Pàgina 2 de 3

Amb els colors ens ajudem per configurar la progressió melòdica ascendent i posteriorment descendent. Seguim fidelment la lleialtat del model a l’hora de fer les repeticions.

Continuaren amb l’esplèndida i curiosa experiència “Harmonies de colors, com sono i vibro en el món. Una escola de dansa”. Escola Font del Roure de Masquefa, a càrrec de Teresa Alcántara Sabatés, directora de l’escola i mestra de primària i de música i Xavier Solé, cap d´estudis i mestre de música. Aquí veureu part del que va presentar. http://blocs.xtec.cat/harmonies/

Partint del diagrama de colors, escollim un color-harmonia pel pare, un per la mare i un per nosaltres. Cada color harmonia l’associarem a una qualitat o valor del pare, la mare i un que ens hem construit nosaltre en la nostra biografia personal. Enganxarem la fotografia del pare, mare i nostra a les ampolles de colors, les situarem davant del diagrama juntament amb les campanes sonores. Amb l’ajuda del grup pintarem sal/sucre dels colors del sistema. Situarem el sucre/sal colorat/da sobre de la membrana de l’altaveu i improvitzarem l’harmonia assignada a cada color produïnt un quadre pintat únicament amb la força de l’energia del so. El grup aporta qualitats i valors que veiem de cada company des d’una mirada amorosa i dotant de fortalesa el treball. Sóm generosos i regalem als compnays el millor que veiem d’ells/es. Allò que regalem és allò que rebrem…

Aquesta activitat proposa el repte d’experimentar com podem veure l’energia sonora invisible als nostres ulls.
Quan ens comuniquem oralment, hi ha un missatge que emet l’emissor i que el receptor rep pel canal auditiu però que és allò que surt de la nostra boca i arriba a la nostra orella? hi ha alguna cosa que evidentment viatja a través de l’aire però que els nostres ulls no perceben.
A través de l’experiment podrem observar quins efectes produeixen els sons i quines diferencies s’aprecien amb diferents tipus de freqüència.
Quines cosses no es veuen però si que percebem la seva energia? Hi ha coses invisibles als ulls però sensibles per al nostre cor?

Aquesta activitat està basada amb la cançó “llença’t” del grup lax’n’busto.
A través de les idees de la cançó llença’t: el pas del temps, atrevir-nos, “carpediem”, els canvis, l’experiència, elaborem el rellotge transformador dels canvis.
Seguim l’evolució dels cicles vitals de la natura “loops”: primavera, estiu, tardor i hivern. Analitzem la realitat en fem transferència a la nostra pròpia identitat i evolució: com érem? com som? com serem?
“caus a terra molt avall” – “un llapis mai no dibuixa sense una mà”.
Com transformem les situacions que ens han fet caure a terra molt avall. “hi ha molts motius per no fer-ho, troba la raó per fer-ho”.

Aquesta activitat és l’evolució de la primera activitat “La capseta dels records”. Partim dels records que van deixar dins de la capseta i en fem la transformació inspinant-nos amb la manera de composar de l’Anna Roig, tal i com explica en el seu llibre “Tan de veritat com les coses que penso, les coses que m’invento i les coses que he somiat”.

Mirem tots els quadres i els valorem des del respecte a la feina feta pels demés. Valorem la riquesa de matissos i fem una observació objectiva a través dels elements que configuren cada quadre (color, formes, traces, dimensions, etc.).
Invenstiguem sobre els colors: colors freds, colors càlids. Busque les relacions de la trieda de color amb sentiments i impressions. Situem al cercle de color i en fem una relació.

Amb els ulls tapats es tracta de buscar el lloc que ocupa cadascú segons l’ordre de l’escala Major.

Es proposen diferents tallers d’experimentació per tal d’entrar en la teoria del color i l’harmoni musical. Són tallers oberts en els quals els alumnes escolleixen l’itinerari que volen fer amb el compromís de realitzar-los tots en un període establert. Són taller que funcionen simultaniament i per tant es configuren diferents equips-grups.