CAMPIONES DE L’HANDBOL PLATJA A L’AMPOLLA

Com a premi de final de curs, l’equip alevi i benjamí d’handbol de la nostra escola va participar en el torneig d’handbol platja de l’Ampolla que organitza el CE Tortosa. Les nostres jugadores, a part de gaudir d’un dia de platja, van quedar camiones d’aquesta jornada esportiva. Enhorabona a totes!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TRADIJOC 2012

El passat divendres 18 de maig es va celebrar la vuitena trobada de Tradijoc a Móra d’Ebre, una jornada dedicada a gaudir, durant un matí d’aquells joc propis de les festes majors d’abans i amb els jocs populars que es jugaven pels carrers i places dels nostres pobles.
En aquesta trobada hi vam participar els quatres centres de secundària de la comarca de la Ribera d’Ebre: Institut Julio Antonio, de Móra d’Ebre; Institut Escola 3 d’Abril de Móra la Nova; Institut de Flix; i també hi participaren l’Institut Terra Alta de Gandesa i l’Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea.
El Tradijoc s’ha anat fent gran, perquè en les primeres edicions solament hi van participar els centres de la Ribera d’Ebre. Va ser a partir de 2008 que s’incorporaren el centre de secundària de Gandesa i el centre d’Educació Especial Jeroni de Moragas de Móra d’Ebre. L’any 2010 s’incorporà l’Institut Escola de Batea i enguany per primera vegada hi ha participat l’Institut Escola 3 d’Abril.
Per tant, el Tradijoc s’ha anat fent gran i aquest any s’ha arribat a la participació de 290 alumnes, 45 dinamitzadors i 27 professors/es.
Enguany l’organitzador de la trobada va ser el Col•legi Santa Teresa de Móra d’Ebre.
Ens trobàrem tots els centres participants a les 9 del matí a la zona de La Llanterna i es van distribuir 24 grups de 12 alumnes, vestits amb una camiseta de diferents colors que distingia cada grup. Cada grup anava acompanyat d’un professor/a que era l’encarregat de portar-los a les diferents zones de la població per jugar.
A cada zona hi havia sis jocs per jugar, dinamitzats per monitors/es, alumnes de 3r, 4t d’ESO i 1r de Batxillerat dels centres educatius Julio Antonio, Col•legi Santa Teresa i INS de Flix. Una vegada allí cada joc durava 10 minuts, i als deu minuts es canviava de joc, fins a completar-los tots en 1 h. Després es canviava de zona.
Els jocs i activitats proposades van ser, entre d’altres: tirada de barallugues, xanques i cèrcols, el joc del flèndit, tirada de birles, estirada de corda, la trisella, corrides de pedres, de sacs, de parelles amb les cames lligades,saltar a corda, llançament d’espardenya, la xancleta, el cementiri o mate, els quatre cantons, el set i mig, futbol i circuit de xapes, moros i cristians, el mocador, el tira xines…
La valoració que se’n va fer de la jornada va ser positiva per la participació de l’alumnat en tots els jocs; les zones de joc eren de fàcil accés, encara que alguna zona quedava massa separada d’una altra; i molta implicació per part dels monitors/dinamitzadors dels jocs.
Podem dir que aquesta vuitena trobada va ser més especial perquè aquell mateix dia s’iniciava el Congrés Internacional dels Jocs en la Història a Móra la Nova, i els participants en el congrés van poder gaudir de veure com jugaven aquells alumnes als jocs de tota la vida.
La jornada va tenir el suport de l’ajuntament de Móra d’Ebre, el Consell Comarcal i el Consell Esportiu Comarcal i també la col•laboració de l’Associació Cultural Lo Llaüt d’Ascó i del CERE per a l’edició d’un llibret que es regalà a tot l’alumnat on es recullen els jocs que es realitzen al llarg de la jornada.

FOTOS I ARTICLE ÀNGELS PÉREZ

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TROBADA DE PRIMARIA DEL PCEE

Ahir , 14 alumnes de Cicle Superior vam sortir a Gandesa per tal de participar a la Trobada del Pla Català de l’esport a l’escola que s’organitza per les escoles de primària. Durant tot el matí van estar practicant difertents esports, entre ells l’hoquei, el touch, aeròbic, btt…
Tot i la calor que feia , s’ho van passar d’allò més bé.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PATIJOC 2012

El passat divendres , els alumnes de 3r de primària de totes les escoles de la Ribera d’Ebre es van reunir a la localitat de Flix per participar en la trobada comarcal del Patijoc que se celebra cada any. Uns 270 alumnes i els seus mestres van gaudir d’una jornada lúdica practicant jocs de pati . La finalitat d’aquesta trobada és recuperar als nostres “patis” aquests tipus de jocs més tradicionals. Tot i l’estona de pluja, com ja és habitual, la jornada es va cloure amb un ball , la coreografia del qual han assajat tots i totes a les seves escolaes. Aquí en teniu el resultat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JJEE D’ATLETISME PREBENJAMÍ A RIBA-ROJA D’EBRE

Aquest cap de setmana passat es van celebrar a Riba-Roja d’Ebre els JJEE d’atletisme de la nostra comarca en categoria Prebenjamí. Amb un total d’11 participants, el nostre Institut escola va participar en les dues proves: velocitat 60m. i salt de llargada. Els nostres atletes i les nostres atletes es van endur molt bons resultats, inclús vam aconseguir 6 medalles. Moltes felicitats a tots i a totes pel vostre esforç i per la vostra participació. Des d’aquí agraïm al profe Manel, l’Antonio Montaña i a la Cristina Torres la seva dedicació per entrenar i acompanyar a aquests nens i nenes en la pràctica de l’esport.

