Regalem un somriure

ACTIVITAT: Regalem un somriure

BLOC TEMÀTIC: Habilitats  socials

OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:

• Crear consciència de les qualitats positives dels altres.
  • Descobrir el plaer de regalar un somriure.
  • Experimentar els propis beneficis de compartir sentiments amb els altres.
  • Compartir les activitats emocionals amb les persones de fora del centre.

FONT: Eduard Rubio

RECURSOS I MATERIALS: Paper segons el model (un cercle) i  retoladors o llapis.

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

1a part . S’inicia la sessió comentant què és la prosocialitat i la antisicialitat tenint en compte que al llarg del curs s’està treballant el tema ACCIÓ-REACCIÓ, és a dir que cada acció té una conseqüència, ja sigui positiva o negativa i que podem planificar-la. Els alumnes comencen a aportar idees de què pot ser la pro i antisocialitat i a partir d’aquí es van recollint les idees i exemples comentats.  Què ens aporta una o l’altra a nivell emocional, quan les posem a la pràctica, amb quina freqüència les posem a la pràctica, etc.

2a part. Es reparteix un cercle dibuixat en un paper i comencem a pensar a qui ens ve de gust regalar-li un somriure i creiem que, en aquest moment, li és necessari  o el pot necessitar. El somriure és pot regalar a una persona de fora de l’aula o del centre.

3a part Posada en comú les experiències viscudes.

ALGUNS ASPECTES A TENIR EN COMPTE:  A l’hora de donar els paperets no s’ha d’especificar el motiu del per què donem el somriure.

AVALUACIÓ: Els alumnes van arribar a la conclusió que som responsables de poder influir positivament en les altres persones.

Aquest article ha estat publicat en 4. PRIMÀRIA, Regalem un somriure. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.