Ciència o art?

micro.jpg

Fa uns cursos, a la meva escola varem portar a terme el projecte del nen i la nena protagonista. Cada setmana una nena o un nen explicava i mostrava a la resta del grup allò que més li agradava. La família també s’implicava dins la vida de la classe aportant alguna cosa relacionada amb la seva feina, aficions o cultura. Recordo que la mare de la Meritxell, la Dolors, que treballa en un laboratori, ens va fer una extraordinària demostració i explicació de com es va inventar el microscopi. La classe es va convertir en un veritable laboratori amb tota mena d’estris i els nens i nenes en veritables científics. Després d’observar moltes imatges d’elements microscòpics, que semblaven obres d’art, els nens i nenes varen realitzar les seves produccions plàstiques partint de fotocòpies de les mateixes. Aquí teniu una petita mostra d’alguns treballs (retoladors + aigua):

art-micro.jpg

Demà precisament, a CaixaForum , se celebra una jornada sobre Art i ciència, que vol ser un punt de trobada de les arts plàstiques i la ciència i, a la vegada, de companyes i amigues. Ja us explicaré …

3 thoughts on “Ciència o art?

1. Montserrat Torra

Tenia moltes ganes d’anar-hi i no va poder ser. Ja ens en faras cinc cèntims.

Montserrat, saps que escoltar a Jorge Wagensberg sempre és un plaer. Tinc pensat fer una entrada sobre un tema que també sempre m’ha atret (?) que va tractar la Marta Berrrocal. He de trobar el moment, aquests dies vaig molt enfeinada i a sobre encostipada.