Després de conèixer les dades tècniques del curs i del lloc principal, exposem el present programa actualitzat 03-10-11.-
Demana el programa a: info@cooperis.cat
CALENDARI PRESCRIPTIU D’ ASSISTÈNCIA DEL CURS.-
Lloc Institut Municipal d’Educació de Tarragona
Cada dia a partir de les 18 hores. Més informació a http://blocs.xtec.cat/aprenremeis
Institut Municipal d’Educació Tarragona
Carrer Ramon i Cajal núm. 70 Tarragona
Graella actualitzada el dia 03 d’octubre de 2011, es troba en la pàgina 11 de les pàgines entre la 00 i la 20 que es troben en la part superior i fosca del bloc a dalt esmentat.
Les programacions per sessions es troben entre les pàgines de la 12 a la 17, s’actualitzaran sols el dia abans a cada sessió.
| Ordre
d’Intervenciió de les jornades |
Dia-mes | Hora | Nom i cognoms | Concepte |
| Primera sessió.- Quatre taules: COOPERIS. Justícia. Aprenentatge Servei i Associacions.- | ||||
| 01 | 05-10- | 18,00 | Presentació de les jornades | |
| Intervenció de les entitats impulsores obertes a les col·laboradores | ||||
| Presentació dels 12 Remeis i de COOPERIS Taula I | ||||
| 02 | Sr. Josep Maria Ferran | COOPERIS | ||
| 03 | Sr. Francisco Oliva | COOPERIS | ||
| 04 | Sr. Miguel Berganza | COOPERIS | ||
| Taula sobre la justícia al servei de l’autonomia de les persones. Taula II | ||||
| 05 | 18,30 | Presentació de la taula sobre la justícia i acció social. | ||
| 06 | Sr. Xavier Jou | Fiscalia. Fiscal en cap | ||
| 07 | Sr. J.M. Ferran | Jutjat de Pau | ||
| 08 | Sra. Cristina Grandio | DGAIA | ||
| 09 | Sr. Francisco Oliva | As. Tarraco Defensa de les Persones UiC | ||
| Taula sobre l’aprenentatge servei de la societat i de la universitat. La forma autònoma i solidària d’aprendre a aprendre. Taula III | ||||
| 10 | 19,30 | Presentació de l’aprenentatge servei de la URV i les iniciatives associatives | ||
| Més informació: | http://www.aprenentatgeservei.org/ | |||
| 11 | Dra Misericòrdia Camps | Aprenentatge Servei a la URV | ||
| Taula sobre les associacions alvoltant de les NEE i el suport a l’autonomia de les famílies. Taula IV | ||||
| 12 | 19,45 | Presentació d’associacions que treballen per les famílies amb NEE en el suport a l’autonomia de les famílies. | ||
| 13 | Sra. Fina Masip, presidenta | CERADAI | ||
| 14 | Sra. Xus Tapias, presidenta | APYDA | ||
| 15 | Sra. Mari Morales, treballadora social | ASTAFANIAS | ||
| 16 | Sr. Joan Segura, president | ASPERCAMP | ||
| 17 | Montserrat Ramírez Sicília ( directora técnica) | DOWN Tarragona | ||
| 18 | Club Vaixell | |||
| Segona sessió. Tres taules: Marc legal i resultats. El Full de Ruta en família i la curació envers l’autonomia de les persones. | ||||
| Taula sobre Aprendre a Aprendre i les Adaptacions Curriculars. Entre el marc legal i els resultats de l’alumnat.. Taula I | ||||
| 19 | 06-10- | 18,00 | Sra. Fina Masip | Competències Aprendre a Aprendre |
| 20 | Sr. J.M. Ferran | Entre el dret a l’èxit a aprendre i els resultats competencials. Adaptacions curriculars | ||
| Taula sobre el Remei. El Full de Ruta en família. Taula II | ||||
| 21 | 18,30 | DOWN-JMFT
Tonyi Molné Carballido ( presidenta) |
El Full de Ruta en Familia en un taller a l’associació DOWN | |
| Taula sobre l’autonomia com a curació.- Taula III | ||||
| 22 | 19,30 | Sr. Fernando Barraneche. psiquiatra | La curació com autonomia. Cas | |
| Fòrum de síntesi: Conclusions de les dues primeres sessions i de les set primeres taules. La Dinàmica de l’Aprenentatge per l’ Enriquiment d’Esquemes i la reinterpretació dins dels 12 Remeis a Aprendre a Aprendre.
Instruccions sobre el programa del curs i del seu desenvolupament. |
||||
| Tercera sessió | ||||
| 23 | 19-10 | 18,00 | Equip | El Karpetal, eina d’aprendre a aprendre de l’alumnat |
| 24 | 18,30 | Equip Umbral
Sra. Rosa Navarro, coordinadora general Sr. Jaume Descarrega, coordinador d’intervenció
|
La Xarxa d’Assistència Psicològica Umbral – Tarraco | |
| 25 | 19,00 | Professional de la Fundació Vidal i Barraquer | Reservat. Pendent de confirmació. | |
| 26 | 19,30 | Equip directiu INS Valls
Sra. Rosa Carbó Ramos Sra. Mercè Aguadé Tarragó |
INS Serra de Miramar | |
| 27 | 20-10 | 18,00 | Dr. Xavier Allué | Criteris i urgències |
| 28 | 18,45 | Dra. Fina Canals
URV |
Diagnòstic i NEE a la infància. Exposició d’un cas | |
| 29 | 18,45 | Equip | L’eina en familia: CARPETA.fils
Com potenciar les competències bàsiques en família. |
|
| 30 | 19,00 | Consum | Educació al consum. | |
| 31 | 19,30 | Equip | Les eines Karpetal i Carpeta.fils com a tasca complementària | |
| 32 | 20,00 | Diversos docents | Francesc Xavier S. , Eloisa, i altres | |
| 33 | 25-10 | 18,00 | Equip | El Karpetal i el paper de la família |
| 34 | 18,15 | Sr. Alfred Olivart | El TDAH a l’escola i a l’institut | |
| 35 | 18,45
|
Diversos
Presidenta de la FAPAC Sra. Imma Fuyà |
La carta de compromís i el diàleg.
El paper de les AMPES Els valors de solidaritat |
|
| 36 | La FCVS | |||
| 37 | 19,30 | Ramon Maria Sans Ballart- Advocat, Montserrat Lladó Armengol- Advocada i Mediadora- xerrada sobre mediació. Despatx PRO-LEX ADVOCATS PATRIMONIALS
Advocats |
Nou codi familiar i la mediació en casos complicats
Exposició sobre el pla de parentalitat. |
|
| 38 | 20,00 | Joves Creadors | Persones joves creadores i escriptores
Maria Montserrat Román, 14 anys, autora d’un llibre. Guillem Ferran, dissenyador, autor de projectes de disseny solidari |
|
| 39 | 26-10 | 18.00 | Montserrat Fortuny
Maria del Carme Gené |
Modest Gené. Creativitat i art a l’institut |
| 40 | 18,30 | CERADAI-Fundació l’Heura | El projecte NADAR | |
| 41 | Dos CFA | Els CFA i les estratègies de col.laboració amb escoles i instituts | ||
| 42 | Maria dels Àngels Estevez | Fundació Cor Avant. AACIC | ||
| 43 | 19,30 | J.M. Ferran | Estratègies d’Inclusió Social | |
| 44 | 20,00 | Diversos ponents | Cloenda | |