ARTICLE 3: Proposta didàctica pel desenvolupament de la CDA

Partint de la base que la competència digital és una competència transversal, cal treballar-la des d’una perspectiva global i per tant, cal un marc on es reculli el desplegament curricular de la competència digital dels alumnes.

L’Estratègia Digital de Centre ha de contemplar els criteris i els instruments d’avaluació que es faran servir per a avaluar el nivell d’assoliment de les competències de cada un dels alumnes.

La Jessica Ramirez Ortega ha fet un Prezzi on resumeix el marc de la competència digital que m’ha semblat molt ben explicat d’una manera simple i entenedora.

https://prezi.com/p/qkypqbx5ax1r/marc-de-la-competencia-digital/

Però en el fons, hem de pensar que utilitzar els dispositius digitals de manera autònoma per realitzar tasques de diferents nivells requereix un treball previ que s’haurà d’anar guiant i pautant.

A part de la recerca com coneixem del Google, Google va més enllà i ens permet la recerca a través d’imatges, mitjançant el mateix navegador o apps com Google Lens que és una eina de recerca visual  que ens ajuda a buscar informació sobre coses que veiem, podem completar tasques més ràpidament…

 I no ens oblidem de la cerca d’imatges lliures amb eines molt interessants com: OpenClipArt, Imatges de Google, Creative Commons Search, freepik, Pixabay, Shutterstock
 A continuació, volia compartir una unitat didàctica per cicle mitjà (4t) sobre el Paisatge que ens envolta :

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *