-83.- El dia 31 de juliol es va celebrar l’Assemblea XXIII de CERADAI

CERADAI de Catalunya va celebrar el passat dia 31 de juliol de 2008, el 22 aniversari de la seva fundació, amb la 23ena   assemblea, que resumim a continuació:

CERADAI de Catalunya és una associació original, inèdita i singular pels següents trets que la caracteritzen:

CERADAI de Catalunya és una associació catalana amb projecció internacional, de voluntariat per a la investigació sociopsicopedagògica de respostes a les necessitats educatives emergents de la Catalunya del segle XXI.

La principal missió de CERADAI de Catalunya és el sosteniment de CERADAI-Institut cooperant, l’agència del ple desenvolupament de la ciutadania cosmopolita de tercer mil.leni.

Trets singulars de CERADAI-Institut cooperant és que és de voluntariat, no hi cap persona que cobri retribució laboral de cap mena, és cooperant i per tant no organitza activitats pròpies, a excepte aquelles que tene finalitat d’investigació i que a la vegada es buscarà la cooperació de tot l’entorn dins de les possibilitats. Les activitats són propostes per a generar dilemes a les persones majors d’edat. Aquestes poden participar amb menors. Pel general CERADAI-Institut cooperant no fa propostes a menors d’edat, tot al contrari són els majors d’edat (pares, mares, tutors legals…) qui acompanyen als menors.

Proposem activitats de baix cost econòmic per a facilitar la màxima participació ciutadana. Per aconseguir-ho oferim una sèrie de serveis i de programes de jocs de rol amb regles esportives i tècniques de les arts escèniques, dialèctica, oratòria i retòrica, sota el nom d’ENTRENA CRECO ( Institut d’Alt ENTRENA.ment CREatiu Cooperant).

Els rols bàsics són en general partir d’alumne o usuari/a, per passar a aspirant, després a col.laborant i ….. cooperant, tot seguit VOLPROC (voluntariat promotor cultural) , AGENT DE PAU, COAS, COASI i per últim CoDels, a nivell de la ciutadania en general. La CIC acreditarà els rols, intentarà financiar la garantia de l’exercici voluntari, sondejarà l’acceptació de les persones i les presentarà en públic. A la vegada que les assessorarà i orientarà en l’exercici de les seves funcions. La responsabilitat de les accions del personal voluntari és totalment de les persones físiques, la nostra funció és d’ajudar a fer responsable a la ciutadania.

En el cas de CoDels, cooperants decisoris amb exercici de llicència social, CERADAI-Institut cooperant atorgarà llicències limitades en períodes complets de programació, execució i avaluació de projectes.

Pel damunt dels CoDeLS tenim el rol d’agent d’investigació de decisiologia (AID) que pot ser d’exercici del voluntariat com amb la carta d’exercici professional.

A més de les llicències socials CoDels, CERADAI-Institut cooperant atorgarà llicències EDUcert, així com llicències SOSedu. Les llicències EDUcert són certificacions de valor creatiu educatiu de treballs i productes que s’han de publicitar i que seran registrades en el educert de CERADAI per a la seva màxima difusió i propaganda. En el cas de les llicències SOSedu és el procés de permetre la catalogació de treballs i productes com a bens d’interès general educatiu per a la seva protecció a la fi de facilitar els permisos participatius ciutadans, potenciar pràctiques i tenir presència i impacte social. Un exemple en aquest sentit és el cas de l’arxiu de la Baronia de Cabacés  que des de 1995 es va iniciar el primer SOSedu, promovent a persones VOLPROC per a la seva protecció dels documents i la seva recuperació, catalogació i control en benefici de la comunitat.

A nivell de la docència tenim el rol de D.Co (docent cooperant) i D.Coas (docent cooperant assessor socialitzant)

CERADAI-Institut cooperant a la fi d’aprendre aquests rols ofereix ENTRENA CRECO, a més d’altres serveis creatius cooperants. Tot això ho fa dins d’un sol pla d’estudis de Màster no reglat sobre “Cooperació en l’Assessorament Decisori”

Deixa un comentari