19.- Temes clau del curs i de les jornades.-

L’autonomia de l’aprenentatge no és el problema, és la solució.
Suport, acompanyament i protecció de projectes i d’iniciatives del professorat
Suport a les famílies en l’estudi de Casos Remeis
Aprendre sol, amb ajuda i en cooperació

Principals temes del curs-jornades Remeis a Aprendre a Aprendre:
1.- Aspectes neurològics, capacitats cerebrals analògiques i la influència de la cultura de risc digital.
2.- Les competències bàsiques en la pràctica de cada dia i els aprenetatges bàsics. Les mesures d’atenció a la diversitat. Les adaptacions curriculars i els P.I.
3.- Els principals recursos (entitats, serveis…) dins del territori, al voltant dels valors de la salut, del consum,  de la justícia, de l’educació i de l’ensenyament.
4.- Experiències metodològiques de persones i equips i el seu testimoni.
                    4.1.- El R.E.M.E.I. a l’autocontrol. (joc basat en les tècniques E.F.T.)
                    4.2.- Control dels aprenentatges pel mateix alumnat.
                    4.3.- Full de Ruta en Família i el portafoli dels nostres fills i filles

5.- Projectes i estratègies d’inclusió social (jornades, Clubies, Cooperis, associacions):
        Projecte PISCINA
        Estratègia C.A.D.A.  Associacions (CERADAI, APYDA, DOWN i ASPERCAMP)
        Seguiment de Casos des del Full de Ruta en Família
        Seguiment de Casos des de projectes d’escola/institut.
6.- Tècniques i recursos metodològics per a fomentar la parla i el llenguatge.
    Museus, Ràdio, Exposicions…
7.- Noves perspectives per a després de les jornades. El Club d’Interpretació d’Aprenentatges Autònoms (Aprendre a Aprendre) CLUBIAS.
                  7.1.- Competències Bàsiques i competèn-cies de l’alumnat. El diàleg i el seguiment de casos. –
                 7.2.- Situacions d’aprenentatge interactiu i multinivells en la vida.-
                 7.3-  La implicació de la família i el diàleg família- societat. La resolució de problemes.

Organitza   CERADAI
Amb el suport de: