245.- Causa Cooppel farà homenatge a Tortosa de la figura de Mn. Doctor Joan Baptista Manyà.-

Causa Cooppel per la Pau Local i Mundial, Nacions Unides 2022.-

Divendres dia 08 d’abril a les 7 de la tarda a la biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa.

Projecte  UNESCOoppeling                                    www.cooppel.org 

En motiu dels 40 anys de la mort de Mn. Joan Baptista Manyà a Tortosa,  fill de Gandesa

UNESCOoppeling www.cooppel.org      http://blocs.xtec.cat/anims

Causa Cooppel.   Adherits i associats a la UNESCO des de l’any 2000 en la crida “Construir la Pau en la Ment de les Persones”.-

El fill de Gandesa Joan Baptista Manyà té dedicat el seu nom a la biblioteca local i avui es retrà homenatge en motiu dels 40 anys de la seva mort a Tortosa.

En primer lloc es farà una explicació dels motius d’interès social i cultural de la Causa Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022  i justificació dels “Talents Cooppel” en memòria de l’estudi psicològic del talent en dues obres 1936 i 1948 de Joan Baptista Manyà pel psicopedagog Josep Maria Ferran i Torrent.

En Josep Maria Ferran i Torrent, exerceix de professor especialista d’orientació educativa i cap de Departament d’Orientació de l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona. El qual participa en el concurs sobre el talent de l’ONCE, 2016.

http://blocs.xtec.cat/patmf/2016/03/21/151-el-catala-mn-dr-joan-baptista-manya-els-talents-cooppel-i-opinions-de-nois-i-noies-a-la-fase-final/

http://blocs.xtec.cat/patmf/2016/03/15/150-passem-la-fase-provincial-del-concurs-sobre-el-talent-que-organitza-la-once/

A nivell professional és pedagog terapeuta (1983) psicopedagog terapeuta (1998) i mestre d’audició i llenguatge (1993).

En la seva trajectòria de 40 anys ha posat en marxa fins avui projectes culturals locals des de 1976 com és la revista catalanista, clandestina i de plena llibertat d’expressió “Això …Aleixarenc de l’Aleixar (El Baix Camp) i 1980 amb “ALBAIN” un programa alfabetitzador en el servei militar obligatori al Campamento de San Pedro de Colmenar Viejo (Madrid).

Ha inventat jocs didàctics des de l’any 1985 amb l’Escacs Digital i Els jocs PTE, en 1989, el joc de seguir els meus progressos com alumne/a (Mètode DAI), els jocs de la distància d’informar-se i decidir-se. Publicats i difos pels Institut de Ciències de l’Educació de  la Universitat de Barcelona, de la Universitat Politècnica de Catalunya, de la URV, de la Universidad de Zaragoza i dels Instituts d’Estudis Catalans.

També ha dirigit programes de ràdio local des de l’any 1989 a les emissores municipals de Tarragona com ràdio sant Pere i sant Pau (1989-1994 i 2007-2011) i ràdio Fòrum més tard Tarragona Ràdio (1989-1994). En l’actualitat a ràdio Falset amb el programa mensual “Priorem PRIORAT”  des de setembre de 2008.

Ara impulsa la Causa Cooppel per a promoure els jocs Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, associats de la UNESCO l’any 2000, estan adherits a la crida: “Construir la Pau en la ment de les Persones” i de cara a la causa i el mòbil per les aspiracions en les Nacions Unides en el 2022.

http://blocs.xtec.cat/anims/240-agenda-2016-causa-talents-cooppel-per-la-pau-i-presentacio-del-llibre-i-cd-lanec-verd-de-jordi-catala/

Durant els darrers 28 anys ha investigat els processos de conversió i de dol de les persones des del 1988, atenent a consultes ciutadanes, des de 2007 és Jutge de Pau (S) de Cabacés i cooperant en mediació, a més d’aprofundir en estudis com és el cas de les sòcioaddiccions, treball de recerca de Màster de Història de les Religions de la URV, defensat en el 2006, així també ha estudiat la vida de persones de les nostres contrades amb risc d’oblit i que tenen gran interès educatiu.

Així com també ha estat la seva darrera tesina versà sobre la mundialment coneguda Teresa de Calcuta, en 2015; defensada en un tribunal eclesiàstic de l’ INSAF i Facultat de Teologia de Catalunya.

1.- Acabada la dissertació sobre la Causa Cooppel i sobre la justificació del nom de “Talents” inspirada en el talent de Joan Baptista Manyà, presentarà el llibre i el CD del cantant Jordi Català, de trajectòria de més de 35 anys a favor de pensar, cantar i ballar en català. El qual al final farà un breu concert.

2.- Presentació del llibre i CD  ”Ànec Verd “ .

3.- Tot seguit breu concert del projecte solidari “Ànec Verd” del cantant Jordi Català. Pensa, riu, canta i balla en català.   http://www.tarracowiki.cat/wiki/%C3%80nec_verd

4.- Al final foto col·lectiva i cantarem junts Imagina’t de John Lennon en català per Jordi Català.  Imagina’t que tothom juga al Cooppel, el món viu en Pau i en Llibertat. El somni és aconseguir junts el que hem somniat.

Cloenda a càrrec de les autoritats invitades com el Sr. Alcalde de Tortosa, el president de la Fundació Manyà entre altres persones i entitats de la ciutat de Tortosa.

 Més informació: Ceradai     info@cooppel.org    619 79 39 69  WhatsApp

244.- A Gandesa es posa en marxa la gira catalana 2016 de la Causa Cooppel per la Pau.-

Existeix una greu desconeixença i una manca profunda d’interès pels temes educatius, J.M. Ferran amb la col·laboració d’una psicòloga i dos advocats va organitzar el passat dimecres dia 09 de març a Tarragona un espai Observatori i d’Anàlisi OASIS sobre els drets de les persones respecte a la xarxa internet.

Més informació:

http://blocs.xtec.cat/patmf/2016/02/23/148-activitat-oasis-oberta-als-pares-i-a-les-mares-sobre-temes-del-nostre-interes/

Tenim molt poc coneixement sobre els efectes mentals d’internet en els menors d’edat. Posarem en marxa un Observatori sobre els temps d’oci de l’alumnat de l’ESO. Per això es precisa com tot tema educatiu la implicació i la col·laboració dels pares i de les mares, col·lectiu pobre de temps per a estar en forma en el repte educatiu.

Tot aquest treball de crítica de la Ment Fràgil, ja que la nostra ment és fràgil, és analògica, té limitacions i el nostre objectiu és exercitar la ment com un muscle amb exercicis psicofísics, psicoemocionals -afectius i cognitius i psicosocials. La ment no està habituada al món i als estímuls digitals i si no es controlen poden endropir-la o emmalaltir-la amb addiccions o amb desertització de facultats com l’atenció, la memòria i el raonament.

