PROJECTE DELS PLANETES

Un dia de fa unes setmanes, quan vam sortir al pati, un infant es va preguntar en veu alta què hi feia la lluna al cel si el sol ja havia sortit. Aquella pregunta va donar peu a moltes respostes improvisades, o potser no tant improvisades…

L’inquietud generada va persistir els següents dies tot esmozant. Cada dia feien evident que l’interès anava creixent. I ja no en teniem prou amb respostes poc contrastades, volíem saber, veure i viure totes les preguntes què ens fèiem. I així vam iniciar el nostre projecte: El projecte dels planetes.

En primer lloc vam fer hipòtesis: quins planetes coneixeu, quants n’hi ha, la lluna és un planeta? I el sol?, per què no cauen, i podem viure, quina temperatura hi deu fer… Com que hi havia tantes preguntes vam decidir repartir la feina d’investigació.

Per fer-ho vam anotar en un paper quin planeta ens agradaria investigar i d’aquesta manera esdevenir experts. Havien de sortir 8 grups de 3 infants i això és el què va passar…

La meitat dels infants van triar el planeta Terra. Així que vam haver de donar l’opció de poder canviar-nos cap a un altre planeta i d’aquesta manera equilibrar els grups d’experts. Podíem deixar que l’atzar decidís per nosaltres, però, vam ser nosaltres que ho vam decidir dialogant i gràcies a la bona entesa vam ser capaços de formar els grups.

Cada grup d’experts (format per 3 infants) tenia el nom del seu planeta. La primera proposta que vam fer va ser dibuixar-los. I aquest va ser el resultat…

D’altra banda, havíem d’investigar sobre el nostre planeta i us vam demanar el vostre acompanyament pautant unes preguntes investigables. Una vegada vam tenir les respostes les vam portar a l’aula.

Tot seguit vam trobar-nos per grups d’experts i vam posar en comú la informació trobada. Cal dir, que veritablement erem EXPERTS. D’altra banda, això ens va permetre començar a donar volum al projecte.

Ara, només ens faltava apropar la nostra expertesa a la resta del grocs. D’aquesta manera, esdevindríem experts del Sistema Solar!

I per acabar-ho d’arrodonir vam anar a l’Astronòmic de Sabadell on vam poder evidenciar que en sabíem moltíssim!!!

I quan crèiem que havíem arribat al punt àlgid del projecte vam tenir una gran SORPRESA!!

Amb el sistema solar a tocar, vam tancar el projecte evidenciant els aprenentatges interioritzats de la següent manera.

Amb l’ajuda d’una graella on s’hi encabia tota la informació rebuda pels grups d’experts, cada infant, amb el meu acompanyament, va anar desgranant tot el què havia après i amb un marcador groc ho anavem recollint per generar evidències d’aprenentatge.

Una vegada finalitzada la graella podíem observar quant havíem après del projecte, ja que estava marcat en groc i d’aquesta manera poder-nos posicionar sota el nostre criteri en una diana d’avaluació, tenint en compte la següent llegenda: He pogut explicar poc (taronja), he pogut explicar força (vermell), he pogut explicar molt (verd) i ho he pogut explicar tot (groc).

Per comprovar si hi esteu d’acord, només cal que mireu la graella dels vostres fills i gaudiu amb el vídeo de les exposicions d’experts.

Gràcies per participar FAMÍLIES, bona feina GROCS!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projecte Els Animals Marins P4 Blaus

Durant aquest últim trimestre, els Blaus, hem dut a terme un projecte que teníem aparcat per diverses circumstàncies i que teníem moltes ganes de realitzar: Els Animals Marins. Aquest projecte va començar des duna perspectiva i a mesura que ha anat avançant ha pres un altre rumb donat l’interès creixent dels infants. Així doncs, el projecte l’hem dividit en dues parts: en la primera vam investigar i classificar els animals marins com a tal. Vam anar a la peixateria a comprar alguns bitxos i els vam observar per dins i per fora. Vam convertir l’aula en un fons marí. Cada alumne va fer un petit treball de recerca en família d’un animal concret triat per ells i després van fer exposicions orals a l’aula on hem après moltes coses daquestes criatures i n’hem descobert moltes curiositats. un cop finalitzada aquesta part, hem confeccionat un llibre com a producte final, “El gran llibre dels animals del mar”.

