Clínica i Laboratori de la DiMaC
El proper dimecres dia 03 d’abril a l’institut Antoni Martí Franquès de Tarragona es posarà en marxa la primera Clínica i Laboratori de la Dinàmica interactiva Mental analògica Cooperativa. Col.laboraran estudiants de psicologia i de pedagogia en pràcticum de la URV. Aquesta es presentarà dins de l’ Entrada Documental de la UNESCO (EDU) en el mes de juliol. I estarà col.laborant dins de la campanya de la UNESCO de construir la pau en la ment de les persones. Per això li diem CLAU (Clínica i Laboratori Adherit a la UNESCO) i la seva funció es facilitar eines a la ciutadania de la pràctica reflexiva, del contracte i dilemes, dels relats i dels instruments de valoració dels processos afectius i cognitius com del foment de les tècniques d’aprenentatges cooperatius.
Oberts a experiències d’aprenentatge servei d’estudiants de la URV, UOC i UNED.
Consisteix dins de la pràctica del 003B+ADN fer valoracions inicials d’interessos, capacitats i necessitats per a després contrastar amb valoracions al final d’un període de jocs +3B de cinc a deu hores controlades. Per això es duran a terme eines, qüestionaris, protocols, etc que ajudaran al creixement mental de les famílies en la pau i per la justícia.
Que vol dir clínica? Segons el diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans.
clínic -a
1 adj. [LC] [MD] [RE] Que és administrat o té lloc prop del llit del malalt. Medicina clínica.
2 m. i f. [MD] [PS] Metge que estudia les malalties i n’estableix els diagnòstics per mitjà de l’examen directe dels malalts.
3 1 f. [MD] [PE] Ensenyament mèdic per l’examen i el tractament dels malalts en presència dels estudiants.
3 2 f. [PE] Departament dels hospitals destinat a aquest ensenyament.
3 3 f. [LC] [MD] Establiment sanitari on es fan determinats tractaments mèdics.
3 4 adj. [MD] Relatiu o pertanyent a la clínica.
4 f. [MD] [PS] Conjunt de símptomes que caracteritzen una malaltia.
Es tracta que les valoracions clíniques les arribin a fer els mateixos pares i mares i els seus fills/es, tant en les valoracions de les seves necessitats, capacitats i interessos inicials com dels seus progressos envers a l’autonomia dels aprenentatges, per això també es diu clínica d’aprendre a aprendre. Per a després valorar les situacions sumatives disn dels processos i dels períodes de temps significatius.
Estem cercant que siguem ciutadans i ciutadanes per això cal que el control dels mateixos aprenentatges estigui en mans de la mateixa ciutadania.
Ja que amb la DiMac:
1.- Valorem junts en família l’ús educatiu dels recursos tecnològics en l’aprenentatge com en l’oci i en la recreació
2.- Fomentem la convivència i la cooperació en família i en la colla de joves, mitjançant la comunicació, la planificació i la motivació de les mateixes famílies.
Amb els jocs 003B+ADN el personal que juga s’elabora les seves afirmacions, hipòtesis, propostes d’iniciatives i apostes d’ajuda en l’aprendre a aprendre de forma personal i col.lectiva.
3.- Les persones jugadores visionen, escolten, toquen… per tant avaluen i comproven els seus progressos i es donen compte de les seves competències bàsiques.
Decisions:
Aquest proper mes d’abril farem els següents passos:
Constituïm la primera Clínica d’aprendre a aprendre, dins de la primera federació de 3B.Clubs. Hi hauran sessions col.lectives de Clínica i sessions personalitzades de laboratori d’aplicacions de la Tecnologia a l’ Educació: la tecnologia artesana on els mateixos jugadors/es són els fabricants, la tecnologia digital de factoria de gravació de veus, fotos i vídeos curts i la tecnologia digital, internauta i electrònica aplicada en els seus úsos a l’educació.
Hem sol.licitat presentar una comunicació en el proper congrés d’educació de la URV que es celebrarà en el mes de juliol dies 1 i 2.
http://late-dpedago.urv.cat/iii-congres-educacio-avui/