J.M. Ferran presentarà a Gandesa demà divendres dia 11 de març a les 7 de la tarda, la Causa Cooppel per la Pau, que consisteix en tres coses: donar a conèixer els Cooppel o “Talents OASIS Cooppel” com a pràctica d’entrenament lúdic que millora l’èxit escolar per exemple. Practicar els Cooppel és un estil de vida en l’alimentació, l’exercici físic combinat de tota classe i el caminar, l’organització cultural de la llar i la pràctica de la reflexió, de la meditació i de la gimnàstica cerebral.

En segon lloc explicarà els perquès dels Talents en memòria del filòsof i teòleg, Mn. Doctor Joan Baptista Manyà, fill de Gandesa que va dur a terme un estudi psicològic publicat en dues edicions, una en 1936 i la segona en 1948 sobre el talent. Enguany 2016, és el 40è aniversari de la seva mort a Tortosa. En l’actualitat existeix la Fundació Manyà.

En tercer lloc es presentarà el llibre i el CD  “l’Ànec Verd” un projecte de persona i d’equips que suposa reconèixer una trajectòria musical del cantant Jordi Català.

Una foto col.lectiva i el cant d’Imagina’t en català de John Lennon, cantat pel mateix Jordi Català.

Foto superior d’esquerra a dreta: Iltre. J. M. Ferran i Torrent impulsor de la Causa Cooppel, Iltre. Carles Luz, alcalde de Gandesa i president del Consell Comarcal de la Terra Alta, En Jordi Català, cantant, músic i escriptor de l’Ànec Verd i autor del CD i Mn. Jordi Centelles, rector de Gandesa i representant de la Fundació Manyà. (Foto autor: Tomàs Deosdat Omedes).

243.- Es constitueix l’Agència Social Cooppel.-

Foto de Josep Ferré del pont vell de Cabacés. Imatge de l’Agència Social Cooppel com a pont entre la ciutadania i entre les famílies i la societat.

Avui divendres dia 19 de febrer de 2016 es constitueix l’Agència Social (A.S.) Cooppel.-

Agència Social com a organització administrativa entre associacions especialitzada en la gestió de donar a conèixer i potenciar la “Causa Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022” i promoure, permetre i protegir els “Talents OASIS Cooppel”.

L’Agència Social (AS) Cooppel està formada per persones, entitats i recursos de les associacions Ceradai, Ateneu de Tarragona, Museus, etc.

Pressupost Zero Euros. Cost Econòmic Reduït Amb Desenvolupament Alt Implicatiu (CERADAI)

Les tasques organitzadores de l’A.S. Cooppel són:

– Atendre les persones, escoltar-les activament i si s’esqueies orientar-les i assessorar-les en espais de contacte CAL, de conversa COAS i d’observació aprenentatge OASIS.

– Organitzar contactes, converses, espais OASIS, programes de ràdio, entrevistes públiques i col·lectives, actes públics de tota classe.

– Dur a terme estudis i investigació educativa psicosocial sobre aspectes al voltant del “Cooppel” com a temes de cooperació, creativitat  científica, cultural i educativa. Sobre en Decisiologia i els efectes mentals i impacte social dels Talents OASIS Cooppel.

– Donar a conèixer el Cooppel i els estudis del seu voltant, promoure la Causa Cooppel, protegir-la i permetre el seu desenvolupament organitzatiu amb garanties de qualitats.

– Desenvolupar la Cooperació de persones, entitats i recursos d’interès social (Cooperis) i plans d’actuacions conjuntes (PaCS) en donar a conèixer el patrimoni material i immaterial amb risc de desconeixement i d’oblit. Promoure la convivència democràtica activa en la resolució participativa de la complicitat de la ciutadania.

– Observació i anàlisi de fets d’autoaprenentatge OASIS en tots els detalls culturals i socials que valguin la pena recordar i reflexionar.

– Comunicar i contactar amb la UNESCO i altres institucions internacionals a la fi d’aconseguir els objectius de la Causa Cooppel local i mundial.

La direcció general de l’Agència Social Cooppel  recau en 2016 a Josep Maria Ferran i la presidència a l’associació Ceradai compartida amb altres entitats com l’Ateneu de Tarragona i les persones visibles que presideixen honoríficament la campanya.

 Jordi Freixa, president de l’Ateneu de Tarragona. L’Ateneu de Tarragona serà la seu social de la Federació Cooppel fins l’any 2017.

242.- Hem rebut una carta de la UNESCO.-

El proper dia 27 de març complim el XVI aniversari del nostre reconeixement per la UNESCO. Va ser el 27 de març de 2000 que el Director General Koichiro Matsuura, ens reconeixia com a CERADAI, entitat educativa que apliquem un programa d’Educació per a la Cooperació i la Pau Internacional.

Des de l’any 2000 estem enviant les memòries anuals. Avui per avui l’esmentat programa es centra en la Causa “Talents Cooppel” per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022. El passat dia 11 de febrer de 2016 hem rebut del servei de  l’Assistència de la Direcció General per assumptes Socials i Ciències Humanes de la UNESCO una carta d’agraïment que diu  ” I wish to congratulate your Association for its commitment to contributing to the promotion of UNESCO’s ideals and goals by sharing cultural and edcational knowledge and resorces at a local, national and international levels”. Signat per Nada Al-Nashif

Més info sobre Nada Al-Nashif clica sobre

Traduït (ES) Deseo felicitar a su Asociación para su compromiso de contribuir a la promoción de los ideales y objetivos de la UNESCO mediante el intercambio de conocimientos y recursos culturales y educativos en los planos local, nacional e internacional (CAT) ” Desitjo felicitar a la seva Associació pel seu compromís de contribuir a la promoció dels ideals i dels objectius de la UNESCO mitjançant l’intercanvi de coneixements i de recursos culturals i educatius en els plans local, nacional i internacional” .

A partir d’avui la nostra Causa es denominarà “Causa Talents OASIS Cooppel“, agregant OASIS en memòria i en honor de la comunicació d’ànims de la Sra. Nada Al-Nashif, subdirectora general de la UNESCO. Per a nosaltres ha estat trobar-nos un “oasi” en el desert del dia a dia. Per tant OASIS vol dir espais de trobada per a fomentar els talents Observatori i d’Anàlisi dels Sabers Interpretatius de la Sobirania de les persones tot considerant la seva autonomia personal i les seves iniciatives. És tracta d’entrenar-se en la llibertat, en la responsabilitat i en el compromís local i mundial. El nom definitiu és “Causa Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022”.

Definició: La Causa és ajudar a construir la pau en la ment de les persones (Crida de la UNESCO). És recercar el principal dels “Talents , que consisteix en observar, analitzar (OASIS”) i redescobrir els nostres propis talents (el talent dels talents), entès aquest com l’autocontrol de les pròpies actituds i de la pròpia sobirania en les decisions mentals sobre les aptituds i les pròpies intel·ligències, en l’elaboració constant del projecte personal i col.lectiu de cadascú..

Per tant el veritable talent és el saber observar, analitzar i descobrir les nostres pròpies potencialitats sols, amb ajuda i en la cooperació. És el tenir consciència dels nostres talents, tant els visibles com els no visibles, és el tenir control decisori racional i és el tenir sensibilitat en la presa de decisions mentals i intrapersonals a més de la seva relació en les decisions interpersonals i col·lectives.

Per tant entre tots els talents es troba el talent creatiu d’observar i analitzar els sabers a la fi de conquistar més sobirania personal davant la vida i en la cooperació amb els demés pel diàleg, pel joc cooperatiu a preparar-se, en la voluntat en entrenar-se la nostra memòria jugant per a ser més competents en el futur i finalment, pel compromís solidari i per tant social (“Cooppel).

En conclusió promovent, protegint i permetent els jocs “Talents OASIS Cooppel” és la Pau. La Pau és la Causa , és ja el camí.

“Imagina’t un món jugant, aprenent  i en pau, imaginem-nos jugant als Talents OASIS Cooppel, el somni és aconseguir el que junts hem imaginat”.

241.- Causa Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, 2022. Els valors, el full d’instruccions i el vocabulari.-

Per ordre alfabètic el diccionari propi de la Causa “Talents OASIS Cooppel” per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022.

A

Abreujat de “Talents OASIS Cooppel”: “Talents Cooppel”, “Causa Cooppel”, “Pau Cooppel”, “Cooppel”, Els “T.O.C”, etc.

Aclariments per a començar.-

“Els Talents OASIS Cooppel” es compatible amb qualsevol model metodològic i didàctic, es centra en el suport tècnic educatiu a la ciutadania i a les famílies en l’entorn de temps extraescolar. L’important és l’entorn i la combinació de persones, d’entitats i de recursos. A vegades s’empra el concepte Cooppel o Talents Cooppel per a dir el mateix. Més aviat és “Talents Cooppel” quan es juga a tres, dos persones o al solitari.

Autor: Josep Maria Ferran i Torrent. Amb publicacions a congressos, mostres, jornades, simposiums i amb fulletons propis amb dipòsit legal i el registre de la propietat intel·lectual.

B

Bases científiques principals dels Talents OASIS Cooppel:

a.- Experiència de l’autor: Una trajectòria de 40 anys d’iniciatives, la primera en 1976 a favor de la revista “Això…Aleixarenc” editada 1977 a 1979 com a revista catalana, clandestina i de plena llibertat d’expressió i 30 anys de creacions de jocs didàctics: 1985 PTE i Escacs Digital amb el suport dels Instituts de Ciències de l’Educació (ICE) de Barcelona, URV i Zaragoza, de l’Institut d’Estudis Catalans i del mateix Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. 2012 presentació a la URV de la tesi servei d’investigació lliure. En 2014 presentació al Congrés Internacional de Psicologia a Madrid. En el 2015 proclamació de la campanya de la Causa Cooppel en els Col·legis: COPEC de Pedagogs, C.O. de Metges de Tarragona (COMT), i COPC de psicologia, delegació a Tarragona.

b.- Investigació psicosocial amb nous conceptes i construcció del marc teòric basat en la PNL, PASS, A.T., Pràctica Reflexiva, aprenentatge cooperatiu Pere Pujolàs, Piaget, Wigotsky, etc. amb diversos autors i autores. Amb collita pròpia de Decisiologia, Ment Fràgil i els Nombres Decisoris Mentals. La concepció del talent està inspirada en l’estudi psicològic del talent del Mn. Dr. Joan Baptista Manyà i Alvoverro, fill de Gandesa.

Bases culturals en incloure toponímies en la construcció dels valors i de les normes dels Talents Cooppel.

C

Causa Talents Cooppel per la Pau, nacions Unides 2022, o bé Causa Cooppel per la Pau o Causa Cooppel. És la causa local i mundial per a donar conèixer, promoure, protegir i permetre els “Talents OASIS Cooppel. La Causa lluita a favor de l’èxit de les persones, per una organització federativa local i mundial i per aconseguir el reconeixement de patrimoni immaterial de la humanitat a la UNESCO i Dia Internacional dels Talents Cooppel per les Nacions Unides per abans de 2022. Les dues raons principals fer pinya a cada localitat a favor de les persones i de les famílies i comprovar que es treu més profit en les visites del patrimoni de la humanitat i en l’èxit escolar.

CERADAI.- Nom de l’associació Centre d’Estudis CERADAI de 1986 (Centre d’Estudis per la Recerca Acció de Didàctica Aplicada a la Integració) avui és una associació per a impulsar la Causa Talents Cooppel per la Pau i té com a lema: Cost Econòmic Reduït per no dir pressupost zero euros en dur a terme activitats socials Amb Desenvolupament d’Alta Implicació de les persones en la convivència democràtica activa i en la protecció i millor del patrimoni i en especial el que es troba amb alt risc d’oblit i de desconeixement malgrat valgui la pena fer-ne difusió. CERADAI avui (Cost Econòmic Reduït  Amb Alt Desenvolupament Implicatiu personalitzat. Avui és l’associació Ceradai Decisiologia Talents OASIS Cooppel.

Club Cooppel o club Talents Cooppel.-  Dos o tres persones com a mínim siguin família i/o colla poden constituir-se moralment com a club a la fi de practicar el Cooppel a casa, en família, en colla, en associacions, en museus, etc. Només cal aprendre el Cooppel i fer unes jugades diàries i setmanals i a cada mes participar en trobades col.lectives.

Cooppel. Marca de garantia de qualitat en l’aplicació dels Talents Cooppel, estudi d’investigació psicosocial de la tesi ICE(bergs) i pràctica organitzada al voltant de l’ORG del federalisme de persones, grups, equips i clubs Cooppel (Federació Cooppel).

Cooppelejar. Practicar el Cooppel en família, en colla i en societat.

Cooppelant. Viure la vida a l’estil creatiu i cooperatiu Cooppel sense barreres mentals ni de cap altra mena

Cooppelista. Persona que practica el Cooppel i n’és aficionat/a.

Cooppel·logia. Estudi del Cooppel i del seu impacte social i dels seus efectes mentals personalitzats a consciència de la ciutadania

Creences. La clau de l’educació, de la cultura i de la ciència està en les creences de les persones i en les decisions mentals intrapersonals que les fixen i les alimenten. De moment no conec cap sistema a excepte dels “Talents OASIS Cooppel” que vagi adreçat al canvi de creences i a l’enriquiment de les identitats. Per això la Causa és fer cultura de les creences, aplicar les creences en el pensament científic en la vida de cada dia i així facilitar l’educació com a ple desenvolupament personal i col.lectiu, en la llibertat i en la responsabilitat per sobre de les decisions mentals intrapersonals resolutives d’identitats i de creences . El canvi de creences suposa pèrdua o dol per aprendre per trobar l’alegria i la satisfacció en el que aconseguim amb l’aprenentatge, augmentar el nostre potencial i el nostre patrimoni personal de compromís per projectes.

D

Definició dels “Talents OASIS Cooppel” “””toQ)))… És l’entrenament mental en la fabricació de materials de jocs de taula i de tauler a partir de continguts culturals d’interès o de necessitat a la fi de facilitar l’observació, l’anàlisi, la síntesi i la interpretació dels sabers per a ser més competents en el futur i cridar l’atenció social dels sabers creatius i cooperatius del dia a dia.

A nivell general podem dir que els “Talents OASIS Cooppel” suposa la pràctica de la creativitat i de la cooperació en recordar del passat i preparar-se en la memòria competencial en el futur a partir de quatre passos:

– Primer de la fabricació de “xuletes” i taulers de mapes de la ment (mapes conceptuals, mentals i decisoris) que formaran part dels materials ( targetes i/o taulers). Una xuleta és un apunt, unes notes o conjunt de notes que posades en comú s’acorda en el grup quines seran les targetes de joc. Cada xuleta elaborada val un punt. (La FabriCooppel o la fàbrica de materials).

– Segon, la selecció , l’intercanvi, el compartir i el bescanvi de les targetes aprovades o “vals”, tot retirant-se els no aprovats. (El BanCooppel o banca aprenentatge).

– Tercer les targetes o taulers aprovats o “vals” formen part de la dinàmica de grups per rols alternatius lliures seqüencials de base 3. Cooppel RALS Sardana. Amb assaig de  jocs, tombs, torns, jugades, partides i partits.

– Quart exhibició de jugades i de materials en trobades multitudinàries Aplecs (ApleCooppel) i Cooppels Cim.

Decisiologia. Estudi de les decisions mentals intrapersonals i la seva relació amb les decisions interpersonals. És la lògica de les decisions intrapersonals en relació amb les interpersonals. Paraula encunyada en el 2003 i feta pública en el 2004 pel psicopedagog català  Josep Maria Ferran i Torrent, davant la sol.licitud de posar nom a la metodologia i al marc teòric de la conversa internauta d’atenció a persones amb dol entre 2000 i 2002 davant la denominació en 2003 al reconeixement honorífic iberoamericà de 2004.

Decisiologia col·loquial. A nivell col·loquial és el món de les decisions, com “mundologia” és el coneixement del mon.

Decisiologia conversacional. És ajudar a resoldre problemes de persones a la fi de prendre decisions per mitjà de la conversa. La paraula Decisiologia va ser acunyada en 2004 per primera vegada a l’hora de denominar l’atenció per internet en consultoria duta a terme entre 2000 i 2002 basada en la presa de petites decisions per aconseguir decisions resolutives per mitjà del diàleg electrònic en xpertia.com i en atenció a joves de Catalunya pels SSTT de la Joventud de Tarragona. En el 2004, davant la nominació d’un premi honorífic iberoamericà,  se li va demanar a Josep Maria Ferran que poses nom a l’atenció basada en l’Anàlisi Transaccional, la logoteràpia i el tractament del dol segons el plantejament de E. Kübler Ross. El nom va ser “Decisiologia”.

Decisiologia Talents OASIS Cooppel. És l’estudi de les decisions, la seva conscienciació, la seva anàlisi i la seva sensibilització. Sols amb petites decisions podem canviar el món, però si les decisions són grans encara millor. Per petites decisions s’arriben a grans decisions. Relaciona les decisisons mentals intrapersonals amb les decisions interpersonals i socials. Aquest estudi és a diferència de la “Cooppel·logia” que tothom té un cert nivell i en qualsevol edat que practica el Cooppel la Decisiologia Talents Cooppel és de nivell d’estudis bàsics, específics i universitaris.

E

Espais Cooppel.- Un espai Cooppel precisa temps per part de els persones i aquest es divideix en tres àrees: la Fàbrica  (FàbriCooppel), l’Esplai (EsplaiCooppel) i La Banca (BanCooppel). La fàbrica és on invertim temps en la fabricació de materials Cooppel, l’Esplai és on es trobem i dediquem un temps a l’observació OASIS i a dur a terme l’assaig de jocs i jugades i la Banca és on es fan bescanvis de materials i es seleccionen amb apostes, accions, bons, nòmines i crèdits els materials produïts. Hi ha un espai de trobada de concurs de clubs, de sèries de demostracions i de mostra de produccions que denominem ApleCooppels (persones) , Cooppel Cims (persones i materials) i Cooppel Fires (persones, materials Cooppel i un entorn més comercial).

F

Federació Cooppel és l’agència de contactes de persones, grups, equips i clubs, la coordinació i la seva gestió administrativa de clubs Cooppel i organitzadora de trobades i del suport tècnic a les persones i a les famílies amb l’orientació i assessorament. A més es tracta de donar permisos ,protegir les pràctiques i formar a persones bastida de suport a les persones jugadores. La seu social de la Federació Cooppel es troba a l’Ateneu de Tarragona.

Els rols de persones bastida són 7  de forma progressiva de més fàcil a més complexe:

1.- El CAL o rol de conciliació i arbitratge, Es centra en els valors i el compliment de les normes.

2.-  El Monitoratge per aprendre i ensenyar, és la persona que assisteix els altres amb els seus advertiments, amonestacions, instruccions en l’aprenentatge i el domini del Cooppel. Ajuda a aprendre.

3.- el COAS o cooperant orientador i assessor en el Cooppel. És el que ajuda en les decisions de la fabricació, en els contractes de grup i personals (Projecte Vital), en els bescanvi i en els produccions de targetes i taulers.

4.- Mediació en problemes i conflictes de les relacions interpersonals i entre altres persones del medi ambient i entorn educatiu.

5.- Mestre/a i/o professor/a Cooppel. Professional que ensenya i aplica a l’aula els Talents Cooppel.

6.- Decisiòleg/ decisiòloga  Cooppel, màxim responsable qualificat, recerca en la presa de decisions mentals, orienta i assessora pedagògicament i en altres camps jurídic, social, cultural, etc.. Cooperant de tesi ICE(gergs).

7.- Decisiologia d’Investigació Superior (D.I.S.) . Direcció de tesi, tesina, treballs de recerca educativa i/o tecnològica al voltant del Cooppel. Els “C.I.D. Cooppel” són Cooperants d’ Investigació en Decisiologia dirigeixen projectes locals d’investigació en els Talents OASIS Cooppel

Full d’instruccions per a l’orientació dels valors de l’autonomia i la iniciativa dels Talents Cooppel.-

1.- Valor de la preparació i de la motivació Piscina per a mullar-se pels valors.

2.- Valor de la comunicació oral. Cooppel pel diàleg.- Producció de conversa oral, reflexió i com recordarem. El paper de les gravacions i de la ràdio i dels actes culturals Cooppel.

3.- Valor de la comunicació escrita, imatges i digital. Cooppel pel joc: fabricació de materials de jocs (targetes i taulers), entrenament Cooppel, estudi del progrés i dels processos evolutius en el domini mental Cooppel.

4.- Valor de la planificació i de la motivació .Cooppel pel compromís social: la “bancaprenentatge” i l’exhibició pública i oberta de mostra de produccions i de jugades.

I

ICE (bergs). Tesi d’investigació servei i lliure  d’Investigació en la Combinació d’Entorns de les persones en la búsqueda d’estratègies i recursos en la gestió sistèmica. Les persones són això persones i per identitat són fills /es i alumnes com a rols situacionals. Es va defensar en un acte públic civil el 29 d’octubre de 2012 a la sala de graus del Campus Catalunya presidit l’acte pel catedràtic d’economia Arcadi Oliveres de la UAB i pel catedràtic d’història contemporània Josep Sànchez Cervelló de la URV. L’estratègia de la Causa per la Pau  i els recusros els Talents Cooppel de suport a les persones i a les famílies ha estat el fruit de la investigació.

