als alumnes:

  • millorar el currrículum professional
  • desenvolupar les competències professionals en un entorn laboral real
  • afavorir la incorporació al món laboral com a aprenent qualificat
  • reconèixer el valor que aporta l’estudiant per l’activitat desenvolupada a l’empresa

L’estada a l’empresa es divideix en dues fases:

  • 1a fase – Integració. L’alumne hi fa pràctiques i mentre s’adapta al funcionament de l’empresa.
  • 2a fase – Consolidació. Estada remunerada en modalitat de contracte o de beca, atenent als criteris d’accés prèviament acordats entre l’empresa i el centre educatiu.

On adreçar-vos: Directament als centres educatius que imparteixen FP dual.

Cercador: Per localitzar els centres, com a “Mesura flexibilitzadora” cal triar “Formació professional en alternança” i com a submesura cal triar “Formació professional en alternança dual”. Centres educatius .

Fullet informatiu: La formació professional en alternança i dual  [PDF, –]

Centres al Maresme
Escola Pia de Mataró
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Escola Pia de Mataró
Mataró
Informàtica i comunicacions
CFPS ICC0 – Desenvolupament d’aplicacions web
Escola Pia de Mataró
Mataró
Informàtica i comunicacions
CFPS ICB0 – Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
Institut Lluís Domènech i Montaner
Canet de Mar
Tèxtil, confecció i pell
CFPM TX50 – Confecció i moda
Institut Maremar
El Masnou
Serveis socioculturals i a la comunitat
CFPS SCC0 – Integració social
Institut Miquel Biada
Mataró
Instal·lació i manteniment
CFPS IMC0 – Mecatrònica industrial
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPM QU20 – Operacions de laboratori
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPS QUD0 – Laboratori d’anàlisi i control de qualitat
Institut Miquel Biada
Mataró
Transport i manteniment de vehicles
CFPM TM10 – Electromecànica de vehicles automòbils
Institut Miquel Biada
Mataró
Electricitat i electrònica
CFPM EE10 – Instal·lacions elèctriques i automàtiques
Institut Miquel Biada
Mataró
Electricitat i electrònica
CFPS EEB0 – Automatització i robòtica industrial
Institut Miquel Biada
Mataró
Instal·lació i manteniment
CFPM IM11 – Manteniment electromecànic (vaixells d’esbarjo i serveis portuaris)
Institut Miquel Biada
Mataró
Fabricació mecànica
CFPS FMB0 – Programació de la producció en fabricació mecànica
Institut Miquel Biada
Mataró
Edificació i obra civil
CFPS EOB0 – Projectes d’edificació
Institut Miquel Biada
Mataró
Administració i gestió
CFPM AG10 – Gestió administrativa
Institut Miquel Biada
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPS QUB0 – Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Comerç i màrqueting
CFPM CM10 – Activitats comercials
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Comerç i màrqueting
CFPS CMA0 – Gestió de vendes i espais comercials
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Agrària
CFPM AR50 – Jardineria i floristeria
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Transport i manteniment de vehicles
CFPM TM10 – Electromecànica de vehicles automòbils
Institut Thos i Codina
Mataró
Comerç i màrqueting
CFPM CM10 – Activitats comercials
Institut Thos i Codina
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Thos i Codina
Mataró
Administració i gestió
CFPM AG10 – Gestió administrativa
Institut Thos i Codina
Mataró
Comerç i màrqueting
CFPS CMA0 – Gestió de vendes i espais comercials

 

 

Publicat dins de Emprenedoria, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Què cal estudiar per tenir feina assegurada en els propers anys?

Matemàtiques, robòtica i màrqueting digital seran les professions més demandades per les empreses.

Les noves tecnologies, la crisi econòmica i un nou model productiu han provocat una gran transformació en el mercat laboral en els darrers anys. L’aparició d’Internet i l’evolució de la tecnologia en els últims 20 anys ha fet que cada vegada es demanin més professionals especialitzats en les TIC.

