..
Via Imnop trobo aquest senzill però enginyós joc anomenat Think-ets. Es tracta d’una capseta – o també bossa- amb una col·lecció de petits objectes pensada per poder-la portar sempre a sobre i que, en determinats moments (sala d’espera del metge, viatges, restaurants, dies de pluja,…), pot ser de gran utilitat per jugar amb la mainada. La idea em recorda a alguns jocs que havia muntat per l’escola que anaven, moltes vegades, adreçats a un objectiu massa concret. Think-ets està pensat per fer pensar i raonar a partir de jocs molt diversos i sense limitacions. Tot i que està pensat a partir de 8 anys penso que també es pot adaptar a nens i nenes més petits.
Amb ell es podem proposar jocs i activitats que desenvolupin l’ observació, la memòria, el llenguatge, la creativitat o el raonament. Aquí teniu alguns exemples de senzilles activitats a fer amb aquests objectes:
- Què és?
- Per a què serveix?
- Inventa’t una història amb …
- Quin hi falta? Quin hi ha de nou?
- Ordena alfabèticament, per gust personal,…
- Tria els tres, quatre, … que més t’agradin
- Classifica per…
- Quin s’ha mogut?
- Quins s’assemblen? Quins són diferents?
- …..
Us proposo que hi col·laboreu – sobre tot aquelles o aquells que compartiu sovint mirades amb mi i que ja sabeu que m’agrada que hi deixeu rastre- aportant una nova idea d’activitat per a un joc amb aquestes característiques . Feu-ho a través d’un comentari. Va, som-hi!
Eo,
fa poquet he comprat capses de cerilles petites pels nens de P5. Les hem buidat i les hem pintat i ornamentat amb paperets de colorins per tal que cadascuna fos personal i ben original. Les tenim guardades a classe i poc a poc cadascú omple la seva amb petits tresors. Vaig pensar que guardant els seus tresors més petits podríem inventar històries a partir del material que cadascú ha triat per guardar.
Més o menys ve a ser el mateix que aquest joc que ens proposes però amb les capsetes reciclades….
Rosa Maria
Aquest és un material ben interessant per la seva senzillesa, certament. Jo hi veig una possible aplicació logicomatemàtica que ajuda moltíssim a estructurar la ment (i la veritat és que sovint fa falta, en aquest món tan desestructurat en el que vivim!). Em sembla un material molt adient per fer classificacions apartir de diversos criteris (segons el material, segons, la forma, segons els colors, …). Però des del meu punt de vista no es tracta tan de dir un criteri i que la nena o el nen classifiquin, sinó al contrari: fer una proposta ben oberta i que siguin ells els que classifiquin el material a partir dels seus propis criteris. D’aquesta manera, desvetllarem la seva creativitat i, el més important … QUE PENSIN TOT JUGANT!!!
Rosa Maria i Àngel, gràcies per les vostres aportacions sempre tan interessants.
Un petonàs!
Teresa,
Moltes felicitats pel “mirades”.
Jo el miro cada setmana i sempre em sorprenc de les idees. M’encanta tenir-lo i consultar-lo.
L’he fet arribar a moltíssima gent i tothom en fa ús.
A la meva escola la mestra que fa valors amb els nens i nenes contínuament em fa comnetaris de coses que ha trobat.
Moltes gràcies per la teva generositat.
Una abraçada
inventa una història amb…
Bones tardes “Mirades”!!
Potser els podríem preguntar què afegirien a la capseta de “think-ets” o a la de mistos/llumins o quin objecte hi llevarien i perquè.
A més, d’inventar les històries poder representar-les com un petit teatret amb petits personatges, inventar altres noms pels objectes i altres funcions, …
Gràcies per les mirades del bloc “Mirades”, són genials!!
¡¡¡Enhorabuena por este estupendo blog!!!! Lo estoy descubriendo ahora, pero lo que he visto me gusta muchísimo.
Aprovecho para saludar a Ángel Alsina
Un abrazo.
Marta.
L’any passat vaig començar a fer tallers extraecolars infantils de manualitats i aquest any he decidit fer un blog per registrar els nostres treballs i comparti-ho amb tothom.
Moltes vegades entro en el vostre blog perque sempre penjeu coses molt interesants i originals.
Us poso a les webs d’interès per intercanviar idees 🙂
Yo de nuevo:
Propongo estos dos:
El escaparate: Se trata de poner todos los objetos sobre una mesa, mirarlos bien, intentar recordarlos…después, puede hacerse individualmente o por equipos, se trata de quitar un objeto, y el equipo o persona que ha salido, tiene que averiguar cuál fue. También se puede cambiar de sitio en vez de quitarlo, o quitar, cambiar varios…
Jeroglíficos: Inventar jeroglíficos usando los objetos y trocitos de palabras o preposiciones escritos en papelitos. Por ejemplo, para poner “toma” pondríamos el tomate y al lado un signo menos y un papelito con las letras “te” (o una bolsita de te jeje).
Estos juegos los uso en la escuela y les gustan mucho.
Saludos, voy a seguir investigando por aquí.
Marta.
Moltes gràcies per les vostres aportacions!!!!
Marta, los saludos a Àngel le llegarán pronto, seguro que antes que le vea en persona. És uno de mis fieles seguidores!
Una proposta per jugar i pensar amb la capseta d’objectes:
Associar dos elements pel que suggereixen, per la forma, pel material, per la posició, per l’utilitat, per similitud, per oposició, per complementar-se, per un record,…pel que ells vulguin. Quan tenen la parella, i argumenten la tria, han d’associar-hi un tercer objecte, d’aquesta manera hauran de rebuscar en els significats anteriors per trobar aspectes comuns al nou objecte. Després ens podríem atrevir amb un quart objecte.
Jo ho faig amb una col·lecció d’imatges de poesia visual i els resultats són interessants.
Gràcies Teresa per les teves mirades.
Mercè