O

Q. OASIS espais d’observació, anàlisi, síntesi i interpretació dels sabers autònoms. Del que es capaç d’aprendre les persones soles, amb ajuda i en cooperació per mitjà d’aprendre i ensenyar els Talents Cooppel.

ORG  Organització: Agència Social Cooppel, Agenda ÀNIMS Cooppel, Federació Cooppel, UNESCOoppeling, associació Ceradai , Cooperis i PaCS.

P

Principis científics dels Talents OASIS Cooppel a partir de les bases científiques a dalt expressades.  “Pots Entrenar les decisions mentals”.  Els principis són la contextualització, la constructivitat mental i social, la cooperació, els posicionaments OASIS, els entrenaments Talents OASIS Cooppel en la fabricació, bescanvi, jocs i intercanvi de produccions Cooppel, les decisions mentals intrapersonals i la seva relació amb les decisions interpersonals, els mapes de la ment, Decisiologia mental Talents OASIS Cooppel, etc. Les potencialitats més prioritàries són les creences de les persones i la construcció d’identitats, són les identitats que generen creences i aquestes generen l’entrenament i el desenvolupament de capacitats i de conductes. Aquí es tracta d’oferir entorns i contextes, es a dir espais OASIS, facilitar la identitat Cooppelista i construir creences de forma sobirana en les persones, creences compartides i viscudes en una convivència democràtica activa.

Protocols de les tres pràctiques Talents OASIS Cooppel. De totes les pràctiques hi ha primer el posicionament, després l’entrenament, tot seguit la presa de decisions o “decisionament” i finalment la representació del procés o mapes de la ment. En la pràctica mental primer identifiquem la clau de la font, després operem la clau amb els altres, tot seguit organitzem i fem preguntes i cerquem respostes fins arribar a fer propostes i trobar resolucions. Tot aquest procés comporta l’elaboració de materials (locals de localitzar continguts) i la construcció d’esquemes mentals (estels). (Cooppel: claus,operacions, organitzadors mentals, preguntes, propostes, estels, locals). En la pràctica reflexiva cultural partim dels “locals” per  a fer autoanàlisi, contrast, redescripció i noves decisions (ACRD), aplicar els recursos creats en noves intervencions i noves experiències, esquematizar-les i treure principis i teoritzacions (RESET), per passar als relats , extreure els principis, comparar-los per arribar a decidir noves tasques (PALACETE). Per tant construcció de decisions mentals, teorització compartida i tasques conjuntes. Per acabar en la pràctica en l’atenció social, que parteix del treball individual i de les tasques personalitzades, per a compartir en el grup, construir jocs de taula i de tauler i dur a terme jocs i jugades, amb l’atenció social i el valor col.lectiu de les creences i de les identitats, per acabar en aplecs multitudinaris (+ 27 persones).

Puntuacions dels Talents OASIS Cooppel. Cada targeta fabricada és un “punt”, cada targeta validada pel grup i seleccionada és un “val”, comencem a jugar quan tenim 27 “vals”, cada joc en parella amb èxit és un “coèxit”. Tres “coèxits” és un “talent”, es culmina la jugada quan hi han 27 coèxits. Una jugada en coèxit val 3 talents d’equip o “cooppels”, tres jugades en coèxit són una partida i val 9 talents d’equip o “cooppels” i tres partides són un partit i val 27 talents d’equip o “cooppels”. Guanyen els tres jugadors/es que amb coèxit culminen un partit.

T

Targetes Cooppel o Xuls . Són targetes de pregunta-resposta, de proposta- iniciativa i/ o de proposta d’ajuda i resultats que semblant a “xuletes” les denominem “xuls” de saber localitzar un coneixement nou i ric d’aprenentatge.

Taulers Cooppel. Són taulers creats a partir dels mapes mentals, conceptuals o decisoris dels mateixos jugadors/es, moderats per personal bastida.

Talents Cooppel . Es denomina a tres conceptes: el joc en el fet de jugar, en els guanys de coèxit i en les competències que es desenvolupen dins de les competències bàsiques transversals. És en situació de jocs. Talent és tenir coèxit en una sèrie de jocs. Quan les persones juguen es denomina jocs Talents Cooppel. Cada persona té els seus propis talents (targetes o xuls creats i acceptats pel grup) i gràcies als Talents Cooppel es poden desenvolupar al màxim. Els talents o competències més importants són:

I.- La pràctica del control mental : Els talents d’autocontrol mental Cooppel o mentalisme Cooppel.-

1.- El talent de la preparació psicofísica i de motivar-se ( mullar-se a la piscina dels Talents Cooppel).

2.- L’enginy de plantejar preguntes i cercar respostes, El talent filosòfic Cooppel. El seny i sentit comú.

II.- La pràctica reflexiva cultural Talents Cooppel

3.- L’enginy de fabricar targetes Cooppel (targetes PR, cartes, dòminos, postals, estampes, cromos, etc.). La “FàbriCooppel” La fàbrica dels aprenentatges i dels materials de jocs

4.- El talent del bescanvi de targetes Cooppel, de la creació de símbols i codis. Els talents de la bancaprenentatge Cooppel.

5.- L’agilitat de la dinàmica de grups per nuclis de continguts elaborats (ADN) en grups de tres amb rols alternatius seqüencials de base tres. (Sardana Cooppel).

6.- El disseny dels taulers Cooppel a partir dels mapes conceptuals, mentals i decisoris.

III.- La pràctica de l’atenció i de l’impacte social .-

7.- L’afició de l’intercanvi i de l’exhibició de les jugades, partides i partits Cooppel. Aplecs Cim Cooppel.

Més informació a sota, clica sobre:

Consulta sobre les pràctiques Cooppel i Pla Vital

U

UNESCOoppeling. És el programa Cooppel que consisteix en tres camps d’acció:

1.- Informar i comunicar a la UNESCO de les aplicacions pràctiques socials,  educatives i culturals i científiques dels Talents Cooppel amb una memòria anual que es lliure a la seu de la UNESCO de París.

2.- Valorar el treure més profit de les visites Cooppel del Patrimoni Mundial material i immaterial de la Humanitat amb els Talents Cooppel per part de la ciutadania.

3.- Demanar que la UNESCO que reconegui a partir de les evidències i les proves com a Patrimoni Immaterial els Talents Cooppel i les Nacions Unides el Dia Internacional dels Talents Cooppel i de la cooperació educativa ciutadana local en el suport a la ciutadania i a les famílies.

