Dracs de 2n

Els nens i nenes de segon han fet aquest bonics dracs de Sant jordi.

Estampació

Treballant el modernisme, els nens i nenes de sisè han observat diferents rajoles moderniste, els motius orgànics i la geometria que representen.
Han començat a carvar goma per a crear els seus propis segells.

Aqui teniu alguns dels primers treballs…

Les mans com a símbol d’identitat

Les mans com a símbol d’identitat.
Aqui tenim les mans dels nens i nenes de 6èB

VISITA AL MACBA

Els nens i nenes de 5è A van fer l’activitat “La Ciutat dels Fotògrafs” al MACBA.
Aqui us deixem algunes imatges de l’activitat…

Punts de llibre de 6è

Els nens i nenens de sisè han fet aquest bonics punts de llibre amb anil·lines i tinta xinesa.


Il·lustracions dels poemes de 3r

Els nens i nenes de 3r B han fet aquest bonics dibuixos per il·lustrar els seus poemes de Sant Jordi.

Treballs de Sant Jordi

Els nens i nenes de 3r B han fet aquest bonics treballs de Sant Jordi

Dracs i més dracs per Sant Jordi

Els nens i nenes de primer han fet aquest bonics dracs…

Punts de llibre

Els nens i nenes de quart i de segon han començat a fer aquest punts de llibre tan bonics !!

Sant Jordi vist pels nens i nenes de 4t

Aqui teniu diferents propostes dels nens i nenes de quart pel programa de la nostra festa de Sant Jordi.

Il.lustracions dels poemes de 1r B

Els nens i nenes de 1rB han fet aquestes boniques il·lustracions dels seus poemes de Sant Jordi.

Mones de Pasqua

Els nens i nenes de primer han fet aquestes boniques Mones de Pasqua…

 

QUI VA MATAR AL DRAC ?

He trobat aquets bonics vídeos en el fantàstic blog Plastiquem

Qui va matar el drac?

És una sèrie d’animació de 5 capítols creada per un equip de 4 persones, tots del món de la il·lustració, l’animació i el disseny.
La història parteix de la llegenda de Sant Jordi, i s’intenta parodiar d’una manera còmica i diferent com es va acabar realment amb la vida del Drac de Sant Jordi.

5 LLIÇONS D’ART I VIDA DEL GENIAL KANDINSKY

Aquests bonics i lúcids consells per a la vida i la creació van ser extrets de la genialitat de l’artista rus.

L’artista no només d’entrenar els seus ulls, sinó també la seva ànima.

– Wassily Kandinsky

Composició Nº8′ (1923) – Kandinsky
Per a molts, el primer gran representant de l’art abstracte és Wassily Kandinsky. El rus, a més, va ser un important teòric de l’art i va estudiar minuciosament el color i la seva relació amb la psicologia, el que va fer que el seu llegat no es limités a l’àmbit artístic sinó que va abastar també aspectes essencials del que és humà.

A més de la seva carrera com a artista, Kandinsky va fer estudis sobre folklore popular rus, la simbologia del color, la geometria i la intrínseca relació que existeix entre l’artista i l’espiritualitat, la qual cosa ho va portar a parlar de la figura del creador com una mena de profeta. Una altra de les disciplines estudiades pel rus va ser la música (a la qual cridava “la més gran mestra”).

Influenciat per l’escatologia cristiana, per l’obra de Claude Monet, la música de Wagner i la teosofia, Kandinsky va ser un artista integral i un pensador que va crear conceptes completament nous en l’art. Així, els seus treballs teòrics il·luminen no només a aquells que dediquen la seva vida al treball creatiu sinó també a aquells que busquen senders apropiats per exercir la seva exploració vital. A continuació sis de les lliçons més valuoses, per a la vida i l’art, que ens va deixar …

 

Viu una vida plena de color
La ideologia que reflecteix l’obra de Kandinsky privilegia una vida plena de color, en contrast amb portar una existència en blanc i negre. Com un artista profundament espiritual, Kandinsky va parlar de les propietats terapèutiques del color i entenia dos nivells en el seu efecte sobre les persones: el primer implica el plaer estètic del simple acte d’observar un color (semblant a menjar alguna cosa deliciós) i el segon correspon a el que ell va anomenar la “ressonància interior”, l’impacte espiritual que el color pot tenir dins nostre i que toca l’ànima humana.

 

Aprèn a prendre pauses

 

Tot i haver estat un pintor excepcionalment prolífic i treballador, Kandinsky coneixia la importància de prendre descansos de la feina. L’acte d’allunyar d’un projecte permet veure-ho amb una perspectiva clara i concloure-amb millors resultats, una lliçó que fàcilment podria aplicar-se a qualsevol àmbit de la vida.

Permet que el teu estil evolucioni

La trajectòria de Kandinsky mai va deixar de transformar-se al llarg de la seva fructífera carrera, des dels seus començaments fent paisatges i quadres evidentment fauvistes i puntillistes fins a obres posteriors representants del més sofisticat art abstracte. L’artista coneixia els beneficis de moure d’un estil estètic a un altre i va concedir una gran importància a la flexibilitat mental, una cosa que bé podria servir-nos per a la vida en general.

Confia en el poder del contrast

El pintor rus sempre va ser conscient del poder que existeix en el contrast del color i la forma, concedint qualitats a cada un dels extrems i usant-los per crear un balanç mutu. La seva poderosa obra sempre es va basar en la força implícita del balanç dels extrems, una altra lliçó d’harmonia per a diversos aspectes de l’existència.

Reconeix la importància de l’ésser interior

Si totes les sàvies lliçons de Wassily Kandinsky poguessin ser agrupat en un, aquesta podria resumir-se en la “necessitat interior”, que s’explica com el balanç entre l’aparença i el contingut. Les seves pintures són obres extremadament acolorides que, però, no solament responen a la pura experiència estètica sinó també a la consciència plena del món interior de l’artista, que resulta en un compromís amb les emocions més profundes i subjectives: les formes i els colors sempre van expressar el seu món emocional. Kandinsky va crear tot un llenguatge basat en el simbolisme de cada forma i cada color. Un sa balanç entre l’exterior i l’interior, la forma i el contingut, resulta profundament necessari en la vida diària.

Ciutat Antiga II ‘(1902) – Kandinsky

Murnau’ (1909) – Kandinsky

Cercles dins de cercle’ (1911) – Kandinsky

‘En Blanc’ (1923) – Kandinsky

Trobat a Cultura Inquieta

Autoretrats de 3r A

Meravellosos aquest autoretrats dels nens i nenes de 3r A

L’espai de 3r A

Aquestes són les fantàstiques tapes d’àlbum dels nens i nenes de 3r A.

Apunts del natural

En Marc Curto, pare de la Sara de primer, comparteix els apunts de dibuix que va fer a les classes obertes de dansa, gestos i moviments captats amb el llapis.
Moltes gràcies Marc!!

Preparant Sant Jordi

Ja anem decorant l’escola per Sant Jordi!!!

Dibuixos de Cicle Superior

Contes il·lustrats de 6è B

Els nens i nenes de 6è B han il·lustrat els seus contes de Sant jordi.

Engranatges

Els nens i nenes de segon han fet aquest engranatges inspirats en l’obra de Leonardo Da Vinci.