Art total, acords, llum i acció (les nostres qualitats cromàtiques).

Després d’haver construït el nostre “botellofon cromàtic” del qual tots en formem part identificant-nos en una nota, ens endinsem en el món de l’harmonia a través de la construcció d’acords triedes.

General
Música aquàtica. Alquimia de sons i colors.

Música aquàtica. Alquimia de sons i colors.

Aquesta activitats proposa el repte d’investigar i resoldre l’enigma…
Com podriem crear una escala músical amb botelles, aigua i colorants…

General
La capseta dels records. Emmagatzemem els millors records per si ve un dia gris.

La capseta dels records. Emmagatzemem els millors records per si ve un dia gris.

Partim de la cançó de l’Anna Roig, la capseta dels records. En fem una lectura inicial i en fem la primera audicó atenta. Comentem entre tots els aspectes que ens han cridat més l’atenció, allò que ens ha agradat més i intentem centrar la temàtica.

General

Utopia, una obra d’art compartida.

A través d’un viatge musical per diferents audicions de generes i compositors ben diferents, ens connectem amb situacions viscudes per deixar registre gràfic amb l’ajuda del moviment corporal.
Continuem el que hem trobat però mai desfem res del que trobem, encara que no ens agradi (ho podem modificar o posar-hi el nostre estil).

General
L'ona del futur. Projectem l'energia dels nostres somnis.

L’ona del futur. Projectem l’energia dels nostres somnis.

L’ona del futur. A partir de l’espectre d’ona elaborem un quadre amb la nostra ona del futur. Ens imaginem un somni, un desig pel futur i dibuixem amb carbonet l’ona del nostre nom, sense aixecar el carbonet i seguidament dibuixem, escribim, … el nostre somni / desig. Una vegada fet el quadre el compartim amb parelles. Per finalitzar l’activitat presentem el nostre quadre a la resta del grup. Ens situem amb el quadre davant nostre i mirant el grup, tanquem els ulls i “somiem” ens imaginem el nostre somni (la resta del grupo observem la transformació en el seu rostre), quan es produeix la transformació al rostre fem una passa endavant i respirem la sensació agradable de tenir el somni… (anclem aquesta sensació) i fixem el somni de carbonet amb fixador!

General
Harmonies, llum, aigua i colors. Com vibro energèticament. Freqüències i valors de la nostra identitat.

Harmonies, llum, aigua i colors. Com vibro energèticament. Freqüències i valors de la nostra identitat.

Creem una obra d’art efímer. A partir del diagrama de colors amb la identitat de cadascú i la seva harmonia sonora, creem una instal·lació audiovisual col·lectiva.

Amb ampolles plenes d’aigua tintada amb diferents colors i llanternes, projectem sobre una base de color per observar la seva interacció i quins matisos podem explorar i experimentar. Aquesta base de color correspon a l’harmonia d’una triada musical que genera un acord Major o menor i les tensions que produeixen els colors que hi sobreposem generant noves sonoritats i contrastos visuals. Acompanyem la instal·lació amb un metal·lòfon contralt, un metal·lòfon alt i un carilló. Cadascun dels tres instruments produiran el so de la tònica, la tercera i la quinta de l’acord per tal de generar l’harmonia del color base. També reforçarem la tònica de l’acord amb campanes per genera una vibració major. La interpretació és lliure sempre i quant es respecti l’haromia del so i color i conectats amb les qualitats i valors de cadascú.

General

Música, dibuix i dansa. Com ens expressem amb el moviment gràfic. Jo individualment, amb relació amb els altres, amb el suport de la tecnologia. Analitzem el traç dels moviments.

Música, dibuix i dansa. Com ens expressem amb el moviment gràfic. Jo individualment, amb relació amb els altres, amb el suport de la tecnologia. Analitzem el traç dels moviments.

General

Construcció de les taules per configurar les geometries sonores de diferents veus.

Construcció del projecte de taula de geometria sonora.

General

Melodies, graus conjunts, proximitat i contacte. Escolto i configuro la geometria sonora.

Geometria sonora. Diferents veus es combienen en una mateixa peça musical. Graus conjunts, proximitat, reconeixement auditiu ascendent i descendent. Treball cooperatiu. Diàleg entre la música i les matemàtiques. Melodia, harmonia i geometria.

General
Amb els colors ens ajudem per configurar la progressió melòdica ascendent i posteriorment descendent. Seguim fidelment la lleialtat del model a l'hora de fer les repeticions.

Progressions melòdiques. Repetició i creativitat.

Amb els colors ens ajudem per configurar la progressió melòdica ascendent i posteriorment descendent. Seguim fidelment la lleialtat del model a l’hora de fer les repeticions.

General