Més informació en el foment del Cooppel o dels Talents OASIS Cooppel:

http://blocs.xtec.cat/otqpl/7-set-protocols-s-t-c-m-i-f-i-a-de-foment-dels-talents-oasis-cooppel/

Investigació superior del Cooppel en la difusió

Referent al Cooppel i les CBT i tècniques d’estudi PATMF

240.- Agenda 2016: Causa “Talents Cooppel” per la Pau i la presentació a capitals de comarca del llibre i CD de l’Ànec Verd de Jordi Català.-

“Causa «Cooppel » per la Pau 2022”       UNESCOoppeling)))…

Divendres, 18 de març de 2016. Petit concert amb el públic assistent a la Biblioteca Mn. Dr. Joan Baptista Manyà de Gandesa (Terra Alta).
Causa Cooppel” per la Pau 2022, acte de presentació a càrrec d’en Josep Maria Ferran i Torrent (psicopedagog), justificació dels talents COOPPEL basats, en l’estudi psicològic de Joan Baptista Manyà vers el talent en 1936 i 1948 enguany 40è aniversari de la seva mort. Finalment presentació del llibre, CD i projecte català: L’Ànec Verd de Jordi Català i Paper de Tornassol, amb el petit concert.
Fotografia: Interpretant la cançó IMAGINA’T de John Lennon en català, himne del COOPPEL per la Pau, 2022.

Gira a favor de la Causa de Josep Maria Ferran i Torrent i cooperants amb col·laboradors Coppelistes.       

Tarragona

Dimecres dia 02 de març al Col·legi Oficial de Metges. Tarragona. 19 hores. Presentació del llibre i del CD de Jordi Català, titolat “L’Ànec Verd” a càrrec de Josep Maria Ferran

Propers actes a Reus, Gandesa, Tortosa i Lleida

– Explicació dels motius socials i culturals de la Causa Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022.   

– Presentació del llibre i CD  ”Ànec Verd “ . Tot seguit breu concert del projecte solidaria “Ànec Verd” del cantant Jordi Català. Pensa, riu i balla en català.   http://www.tarracowiki.cat/wiki/%C3%80nec_verd

Reus

Divendres, 4 de març de 2016AJORNAT SINE DIE PER DEFUNCIÓ DE FAMILIAR DE LA LLIBRERIA a les 20.00h presentació a la llibreria GALATEA de Reus C/ Jesús, 5 i 7  del llibre: L`ÀNEC VERD, ballem també en català (pensa riu i balla) o 35 anys de rock i ball en català, a més del CD musical. Presentació a càrrec del Sr. Josep Maria Ferran i Torrent, psicopedagoc i inventor del joc: COOPPEL (aprenent a aprendre). I haurà també música en viu a càrrec del mateix cantant Jordi Català i copa de cava amb fruits secs de la nostra terra.

Diumenge, 6 de març de 2016 a les 18.30h. al Bravium Teatre de Reus, C/ de la Presó, 13 concert d’HAVANERES, RUMBA, ROCK,   a càrrec del grup: “MAR I CEL AMB JORDI CATALÀ”.

Es tracta d’un nou concepte a les cantades d’havaneres (desplegament de la bateria, percussió, guitarres elèctriques, baix i rítmica, teclat i veus). El repertori està format per havaneres, sardanes, rumbes (havaneres ràpides), garrotí i cançons tradicionals catalanes.
El líder d’aquest grup és el conegut cantant Jordi Català, (un dels pioners del rock català), que tornà als escenaris renovat i amb un nou projecte innovador compromès amb la música d’identitat catalana.
Aquest nou concepte interpretatiu de cançons catalanes respon a la voluntat d’incentivar les cançons tradicionals d’havaneres i música tradicional catalana, innovant-les amb instrumental i arranjaments moderns i marxosos, amb l’afegit de diàlegs que ens expliquen d’on prové cada cançó.
Els musics que acompanyaran al cantant Jordi Català son en Magí Morlanes, a la bateria; Joan Muñiz, al baix; Joan Llorens, a la percussió i en Xavier Giner, al teclat i direcció musical.
Aquestes iniciatives forman part de les celebracions dels 35 anys de rock i ball en català, que sota el títol  l’Ànec Verd, ballem també en català (pensa riu i balla). Esta previst tancar el proper mes de setembre de 2016.
Gràcies d’antuvi per la vostra atenció. Agrairiem la difussió d’aquestos actes dons creiem que son importants per la conservacioó de la nostra història musical, llengua i cultura. Restem a la vostra disposició.
Jordi Freixa (Jordi Català)
Tel. 607 808 092 jfk@tinet.org

Gandesa i Tortosa

En motiu dels 40 anys de la mort de Mn. Joan Baptista Manyà,  fill de Gandesa

Gandesa: Divendres dia 11 de març a les 7 de la tarda a la Biblioteca de Gandesa

Tortosa: Divendres dia 08 d’abril a les 7 de la tarda a la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa

Lleida

En motiu de 40 anys de música catalana. Música per la Pau.

– LLeida: Dimecres dia 08 de juny de 2016 a dos quarts de set de la tarda a la Biblioteca de Lleida

En motiu de la canonització de Teresa de Calcuta. Acte per al diàleg intercultural i interreligiós.

Lleida. Divendres 03 de juny. Santuari i parròquia de santa Teresita. 19, 30 hores. Missa i tot seguit a les 20 hores Xerrada al voltant de Teresa de Calcuta per Josep Maria Ferran.

Lleida. Dimecres  dia 26 d’octubre de 2016 a dos quarts de set de la tarda a la Biblioteca de Lleida. Taula rodona intereligiosa i intercultural sobre Teresa de Calcuta de la santa del pobres del segle XX a la santa de la foscor del segle XXI. Per Josep Maria Ferran, tesina sobre la vida constant de conversió de Teresa de Calcuta. Iniciatives avui a casa nostra a favor de les persones en la lluita per la foscor i dels més pobres.

Cabacés (El Priorat)

– Diumenge dia 24 d’abril, A CONCRETAR, no és definitiu dia de la música local civil i religiosa a càrrec del músic i compositor local  Josep Enric Peris de projecció nacional. La jornada començarà a les 11 del matí fins a les 14 hores.

– Dissabte dia 28 de maig , trobada d’associacions UNESCO de Lleida i Ceradai . 19,30 hores al Cafè de Cabacés  . Taula rodona i xerrada sobre l’actual diàleg intereligiós i els  reptes de futur a càrrec de Mn. Jesús Sans

Actes mensuals a Cambrils i a Falset.-

Cambrils (el Baix Camp):

Curs i Taller mensual Aixopluc al casal Municipal de la gent Gran de Cambrils.

Proper taller el dia 15 d’abril a les 7 de la tarda al Centre Cívic “Les Basses”  de Cambrils. Com ajudar-se i com ajudar-nos.

Queda pendent el reconeixement “Diamant Cooppel” a Mn. Josep Maria Font, 2015 a Cambrils a decidir en els mesos de maig o juny

Falset (El Priorat):  

Sessió interviu, passeig Cooppel per Falset, programa mensual Priorem PRIORAT de ràdio Falset i OASIS Cooppel a la biblioteca Salvador Estrem i Fa de Falset.

Propers programes a tres quarts d’onze del matí dels dissabtes 07 de maig i 04 de juny.

