Revisar les coses que fem com a docents és fer una reflexió sobre la nostra tasca com a educadors.
Si observem els indicadors per analitzar les situacions d’aprenentatge, hem de mirar que es parteixi d’una pregunta, dilema o problema al qual cal donar resposta. Els continguts s’han d’avenir de manera integrada al context real i alhora s’ha de comprovar que els objectius i els criteris de les situacions d’aprenentatge tinguin uns seqüència lògica i responguin al cicle de l’aprenentatge amb idees prèvies i nous sabers.
A la meva proposta, he intentat que es compleixin els criteris i que hi hagi indagació i recerca així com tasques de complexitat cognitiva variada. També hi ha treball cooperatiu i part del treball individual, la qual cosa es fomenta l’autonomia dels alumnes.
També s’utilitzen recursos digitals com a un instrument més i com no, la conversa per fer preguntes i trobar respostes a l’hora de fer recerca d’informació.
Crec que proporcionar un bon feedback és imprescindible per ajudar als nostres alumnes a aconseguir els seus reptes i que a la vegada consolidin nous aprenentatges.