En aquestes circumstàncies, són molts els alumnes que busquen els estudis més adequats per assegurar-se un treball en el futur. Els pares, ho viuen en primera persona, veuen que molts companys o amics busquen reciclar-se després de veure com la seva formació anterior quedava obsoleta.

La rapidesa per la qual està evolucionant el mercat laboral fa difícil preveure quins seran els llocs de treball del futur, però es poden assenyalar sectors i professions que gaudiran d’una gran demanda com a mínim d’aquí als propers deu anys.

El 92% dels experts en RRHH consideren que el sector de la tecnologia i de l’I + D + I seran dels que generaran ocupació en el futur, segons l’Informe Adecco sobre el futur del treball a Espanya’.

Els enginyers especialitzats en informàtica i robòtica seran els estudis amb més demanda per part de les empreses en 2025.

Però, quins són els estudis i les professions, dins el sector tecnològic, que demandaran les empreses d’aquí a vuit o deu anys? Què cal estudiar ara per no quedar-se sense feina en el futur? Segons el Digital Innovation Center, els enginyers especialitzats en informàtica i robòtica seran els estudis amb més demanda per part de les empreses en 2025, seguits dels graduats en matemàtiques i els experts en màrqueting digital i Growth Hacking.

Font:  www.eleconomista.es/economia/noticias/9411727/09/18/Que-hay-que-estudiar-para-tener-empleo-asegurado-en-los-proximos-anos.html

 

 

Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | Deixa un comentari

LES NOVES GENERACIONS

 

Quan encara ens estem adaptant a la incorporació massiva al món del treball dels millennials (els joves nascuts aproximadament a les dècades dels vuitanta i els noranta), comença a pressionar per entrar en l’univers laboral una nova generació, encara més jove i que ens resulta més desconeguda: la Generació Z, la primera del segle XXI. Són els adolescents i nens nascuts des de finals dels noranta, també anomenats The New Silent Generation, per als que els telèfons sempre han estat “smart”, els missatges s’escriuen en menys de 140 caràcters i Michael Jackson és un personatge històric.

Les dades indiquen que els cervells dels nens i adolescents s’estan adaptant a processar més informació en menors períodes de temps i que les informacions els han de ser subministrades en píndoles més petites. És a dir, són capaços de consumir majors quantitats d’informació, però captar i mantenir la seva atenció és cada vegada més difícil. La comunicació ha de ser ràpida, en canvi difícilment pot ser precisa i tenir profunditat.

Publicat dins de Emprenedoria, General | Deixa un comentari

Preinscripció i matrícula universitàries


Les dates de la preinscripció als estudis universitaris seran  del 5 de juny al 2 de juliol (tots dos inclosos). Es farà a través del portal d’accés a la universitat, on es podrà comprovar el llistat de centres i places disponibles. La publicació d’assignacions de places universitàries (convocatòria de juny) en primera assignació de la convocatòria de juny serà: 11 de juliol de 2018.

Molta sort a tots/es.

Recursos:

 

 

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

EMPRENEDORS/ES: Empreses i empresaris.

Des de l’institut hem coordinat unes visites a empreses de la zona amb els alumnes de 4t per les activitats del crèdit de síntesi de 4t d’ESO que fem, el projecte de recerca de Volem crear una empresa,  consisteix en un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades en equip, per tal de comprovar el grau d’autonomia i la capacitat per treballar en grup.

Els objectius d’aquest crèdit es centren principalment en apropar-los al món de l’empresa:

– Identificar i compartir les diferents competències de la persona emprenedora.
– Autoconeixement, coneixement del mercat laboral i activitat econòmica
– Tenir iniciativa emprenedora i projecte d’empresa.