Més info: http://www.agendapriorat.cat/users/priorem-priorat

Setmana santa. Nous contactes al Priorat:  Gratallops, Porrera, Torroja, El Lloar, la Morera de Montsant i Escaladei i a la Ribera d’Ebre: Mora la Nova, Mora d’Ebre, la Torre de l’Espanyol i Vinebre.

http://www.agendapriorat.cat/users/priorem-priorat

239.- Posta en marxa l’estudi per a la creació de la Fundació Internacional Talents Cooppel.-

La Fundació Internacional Talents Cooppel  “””Fit(Q)))… Serà a partir de l’associació Ceradai que canviarem els estatuts en 2017. La proposta està en constituir una fundació en primer lloc i si no és possible farem una associació de caire internacional.

La Q serà una poma que representa la Terra amb un llaç de la Pau, que s’obre cap el futur.

238.- Campanya “Causa Talents Cooppel” per la Pau 2016 i 2017.-

La campanya “Causa Talents Cooppel per la Pau, Nacions Unides 2022″ té una primera fase entre el 29 de gener de 2016, acte de Cabacés (El Priorat) fins el dia 11 de novembre de 2017 a l’Aleixar (el Baix Camp).

Celebrem el XXX aniversari de Ceradai entre altres hefemèrides.

Agenda permanent a Priorem en el Priorat clica + info

En marxa UNES+Cooppeling, és el projecte obert al món de difusió i adhesió a la UNESCO, d’informar de les nostres iniciatives i de comunicar les nostres experiències al voltant de la Causa i dels Talents Cooppel en la seva aplicació en treure més profit de les visites del patrimoni mundial reconegut i de generar més consciència i més sensibilitat en tota classe de patrimoni immaterial sigui de les persones, dels seus projectes en els àmbits social, cultural, científic i educatiu.

La Causa promou, protegeix i permet :

1.- Contactes “CAL” i converses “COAS” amb persones:

a.- Per a descobrir i  visionar el micropatrimoni local amb risc d’oblit o desconegut. (Val)

b.- Ciutadania que pateix dol de qualsevol classe i en especial al voltant del fracàs escolar. En especial a favor de l’èxit i més concretament de l’èxit escolar. (Dol)

c.- Per a treure més profit de les visites “Priorem” a museus, espais naturals etc. (Junts)

d.- Per facilitar una opinió més (Més)

2.- “OASIS” Organitzar espais de trobades amb persones per aprendre i ensenyar els Talents Cooppel:

a.- OASIS.- Observatoris dels Aprenentatges autònoms i espais per a l’observació i anàlisi dels sabers independitzant-se dels suports cap a la llibertat, la responsabilitat i el compromís local i mundial. De moment tenim dos OASIS setmanals a Tarragona i dos mensuals un a Cambrils i l’altra a Falset.

b.- ACTES. Actes culturals Cooppel: Conferències, xerrades col.loqui, taules rodones, programes de ràdio, etc. a arreu de Catalunya.

c.- PaCS.- Participar en actes organitzats per altres persones i altres entitats a la fi de donar a conèixer la Causa Cooppel, els Talents Cooppel i els plans d’actuacions conjuntes (PaCS  Cooppel)

3.- “ORG”.- Coordinar, Organitzar i Orientar la Federació Cooppel de persones, grups, equips, clubs de Talents Cooppel en el territori. Fins 2017 tenim la seu social a l’Ateneu de Tarragona.

En estudi dur a terme campanyes de recollida de signatures per internet

També tenim en marxa de maletes regal  relacionades amb un viatge o una excursió o paquets Cooppel d’estimulació mental o bons Cooppel per a entrar a activitats i museus i/o sales d’exposicions com els  ” Cooppel. TeCS” o “Talents EXPERIMENTEM Cooppel Social” (TECS) són caixes d’experiències de regal en família amb visites guiades Cooppel com:

  • Rutes al Priorat per exemple:  Cabacés excursió a la Foia i sant Roc fins a la visita del museu municipal (Eco de “El Greco” més exposicions itinerants), els dissabtes i/o diumenges.
  • Rutes a la ciutat de Tarragona com visites de museus com el del Port de Tarragona, la seu cultural de l’Ateneu de Tarragona entre altres. Més informació: info@cooppel.org .

237.- Onze estratègies de la Causa Cooppel per la Pau durant 2016 i 2017 (HoRTS),.

Relació de les onze estratègies de la Causa Cooppel per la Pau (HoRTS) :

HoRTS: metàfora del lloc on es llaura, es sembra, es rega …. per després recollir els fruits de les plantes. Com anagrama vol dir:

H.- Hores de fora de la feina al servei de la investigació educativa i la solidaritat amb les persones i amb les famílies amb menors d’edat (2).

1.- HoRTS.- Hores orientades als recursos i tècniques en el suport a les persones. Són les hores de voluntariat social al servei del projecte PoNTS entre societat, universitats, causa Cooppel en atenció a les famílies i en suport moral a les escoles i instituts (SUC+FA+SEI) . Implica portar a terme els espais OASIS i la resta d’estratègies  Cooppel fora de l’horari laboral o situacions d’aprenentatge Cooppel fora del temps de la feina.

2.- “VeuS”.- Elaboració de vídeos clips, de gravació de veus i  aplicacions de la fotografia en l’elaboració de materials dels  jocs dels Talents Cooppel.

O.- Observatoris Cooppel (2)

3.- “OCI.net”.- Observatori de l’oci de les persones en la seva relació en internet. Què fan els pares i les mares? Què fan els nostres fills i filles en temps d’oci en relació amb internet i l’ús de les noves tecnologies? I (Q).OCI.net és l’ús de les noves tecnologies en temps d’oci que es pot practicar els “Talents Cooppel”

4.- (Q)OASIS. Observatori dels Aprenentatges Sobirans Independitzant-se dels Suports. Es tracta d’observar, analitzar, sintetitzar i interpretar els sabers aprendre amb autonomia sol/a, amb ajuda i en cooperació en diverses situacions i espais en llibertat. El nom OASIS s’aplica als espais on les famílies pares, mares i els seus fills/es aprenen els Talents Cooppel per a practicar-lo en família segons els seus interessos, necessitats i capacitats d’acord als seus projectes vitals i aspiracions en la vida.

R.- Reutilitzem (1)

5.- Reutilització dels jocs de taula i de tauler. Fomentar els jocs en família i reutilitzar els jocs comercials en els Talents Cooppel.

T.- Talents Cooppel (2)

6.- Talents Cooppel (tQ) implica l’aplicació dels propis talents de les persones en la creació de jocs per a entendre, per a voler recordar i entrenar-se jugant les competències bàsiques transversals i conceptes, habilitats i valors dels interessos i de les necessitats en el seu aprenentatge autònom i de les seves pròpies iniciatives personals i col·lectives.

7.- Causa Talents Cooppel per la Pau, Nacions Unides 2022 ( CtQ) o Causa Cooppel per la Pau, 2022 és la campanya fins 2022 per a donar a conèixer els Talents Cooppel, promoure’l, permetre’l i protegir-lo a arreu del món i aconseguir en 2022 el Dia Internacional dels Talents Cooppel i de la cooperació de persones, entitats i recursos locals en el suport a les persones i a les famílies. Cada informem de els nostres activitats com a entitat associada i adherida a la UNESCO i aspirem per 2022 que els Talents Cooppel siguin reconeguts Patrimoni Immaterial de la Humanitat. La Causa implica promoure l’organització local i mundial  de la Confederació Internacional Cooppel, ara tenim oberta la Federació Cooppel a la seu social de l’Ateneu de Tarragona.