Medallero:

ANDREU CORDEN: OR EN LLARGADA I VELOCITAT
DIANA SERAC: PLATA EN LLARGADA I VELOCITAT
PERE PUELL: BRONZE EN VELOCITAT
IMAN AZZOUZ: BRONZE EN LLARGADA

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TROBADA SECUNDÀRIA DEL PCEE A TORTOSA

El passat dimecres dia 18 d’abril, va tenir lloc a Tortosa a les instal.lacions de l’estadi municipal, la trobada de centres de secundària que pertanyen al Pla Català de l’Esport a l’escola. El nostre centre és el primer any que hi participa i hi van assistir els alumnes de 1er d’ESO que realitzen activitats esportives extraescolars.Tots els participants van estar gaudint durant el matí de diferents rondes de jocs ( futbol, bitlles, hoquei, escalada, rem…). S’ho van passar d’allò més bé! Mireu les fotos.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FINAL NACIONAL DE BITLLES A MIRAVET

El dia 21 d’abril s’ha celebrat la Final Nacional de Bitlles a Miravet, amb un total de 133 participants d’arreu de Catalunya i on l’AMPA de l’Institut Escola 3 d’abril hi portava 6 jugadors de diferents categories. Després de gaudir d’un matí calurós, esportiu i amb unes vistes magnífiques del pintoresc poble de Miravet, ens hem endut cap a casa 3 medalles d’or. Una a la categoria Infantil Masculí amb el Roger Martos i dos medalles d’or més, a la categoria Aleví per parelles amb la Mariona Beltran i l’Alfre García. Enhorabona a tots per participar!!!

Fotos i text Lourdes Bienvenido

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TROBADA COMARCAL DE BITLLES

Avui dissabte 14 d’abril ha tingut lloc el Campionat de Bitlles Comarcal a Móra d’Ebre. L’Institut Escola 3 d’abril portava 13 participants i en total ha aconseguit 4 medalles. Medalla d’or a la categoria Benjamí Masculí amb l’Arnau Margalef, Medalla d’Argent a la categoria Benjamí Femení amb la Lorena Escoda, Medalla d’or a la categoria Infantil Masculí amb el Roger Martos i medalla d’argent pel Guillem Trichan.
Felicitats a tots pel vostre esforç i esportivitat!! Ara toca anar al Campionat Nacional que es celebrará dissabte 21 d’abril a Miravet, on participaran els 6 alumnes classificats, els anteriors anomenats amb medalla i la Mariona Beltran i l’Alfre García. Us animem a venir i gaudir d’un matí esportiu!

Fotos i article Lourdes Bienvenido

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JJEE D’ATLETISME EN CATEGORIA ALEVÍ

Aquest cap de setmana passat, els nostres atletes van participar en els JJEE d’atletisme en categoria aleví a Ascó. Amb una participació més baixa que altres anys, dissabte al matí es van celebrar a Ascó les proves d’atletisme de la nostra comarca i que serveixen de classificació pel Campionat de Catalunya. Val a dir que tot i les baixes de darrera hora, els nostres atletes i les nostres atletes van fer un molt bon paper, participant en quasi totes les proves que es van celebrar. Vam obtenir un total de 11 medalles i vam tenir una participació total de 17 atletes.
Aquí teniu la relació dels participants i les medalles assolides.

MARINA ARDÉVOL-AGNÈS PUELL-GEORGINA MURRIA-ANNA RODRÍGUEZ-IDAIRA PALENZUELA-ISABELLA ALLEN-LORENA PERELLÓ-SALIMA KABBACH-ILIAS EL BOUHALI-ILYASS EL JADYDY- MAROWAN AYADI-GERARD VAQUÉ-OSCAR LLEBERIA-ALEX MARTÍNEZ-ADRIÀ SÁNCHEZ- ALEXE MITICA DOBRIN

MEDALLES:
VELOCITAT 6O M
OSCAR LLEBERIA OR
ILIAS EL BOUHALI BRONZE
MARINA ARDEVOL BRONZE

LLARGADA
MARINA ARDEVOL ARGENT

PES-
IDAIRA PALENZUELA BRONZE
OSCAR LLEBERIA BRONZE

DISC
MARINA ARDEVOL OR
OSCAR LLEBERIA OR
ARIÀ SÀNCHEZ BRONZE
IDAIRA PALENZUELA BRONZE

RELLEUS
ILIAS EL BOUHALI-ALEX MARTÍNEZ-OSCAR LLEBERIA- GERARD VAQUÉ
OR

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JEEC RIBERA D’EBRE INFANTIL

Aquest dissabte , els alumnes de 1r d’ESO han participat en les proves d’Atletisme dels JEEC a Ascó. Amb un total de 14 alumnes, hem estat el centre amb més participació, ja que enguany ha baixat molt el nombre d’inscrits a les proves. Malgrat això, els nostres atletes van demostrar un bon nivell, assolint la majoria dels pòdiums en les diferents proves, tant en curses com en concursos.
Els alumnes participants van ser:
CARINA CODAU-PALOMA CEBRIAN-CARLA PIÑERO-MARIA MONTAÑA-LAIA ANDRADE-LIDIA CIOACA-IVON JORNET-ANTIA ALVAREZ-GUILLEM TRINCHAN-SERGIO LÓPEZ-ALEX FERNANDEZ-ROGER MARTOS-ALBERT PUIG.

A tots i a totes enhorabona per haver participat i moltes felicitats pel èxits aconseguits!!! Sou un exemple per la resta d’alumnes de l’escola.
Agraïm la col.laboració de la Cristina Torres, que juntament amb el profe Manel, ha realitzat els entrenaments.


Publicat dins de General | Deixa un comentari