TROBADA COMENIUS

Els passats 9, 10 i 11 d’octubre l’escola va organitzar la primera trobada dels coordinadors Comenius de totes les escoles participants i alguns dels seus alumnes.
Tots els alumnes els van rebre entusiasmats amb les banderes que havien realitzat i amb un escrit de benvinguda.

Els mestres van visitar l’escola i van estar amb els alumnes en algunes classes. Així van poder comprovar com es treballa a la nostra escola, les metodologies que utilitzem i l’organització pròpia de cada classe.
Vam organitzar un jocs cooperatius entre els mestres visitants i els de l’escola El Farell per tal de coneixe’ns i establir bones relacions.
Van haver estones de treball per dissenyar el desenvolupament de les activitats del projecte i també estones per degustar els nostres plats tradicionals ja que l’empresa del menjador va dissenyar uns menús especials per aquells dies.
Els alumnes de sisè van fer de guies turístics i es van preparar una explicació dels principals llocs del nostre poble en anglès.
Vam poder conèixer alguns trets de les altres escoles i els altres països a través d’unes presentacions que cadascú va portar. L’escola El Farell va presentar un vídeo realitzat pels alumnes de 5è.
Thermàlia ens va organitzar una visita al museu i a la casa-museu Delger i l’Ajuntament ens va rebre a l’espai de Can Rius on els regidors de Turisme i Ensenyament, així com l’inspector del Departament d’Ensenyament del nostre centre els van donar la benvinguda i els van explicar alguns trets d’identitat del nostre poble i el nostre centre. Els van obsequiar amb productes típics calderins.
Per últim, i ja que érem de Festa Major, vam organitzar a l’escola la nostra petita festa i vam representar la història del Gegant del Pi també la vam cantar i ballar. Gràcies a la col•laboració de les diferents entitats de Caldes, ens van fer una petita demostració els Castellers, els Bastoners i els Diables.
Durant aquests dies vam estar acompanyats en tot moment de pares i mares d’alumnes que ens van ajudar en l’organització i desenvolupament d’algunes activitats, van acollir alumnes a les seves llars, ens van fer de traductors, guies turístics, taxistes, acompanyants…

Ara que ja ens hem conegut i hem donat a conèixer el nostre centre, el nostre poble i el nostre entorn, estem a punt per a la gran aventura que suposarà descobrir les arrels de la literatura tradicional de cada país i la seva cultura.
Esperem gaudir-ne molt!

També vam sortir a la tele. Els enllaços són:

Si voleu estar al dia de les activitats del Projecte Comenius visiteu la seva web

Aquest article s'ha publicat dins de Anglès, Comenius, General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.