Concretament hem visitat les següents empreses:

Volem agrair a totes les persones que han participat i han dedicat una estona del seu temps a transmetre aquests conceptes d’emprenedoria als nostres alumnes. I als voluntaris del programa Transformació Digital “Millora la Societat: digitalitza-la!

Moltes gràcies.

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | 1 comentari

LES FEINES MÉS SOL·LICITADES EN 2018

L’augment del turisme i del comerç online marquen el mercat laboral. Els dependents especialitzats, preparadors de comandes, cambreres de pisos o els tècnics de manteniment en la indústria alimentària són els perfils que experimentaran major demanda en 2018. També s’experimentarà un augment de la demanda entre els teleoperadors, analistes de dades, operadors d’equips de ràdio i televisió i de telecomunicacions via satèl·lit i metges especialistes. A més, els desenvolupadors en Big Data (dades internet), tècnics de manteniment eòlic, operaris de línia, auxiliars de càtering aeri i, treballs dins de l’àrea de farmàcia-química que veuran augmentar les seves possibilitats de trobar feina al llarg d’aquest any.

Sectors:

  • Vendes. Depenen del lloc de treball, les aptituds més valorades són l’atenció al client i l’orientació a les vendes o resultats. El fet que els joves cada vegada disposen de menys temps per anar a comprar,  ha impulsat l’adquisició de productes i serveis en línia. Per això, la figura del teleoperador s’ha tornat necessària per a les empreses.
  • Turisme. Per la seva banda, el turisme, amb unes xifres d’ocupació hoteleres en màxims per a aquest any, impulsarà també la demanda de cambreres de pis per arreglar, netejar i posar al dia les habitacions dels hotels.
  • Alimentació. En l’àrea de l’alimentació, els tècnics de manteniment seran els que més ofertes disponibles d’ocupació tindran en 2018. Les funcions que ha de complir un tècnic de manteniment són les de càrrega i descàrrega, maneig de carretons i manteniment correctiu i preventiu d’instal·lacions i maquinària.
  • Informàtica. Els analistes de dades, per la seva banda, també destacaran com un dels perfils més demandats al llarg d’aquest any al tractés d’un lloc “innovador” que encara no compta amb una gran quantitat d’especialistes preparats. A més, també els desenvolupadors de Big Data, cada vegada són més conscients de la importància que té fer servir les tecnologies per unir dades que ajudin a conèixer millor les necessitats del mercat per així poder oferir les millors solucions que s’adopten a les necessitats dels clients finals.

Font: Informe Adecco “Dónde encontrar empleo si estás en paro”

Publicat dins de General | Deixa un comentari

¿Quién se ha llevado mi queso?

En aquesta societat plena de canvis constants hem de saber superar les nostres pors i buscar el formatge que ens portarà camí de l’èxit, serà prou difícil però podem aconseguir-lo confiant en nosaltres mateixos .

“¿Quién se ha llevado mi queso? “ publicat en 1998, és un llibre de motivació escrit per Spencer Johnson

Font: Quién ha robado mi queso?
Publicat dins de General | Deixa un comentari

SALÓ DE L’ ENSENYAMENT- 2018

 

Ben aviat es farà una nova edició del Saló de l’Ensenyament que aquest any tindrà lloc a Barcelona del 14 al 18 de març de 2018 . La seva visita és molt aconsellable pels que acabin l’ESO i/o batxillerat, ja que hi podran trobar informació sobre l’oferta d’estudis universitaris i de formació professional als que vulguin accedir.

Podeu consultar la fitxa tècnica d’aquesta edició amb informació sobre les dates, horaris i ubicació del Saló.

Els materials de la Jornada   Actualització dels estudis i continuïtat formativa (Saló de l’Ensenyament ), estan disponibles al Web de l’XTEC. Podeu consultar-los seguint el següent enllaç.

Font: http://familiaiescola.gencat.cat/ca/recomanacions/recomanacions/orientacio_academica_professional/
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/orientacioeducativa/saloensenyament2016/

 

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari