Ombres

la-sombra.jpg 

Aquesta setmana s’ha inaugurat  al Museu Thyssen-Bornemisza de Madrid l’exposició “La sombra” que recull unes 140 obres d’art amb una mateixa temàtica: les ombres. Ombres que apareixen en obres que van del Renaixement fins als nostres dies entre mig de pintures, fotografies i projeccions. Ombres reals o fictícies, inquietants o tranquil·litzadores, totes elles amb un paper de protagonista.

Dins els/les mestres lectores del bloc, qui més qui menys ha fet alguna activitat a classe al voltant d’elles: fent ombres xineses, jocs al pati en un dia soleiat, resseguint-les sobre un full, … La xarxa posa a disposició experiències i propostes didàctiques d’escoles que les volen compartir i donar a conèixer i també recursos com fotografies i vídeos que ens poden ser de gran utilitat a les nostres aules. A través de les ombres podem anar més enllà de la simple observació. Les preguntes i propostes poden portar a desenvolupar moltes més capacitats com per exemple la formulació d’hipòtesis, l’anàlisi, la resolució de problemes , la imaginació i la creativitat.

 

[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/tNsJ6kDVbfk” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

Experiències:
http://www.xtec.es/crp-cerdanya/ee%202%20Vedruna.htm
http://www.xtec.es/audiovisuals/sav/saip/sessio1/expe/ses1exp2.htm
http://www.cafepedagogique.net/lemensuel/lenseignant/primaire/maternelle/Pages/81_Ombreetlumi%C3%A8repartie3.aspx
http://lamap.inrp.fr/print.php?Page_Id=6&DomainScienceType_Id=2&ThemeType_Id=2&Element_Id=1169

ombres-mans.jpg

Webs relacionades:
http://theatredesombres.free.fr/histoiretdogb.htm
http://www.museudelcinema.org/index2.htm
http://kuromiku.blogspot.com/2007/10/hands-light-and-shadow.html

3 thoughts on “Ombres

  1. Montserrat Torra

    Teresa
    Aquests dies he fet servir el clip de l’ombra y l’escala amb els nens, ara tinc grupets de nou vinguts per desencallar el llenguatge, ens ha anat molt bé: puja baixa, es trenca, hi torna, l’estruç, el ratolí i l’hipopotam, pesa molt, relllisca, rodola, ja formen part del seu vocabulari. Ha estat fantàstic i molt divertit
    Una abraçada
    Montserrat

  2. Teresa Post author

    Hola Montserrat,
    comentaris com el teu són petites “evidències” que les meves troballes són útils per a altres mestres i m’aninem a compartir-les.

    Al Youtube hi ha més vídeos sobre aquest tema de l’ombra. Alguns també estan molt bé per treballar-los a l’escola. Em vaig decidir a penjar aquest precisament pels conceptes i accions tant concretes que hi toca. M’alegra que que t’hagi anat bé amb teus alumnes de l’aula d’acollida.

    Un petonàs.

  3. Pingback: Laboratori de lletres i imatges | L’ombra de Peter Pan

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *