ANEM A BUSCAR LA MUNTANYA.

Els Dijous que no fem Psico, sortim a conèixer l’entorn proper i ens motivem afrontant un repte. Un cop varem començar a caminar al costat del riu per anar a buscar la platja, no ho vam aconseguir. Un altre dia, vam caminar per buscar una cascada, ens va faltar poc. Aquest cop el repte semblava fàcil per a tots…anem a buscar la muntanya, la tenim aquí darrera… Caminant, caminat vam arribar al Parc del Pla de les Bruixes i vam decidir anar a buscar la muntanya un altre dia.

          Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum sencer.

UN CARNAVAL DIFERENT

Aquest curs és diferent i com no podia ser d’un altre manera, el nostre carnaval, també ho ha estat.. Sense rei carnestoltes a l’entrada, sense fer comparses tots plegats de P3 fins a 6è, sense trepitjar el carrer del barri.

Hem fet un Carnaval diferent dins de la nostra bombolla, però hem pogut compartir estones junts que ens han permès gaudir de la festa.

Visca el Rei Carnestoltes!! Visca els Pocasoltes!!!

 

FEM UN CONTE



Estem iniciant-nos en la dinàmica dels projectes, amb l’anterior projecte varem refrescar una mica el que ja havíem iniciat al curs passat.

Amb aquest nou projecte, la majoria tenen clar quin objectiu busquem  i tots s’animen a treballar com un equip. Un cop finalitzat el de “PERQUÈ RENTEM LES MANS?”, entre tots decidim  el nostre proper projecte. Finalment decidim que volem fer un conte. El primer problema però era que la majoria creien  que cap de la classe saba escriure. Així que decidim que ells pensaran el conte i el dibuixaran i  els adults de la classe que els acompanyen, escriuran el text que ells diguin.
El repte és complicat, fer un conte entre 25 nens/es.,així que un cop pensat com fer-lo realitat, proposem fer quatre grups i cadascú fa un conte. 

La idea entusiasma encara més i comencem a treballar. Els grups van ser fets pels adults i no va haver-hi cap problema.

  

La idea era fer un conte, i l’objectiu era treballar el conte a dos nivells:
L’estructura externa:
Portada, pàgines i contraportada.
L’estructura interna:
Inici: Presentació dels personatges
Nus: Dificultat que ha de superar el protagonista
Desenllaç: Com resolem la dificultat


La part externa del conte es  treballa normalment quan l’adult llegeix un conte a la classe, així i tot ho varen tornar a treballar en gran grup per adonar-nos que hauríen de pensar un títol i que a la portada, sempre surt qui  ha pensat la història  i qui ha fet la il·lustració.
La part de l’estructura interna del conte, la vàrem treballar a partir de visionar i escoltar  molts contes i  després aturar-nos a parlar sobre els personatges i sobre el què els hi passava i com ho resolien. Després vàrem utilitzar jocs de cartes per inventar contes i també els varen teatralitzar. Paral·lelament cada grup anava preparant el seu conte.
El procés de creació, de cada grup, ha estat el següent:
Primer hem treballat la idea del conte. En un inici cada un havia  de pensar quin seria el protagonista principal, pensar en el personatge dolent i dibuixar-los. (Els dibuixos dels personatges van estar exposats a la classe uns dies, per després ser escollits per a tots els nens i les nenes de la classe.)

Després cada grup va s pensar el nus i el desenllaç, mitjançant una pluja d’idees on tothom podia aportar allò que li passava pel cap.
Un cop teníem la idea del conte, van passar a la il·lustració. La seva elaboració va ser guiada per un dels adults referents de la classe. La Carmen va estar ajudant a dos grups i el Toni als altres dos. La feina de l’adult ha estat, oferir diferents tipus de materials i de tècniques per crear aquestes il·lustracions. Era el grup qui decidia amb quin material i quina tècnica volien utilitzar en cadascuna de les pàgines i després cada membre del grup s’encarregava de fer una part de cada pàgina.


           Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum sencer.