S.- Suports (4):

8.- SAC.- Suports aplicats al currículum escolar.-

9.- SAT.- Suports aplicats a la tutoria escolar i familiar.-

10.- SoNS.-  Suports a l’estímul dels sons en totes les edats i l’aplicació als Talents Cooppel de la transcripció fonètica en les llengües.

11.- SAPVA. Suports a l’autonomia i a les iniciatives en els Projectes Vitals de les famílies i a la construcció personalitzada dels seus fills/es menors d’edat és a dir de l’alumnat. Suports a l’Autonomia del Projecte Vital de l’Alumnat  (Pla Vital de l’Alumne/a).-

Més info clica a sota:

http://blocs.xtec.cat/patmf/2016/02/05/146-potenciem-lautonomia-de-lalumnat/

236.- Els principis teòrics i marc conceptual dels Talents Cooppel.-

– Basat en el sentit comú i el seny. Inspirat en l’estudi psicològic del Talent del Mn. Doctor Joan Baptista Manyà, fill de Gandesa.

Els Talents OASIS Cooppel el projecte de creació autònoma de jocs a partir de les necessitats, interessos i capacitats dels mateixos jugadors/es. És més efectiu quan enriqueix la identitat i suposa un estil de vida creatiu, cooperatiu i solidari.

Jugant en família es practiquen les competències bàsiques transversals i més concretament les instrumentals, abans enteses com les tècniques d’estudi i la mnemotècnia.

Els resultats per les persones que apliquen els Talents OASIS Cooppel són molt positius i els espais OASIS i tallers Cooppel te efectes favorables per l’èxit escolar, per la gestió del dol de les persones:

1.- El canvi de creences.- Influeix de forma directe en el context de les persones i en canvis autònoms en les conductes i en les capacitats, modela la identitat a partir del creixement en els rols Cooppel de joc com de bastida  on té molt de paper les creences que tenen els pares/mares i els seus fills/es sobre l’aprenentatge i les seves aspiracions. Com a punt clau són els creences. Si es canvien les creences es més fàcil canviar les capacitats, les conductes i la pròpia identitat. Les creences són les barreres més de pes a l’aprenentatge universal. Al principi els Talents Cooppel suposa més temps i més feina, apareix en el procés de dol de l’aprenentatge la sensació de perdre el temps. Així que avança ens adonem que els processos es milloren i es té més agilitat mental, decisòria i neurològica, fent-se la part productiva amb més rapidesa, seguretat i satisfacció. Els Talents Cooppel s’hauria d’aplicar en família amb fills de 0-2 anys, de 3-5 anys, de 6- 11 anys i de 12-14 anys primer cicle de l’ESO. En el segon cicle de l’ESO els fills/es agafen autonomia pròpia i es centren més amb la seva colla o en el seu club de referència sigui esportiu, cultural, etc. J.M. Ferran en el curs 2017-18 iniciarà la implantació dels Talents Cooppel en les dones embarassades i en les llars d’infants o famílies amb fills entre 0-2 anys.  Un primer pas és identificar les creences de les persones i la seva implicació en la resta de potencialitats (identitat, capacitats, conductes i entorns).

Les creences incideixen molt en les capacitats i les conductes.

El Cooppel fomenta el canvi de creences, ofereix un entorn, motiva conductes i capacitats i facilita la construcció de la pròpia identitat i vocació com a persones.    Talents OQ =  ” Talents productius”  X “temps”  X  ” decisió mental intropersonal amb consciència de certesa i seguretat en el control mental de la memòria competencial = Cooppel”  X “sensibilitat social de pinya” X “pràctica reflexiva cultural dels sabers” això provoca un canvi d’actitud i de creences sobre la pròpia concepció i cultura de l’aprenentatge i de les seves estratègies.    Talents tOQ= Tp x t X Dm X SsP X PrC               Nota =  actitud + aptituds + produccions

Talents de l’Èxit Personalitzat.

El pes de les decisions=  Grau d’importància x Prioritat x temps mental integrat de planificació-execució i avaluació. ( Teoria del Nombres Decisoris Mentals, 2004).  Estils decisiològics o estils de decisions mentals intrapersonals d’aprenentatge de la vida:  caça, pesca, agrícola, pastoral i mineria.(Estils de Decisiologia en les Persones, 2004).

En el nostre logo tenim el sol (talent), la resta és la Terra (intel.ligències) i les decisions humanes que determinen el món en pau, en justícia i en sostenibilitat.

2.- La pràctica dels Talents OASIS Cooppel. Practicar més de 10 hores de Talents Cooppel a la setmana milloren els resultats acadèmics per a tot l’alumnat, augmenta la col·laboració entre ells (rols de cooperants, d’escoltes, corresponsals i compromissaris) i millora l’actitud als sabers. Aquí el primer pas és identificar el contingut competencial bàsic que cal controlar (entendre, explicar, aplicar i justificar) per a la producció de materials Cooppel siguin targetes i/o taulers.

3.- Aplicar el Cooppel en la visita dels museus fa treure de la mateixa més profit, en les relacions socials, en els continguts competencials i en l’ús de els noves tecnologies;  l’experièn-cia és més activa i suposa ser un projecte a més queda més viva i dura més en la memòria de les persones.

4.- Practicar a partir de 10 hores en OASIS el pare/mare i el fill/a millora la gestió de l’agenda, la planificació, la comunicació i la motivació a casa. Suposa un canvi d’actitud i una millora del clima familiar. En lloc de discutir per a fer els deures s’assumeix com una tasca constructiva.

5.- Cooppel en la creació pel diàleg intrapersonal i interpersonal fomenta les decisions mentals, la presa de decisions,  la iniciativa personal i col·lectiva.

6.- El Cooppel és obert. És un projecte acollidor de practicums d’estudiants universitaris de ciències de l’educació, projectes o plans d’aprenentatge servei, estades en empresa de Biblioteca per alumnes de Batxillerat. És un punt d’interpretació dins de qualsevol entitat i recurs cultural. És una pràctica d’entrenament lúdica que quan es domina mentalment es fa més via.

7.- El Cooppel ajuda a trencar barreres mentals i les creences subconscients negatives davant la promoció cultural a cost econòmic reduït o de baix cost o de pressupost zero euros i facilita la participació dinamitzadora amb alta implicació personal i col.lectiva. Sensibilitzant-se pel micropatrimoni desconegut amb alt risc d’oblit i que val la pena compartir i fer-ne difusió.

És el projecte de suport tècnic educatiu a les famílies a favor de l’èxit escolar.

Objectius:

1.- Presentació del projecte i un exemple sobre les 8 de (1/8) d’un foli.

2.- Les competències bàsiques transversals i les principals tècniques d’estudi i mnemotècnica per a  l’educació primària i l’ESO.-

Fonts:

Principals tècniques d’estudi en els Talents Cooppel