La segona part, ha estat enfocada a la preservació daquests animals i com desde la nostra humil situació, podem ajudar. Vam progamar una visita al CRAM, Centre de Recuperació d’Animals Marins, el qual ens va proporcionar activitats i informació per treballar a classe. De tota aquesta feina, el resultat ha estat un video de difusió per concienciar del problema actual dels oceans. Tots nosaltres hem quedat molt impactats de les imatges i experiències de la contaminació mediambiental i us ho hem volgut transmetre…a veure si ho aconseguim.

Aquí us deixem una mostra de tota la feina feta i dels objectius aconseguits.

Psicomotricitat en família P4 Blaus

El dia 1 de juny, les famílies de P4 Blaus van tenir la sort de poder participar d’una activitat dins de l’escola, per primera vegada des que els seus infants van arribar a la Sínia. Per això, a la il·lusió normal que un dia així provoca en tots nosaltres, es va afegir l’emoció d’estrenar la relació família-escola d’aquest grup i encentar aquest vincle perquè perduri fins que els Blaus acabin l’escolaritat. Tots ells en tenen moltes ganes i molt per aportar!!! Benvingudes a totes!!! Va ser una tarda espectacular…i aquestes són les paraules amb les quals la defineixen els mateixos protagonistes. Si cliqueu la imatge podreu veure’n les fotos i videos.

 

COLÒNIES A CAN RAMIÓ

Anar de colònies pot tenir tantes connotacions diferents com infants hi ha… Per uns significa poder gaudir dels companys, per d’altres estar lluny de la família, per d’altres anar a dormir més tard del que és habitual o fins i tot no voler dormir per evitar perdre’s res del què passa… Per que el què passa a les colònies no es queda a les colònies sinó que es comparteix per reviure-ho tantes vegades com calgui amb els que més estimem!

Així doncs us mostrem un tast del que van ser dos dies intensos i plens a vessar d’emocions, situacions distintes on es van accentuar vincles que ja existien i d’altres que van néixer allà.

Gaudiu.

ARRIBADA

PROPOSTES TARDA

SOPAR I MÉS…

JOC DE NIT I SSSSSHHHH…….

OBJECTIU ACONSEGUIT!!

INSTANTS COMPARTITS…

 

 

Carnestoltes des de dins…

Els alumnes de P4 Blaus hem fet moltes activitats prèvies a la Rua de Carnestoltes i ens hem convertit en veritables vikings per conèixer la seva història i posar-nos en el paper. Vam dissenyar el nostre propi drakkar, els nostres escuts i les nostres armes. També vam escriure el nostre nom amb runes vikingues. I tot això acompanyat de tardes de festa i disbauxa!!! A part de passar-ho genial, hem après mooooltes coses sobre aquests personatges, si voleu veure-ho cliqueu la imatge…

Els nens i nenes de P4 Grocs no hem parat, entre consigna i consigna…Cadascú ha dissenyat el seu robot i després l’hem portat a la pràctica, cercant els materials que necessitàvem i enganxant-los a les nostres cuirasses platejades pintades per nosaltres mateixos…si en voleu saber més coses mireu, mireu!!!

ELS ITINERARIS A P4

Els Blaus i els Grocs aprenem amb diverses formes de proposta i organització de l’aula, una d’elles són els itineraris que els classifiquem de la següent manera: lògico-matemàtics, construccions, simbòlic petit, artístic, llenguatge musical i audicions, experimentació i grafisme.

Aquí teniu una petita mostra de les propostes que hem realitzat aquest primer trimestre: