So, soroll i silenci

silenci

 

“Escolta, seràs savi. El començament de la saviesa és el silenci” Pitàgores

 

OBJECTIUS D’APRENENTATGE:

Abans de començar la unitat hem de tenir clars els objectius d’aprenentatge, què és el que volem aconseguir un cop acabada la unitat. Els objectius són els següents:

  • Elaborar idees certes i concretes sobre el so, el soroll i el silenci.
  • Entendre de manera bàsica com funciona l’aparell auditiu i com s’interpreta el so.
  • Percebre la contaminació acústica com un problema de salut.
  • Ser capaç d’elaborar i posar en pràctica propostes per reduir la contaminació acústica al seu entorn

METODOLOGIA I ACTIVITATS:

Treballarem el tema del so i soroll a partir dels següents recursos.

1- Farem un 3-2-1 pont sobre el so, el soroll i el silenci ( podem afegir-hi la contaminació acústica si volem)

3-2-1 INICIAL

2- Ens descarregarem el següent document per treballar activitats relacionades amb aquest concepte: So_contaminacio_acustica

3- Finalment farem altra vegada el 3-2-1 pont .

4- Recollirem totes aquestes activitats en un petit dossier i les entregarem per avaluar.

AVALUACIÓ

Aquí teniu  l’escala d’avaluació que utilitzarem per avaluar aquest dossier. Abans de començar les activitats revisarem conjuntament els criteris d’avaluació:

ESCALA PER AVALUAR dossier SO, SOROLL

 

ALTRES RECURSOS per treballar:

Guia del SO i el soroll ( guia i activitats)

→ TREBALL GRUPAL: MILLOREM LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA DEL NOSTRE CENTRE

Però….com podem ajudar nosaltres a què la nostra escola segui menys sorollosa? Què podem fer per disminuir els índex de decibels que hi ha a classe, al menjador, al porxo….

Podem fer una presentació a les diferents classes per explicar les causes i sobretot les conseqüències de l’augment de soroll a l’aula. I finalment proposar-los-hi sol·lucions.

treball-en-grupTREBALL EN GRUP!

Pautes per a la presentació:

1- Ha de tenir una part de reflexió . Hem de fer-los preguntes per a que els mateixos alumnes vegin que el soroll a l’aula és un problema.

2- Ha de ser vistosa i creativa.

3- Ha de ser participativa per part de l’alumnat que fa de públic: fer-los preguntes, que proposin sol·lucions, fer-los algun joc, …

4- Ha de ser una presentació amb poca lletra i adaptada al nivell que us toqui.

4- Ha de contenir els següents apartats:

  • Introducció
  • Què és la contaminació acústica
  • Causes i conseqüències
  • Causes de la contaminació acústica a l’aula
  • Conseqüències de la contaminació acústica a l’aula
  • Possibles sol·lucions
  • Sol·lucions que els proposeu vosaltres
  • Regal a la classe del sorollòmetre
  • Conclusions

món auricularsAQUÍ TENIU LES PAUTES PER A LA CONFECCIÓ D’AQUEST TREBALL EN GRUP:

millorem-la-contaminacio-acustica-del-nostre-centre

 

 

Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *