“Pax”, una terrible tempesta de neu llatina

tormenta-invernal-ee-uu-mapas-actualizaci-n-se-esperan-fuerte-tormenta-de-nieve-en-nueva-york-y-dc

Sentim aquests dies que la costa est dels Estats Units està gairebé congelada per l’efecte de la tempesta de neu “Pax”, la qual ha provocat de moment 20 morts.
Anomenar “Pax” (=Pau) una tempesta d’aquesta magnitud sembla una broma d’estudiant de llatí. Investigant per Internet he descobert que sí, efectivament és una broma d’estudiants d’institut. Concretament dels alumnes de llatí de la “Bozeman High School”, que s’han encarregat de batejar amb noms greco-romans en ordre alfabètic les tempestes d’aquests dos últims hiverns. El novembre del 2012 Bozeman va rebre la visita de la tempesta “Brutus” (un bon mode de començar) i per aquest hivern han preparat noms llatins com “Quintus”, “Rex” o “Seneca”.

La llista completa de l’hivern 2013-2014 és: Atlas, Boreas, Cleon, Dion, Electra, Falco, Gemini, Hercules, Ion, Janus, Kronos, Leon, Maximus, Nika, Orion, Pax, Quintus, Rex, Seneca, Titan, Ulysses, Vulcan, Wiley, Xenia, Yona, Zephyr.