D’aquest projecte, també hem tret altres aprenentatges i un dels més importants ha estat iniciar-nos en el treball cooperatiu, respectant el treball dels altres, tenint consciència de la importància de la nostra feina dins d’un grup. Aquí teniu el resultat final, quatre contes inventats,   i esperem que els gaudiu

EL VAIXELL D’EN PEP

https://www.canva.com/design/DAEQJHftIdA/QnnDz0aGIW1niKbwyjpSfA/view?utm_content=DAEQJHftIdA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menuhttp://

EN JOAN,LA JOANA I LA LOLA

https://www.canva.com/design/DAEQI_3HLGQ/hOoTy7NdeY1W6uwyLR900A/view?utm_content=DAEQI_3HLGQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menu

EL PEIX SALVAT

https://www.canva.com/design/DAEQIrhMvzQ/2B-wXs8SYvRSnFYD4h_uVA/view?utm_content=DAEQIrhMvzQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menu

EL CAVALLER SE’N VA DEL CASTELL

https://www.canva.com/design/DAEQIkdrT_8/rfM5hBOBFtS9d1zaNu416w/view?utm_content=DAEQIkdrT_8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menu

PROJECTE DELS VAIXELLS

El projecte l’hem estructurat en diversos passos per tal de prendre consciència del procés d’aquest. En aquest article anirem desgranant aquest procés per veure’n el resultat final. Esteu preparats?

COMENCEM

Vam iniciar el projecte a partir d’un vaixell que va aprèixer a la classe. En un principi els mocadors que el confegien eren de diferents colors i els hi era difícil esbrinar què s’amagava darrera. Vam decidir unificar els colors i del no res ens va aprèixer davant nostre un vaixell.

FEM EQUIPS

Vam fer 5 equips formats per 5 nens i nenes cadascún. L’objectiu de fer els equips era prendre decisions en petit grup (la primera d’elles va ser decidir qui seria el capità i quin color volien triar pel seu equip), acceptar les decisons del grup i participar de les diferents propostes per a poder arribar a l’objectiu del projecte: fer 5 vaixells capaços de surar pel riu.

EXPERIMENTEM

Abans de començar a fer un vaixell calia triar el material adequat. Amb l’ajuda de 5 recipients plens d’aigua vam poder classificar molt de material segons si surava o no.

DECIDIM

Aquest va ser un moment decisiu dins el projecte ja que després de conèixer les característiques principals dels vaixells de vela, de motor o de rems vam haver de decidir quin volíem fer. En faríem 5, un per grup.

FEM MAQUETES

Abans de fer el vaixell definitiu vam fer un pas previ en format maquetes de plastilina.  Caldria fixar-nos amb la forma i els colors del vaixell triat i fer-lo amb volum. Una vegada acabada la maqueta vam fer una petita exposició que ens va permetre admirar l’esforç de tots plegats.

BUSQUEM INFORMACIÓ

Sortida al Museu Marítim de Barcelona

Vam visitar experts en vaixells i ens van explicar curiositats que ens van ajudar a entendre més el seu funcionament.

D’altra banda també vam experimentar amb material diferent al de l’escola i vam treure conclusions sobre la seva flotabilitat.

CONSTRUÏM

Va arribar l’hora de la veritat i amb 5 ampolles de plàstic vam fer aquestes meravelles.

COMPROVEM

Ara ens quedava comprovar que els nostres vaixells (4 de motor i 1 de rems) navegaven tal i com havíem previst. I, a on vam anar? A la Riera de Can Castellví

https://photos.app.goo.gl/yqozZM14gFDZCB2j8

TRAIEM CONCLUSIONS

Finalment vam visionar el resultat i vam arribar a les següents conclusions:

VAIXELL DELS VERMELLS (motor)

  • S’ha tombat perquè hi ha poca aigua.
  • Perquè ha entrat aigua a dins al vaixell.
  • El corrent ha fet que caigui.

VAIXELL DE LES ROSES (motor)

  • S’ha tombat perquè el motor ha tocat les pedres de la riera i l’han fet caure.
  • Ha surat quan hi havia més aigua.

VAIXELL DELS BLAUS (motor)

  • Tocava amb el motor les pedres.
  • Hi ha poca aigua a la riera.
  • Dins del vaixell hi ha aigua.
  • Sura quan hi ha més aigua.

VAIXELL DELS VERDS (motor)

  • Va a poc a poc perquè les fulles el frenen.
  • Sura quan l’aigua va més ràpid.

VAIXELL DELS LILES (rems)

  • Ha surat tota l’estona perquè no tenia motor i no s’ha enganxat amb res.

CONCLUSIÓ:

Abans de construir el vaixell s’ha de saber on ha de navegar. Molts dels grups haguéssin triat un altre tipus de vaixell si prèviament haguéssin conegut la riera on navegarien.