“Escolta, seràs savi. El començament de la saviesa és el silenci” Pitàgores
OBJECTIUS D’APRENENTATGE:
Abans de començar la unitat hem de tenir clars els objectius d’aprenentatge, què és el que volem aconseguir un cop acabada la unitat. Els objectius són els següents:
- Elaborar idees certes i concretes sobre el so, el soroll i el silenci.
- Entendre de manera bàsica com funciona l’aparell auditiu i com s’interpreta el so.
- Percebre la contaminació acústica com un problema de salut.
- Ser capaç d’elaborar i posar en pràctica propostes per reduir la contaminació acústica al seu entorn
METODOLOGIA I ACTIVITATS:
Treballarem el tema del so i soroll a partir dels següents recursos.
1- Farem un 3-2-1 pont sobre el so, el soroll i el silenci ( podem afegir-hi la contaminació acústica si volem)
2- Ens descarregarem el següent document per treballar activitats relacionades amb aquest concepte: So_contaminacio_acustica
3- Finalment farem altra vegada el 3-2-1 pont .
4- Recollirem totes aquestes activitats en un petit dossier i les entregarem per avaluar.
AVALUACIÓ
⇒Aquí teniu l’escala d’avaluació que utilitzarem per avaluar aquest dossier. Abans de començar les activitats revisarem conjuntament els criteris d’avaluació:
ESCALA PER AVALUAR dossier SO, SOROLL
ALTRES RECURSOS per treballar:
Guia del SO i el soroll ( guia i activitats)
→ TREBALL GRUPAL: MILLOREM LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA DEL NOSTRE CENTRE
Però….com podem ajudar nosaltres a què la nostra escola segui menys sorollosa? Què podem fer per disminuir els índex de decibels que hi ha a classe, al menjador, al porxo….
Podem fer una presentació a les diferents classes per explicar les causes i sobretot les conseqüències de l’augment de soroll a l’aula. I finalment proposar-los-hi sol·lucions.
Pautes per a la presentació:
1- Ha de tenir una part de reflexió . Hem de fer-los preguntes per a que els mateixos alumnes vegin que el soroll a l’aula és un problema.
2- Ha de ser vistosa i creativa.
3- Ha de ser participativa per part de l’alumnat que fa de públic: fer-los preguntes, que proposin sol·lucions, fer-los algun joc, …
4- Ha de ser una presentació amb poca lletra i adaptada al nivell que us toqui.
4- Ha de contenir els següents apartats:
- Introducció
- Què és la contaminació acústica
- Causes i conseqüències
- Causes de la contaminació acústica a l’aula
- Conseqüències de la contaminació acústica a l’aula
- Possibles sol·lucions
- Sol·lucions que els proposeu vosaltres
- Regal a la classe del sorollòmetre
- Conclusions
AQUÍ TENIU LES PAUTES PER A LA CONFECCIÓ D’AQUEST TREBALL EN GRUP:
millorem-la-contaminacio-acustica-del-nostre-centre