EL NOSTRE OASIS TALENT COOPPEL ÉS L’AIXOPLUC DEL SERVEI COMUNITARI, DE L’APRENENTATGE SERVEI, DEL VOLUNTARIAT SOCIAL, DELS TREBALLS DE RECERCA, DEL PRACTICUM UNIVERSITARI, DE LES ESTADES A EMPRESA DE LA NOSTRA COMUNITAT EDUCATIVA DINS DEL PROJECTE TARRAGONA, CIUTAT EDUCADORA.
Notícia: El passat dia 20 d’octubre és va fer la inauguració del curs 2015-16 de l'”OASIS Talent Cooppel” de l’institut i la presentació als pares/mares del projecte obert a totes les famílies d’alumnes de l’ESO .
Sota el lema:
AJUDEM-NOS ! A FAVOR DE L’ÈXIT ESCOLAR I CULTURAL.-
El proper dimecres dia 28 d’octubre a les 5 de la tarda darrera exposició grupal a pares i mares fins en el mes de gener 2016.
Els dies 13 i 20 d’octubre a l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona, a les 5 de la tarda es van dur a terme exposicions del projecte OASIS Talent Cooppel a pares i mares interessats.
Dins del marc del Suport Tècnic Educatiu a les Famílies on els pares i les mares juguen un paper molt important en l’educació i en l’ensenyament .
Projecte OASIS Talent Cooppel:
Els OASIS Talent Cooppel són espais a arreu del territori com Tarragona, Cambrils i Falset, on es tracta d’aprendre i practicar el Talent Cooppel, comprovar el seu impacte social i els seus efectes mentals, amb l’acolliment, l’acompanyament i la coordinació de persones voluntàries de la Federació Talent Cooppel, la qual té la seu social a l’Ateneu de Tarragona.
El Talent Cooppel és el mòbil cultural i social per aprendre les competències bàsiques transversals de la vida en una pràctica d’entrenament lúdic. És un disciplina mental a igual que qualsevol disciplina esportiva, física i social com el karate, el judo, els castells humans, les sardanes, el futbol, el teatre, etc.
És una eina preventiva i prescriptiva exposada el passat dia 07 d’octubre en el Col·legi Oficial de Metges de Tarragona, davant les situacions familiars d’aprenentatge personal i col.lectiu. Clica el link de sota:
http://blocs.xtec.cat/anims/202-inauguracio-del-curs-cultural-en-el-col-legi-oficial-de-metges-de-tarragona/
Lluitem junts contra el fracàs escolar i a favor de l’èxit de les persones.
Estem en construcció. Fes preguntes i dona suggeriments a: info@cooppel.org
Ordre del Dia:
1.- Salutació per part de l’organització amb la col·laboració de la FaPaC de Tarragona.-
2.- Exposició del projecte “OASIS Talent Cooppel”.
2.1.- Organització: Els espais OASIS Talent Cooppel: Espais d’Observació Aprenentatge Sobirà Independitzant-se dels Suports. Es tracta d’arribar a observar i a jugar sol/a, amb ajuda i/o en cooperació al Talent Cooppel.
2.2.- Els per a què? Aprendre per competències . Els per què? del talent cooperatiu personalitzat. El com? oci creatiu i diversió cooperativa.
2.3.- Aconseguir la màxima autonomia personal i la iniciativa.
3.- Breu taller d’aplicació pràctica
3.1.- L’elecció del tema i de les fonts. Diversitat de situacions: en família, en colla i a casa en la llar.
3.2.- Els nivells de sobirania o de les competències de prendre decisions, mullar-se en els valors i construcció de normes, executar les iniciatives i jutjar en els límits de les actuacions. ( l’autoritat legislativa, executiva i judicial) Autoritat versus poders.
1r nivell la piscina: mullar-se en els relats i en la memòria personal i col.lectiva. El propòsit de la construcció del microprojecte.
2n nivell la fàbrica: fabriquem targetes i taulers a partir de preguntes i respostes. Aprenem a simbolitzar i codificar els missatges.
3r nivell l’escenificació de jugades: preparació psicofísica, ritmes i agilitat de la dinàmica de rols alternatius i seqüencials.
4t nivell el BanCooppel o la banca aprenentatge i la borsa de monedes (talents) d’aprenentatge exitós.
5è nivell el CiM ApleCooppel: exposició i exhibició de jugades, partides i partits.
4.- Conclusions. Lliurament de diplomes.
Assistiren de la presidència d’honor de la Causa Talent Cooppel per la pau, Nacions Unides, 2022:
A sota Maria del Carme Gené en representació del Cercle in Memorial (CiM) Modest Gené i Jordi Freixa el promotor de Jordi Català i l’Ànec Verd, cantem i ballem en català ( 1978-2015)
A sobre a la dreta Na Rosa Casas de l’associació ADHIDES amb un infant en els braços.
Temporalització: Inici a les 5 de la tarda. Duració de l’acte: 88 minuts.
Tot finalitzat l’acte al voltant de les 6,30 de la tarda es pot participar en un fòrum de contactes, preguntes, escolta de necessitats i d’iniciatives. Termini final de l’acte les 7 de la tarda.
Punts clau a tractar en l’exposició:
1.- Les Noves Tecnologies. El dol i la ment fràgil. Un plantejament competencial i un model sistèmic. Manca de temps (foscor) o veure des del talent. El personal jugador i el personal bastida (arbitratge, monitoratge, mediació, docència, etc.)
2.- Les competències bàsiques transversals per la vida:
Més informació: http://apliense.xtec.cat/arc/ , http://www.xtec.cat/web/innovacio/cesire/arc
http://www.xtec.cat/web/curriculum/competenciesbasiques
– El Talent Cooppel: el talent cooperatiu personalitzat pel diàleg interactiu, pel joc de voler recordar i pel compromís social.
3.- Els cinc nivells del Talent Cooppel:
1r nivell. Mulla’t a la piscina dels valors.-
Del talent personal i el talent cooperatiu. La importància de fer-se preguntes i cercar respostes. Sol/a, amb ajuda i en cooperació. Necessitem un socorrista davant el SOS del talent cooperatiu personalitzat, ara tenim el Talent Cooppel.
2n nivell. Som fabricants.
La fàbrica de materials dels jocs del Talent Cooppel.- Aprenem a fer preguntes i cercar respostes i les escrivim en targetes a la fi de compartir i valorar el què és important i més encara el que és més important recordar per a ser competents ara i en les situacions del futur.
3r nivell. Escenificar jugades Talent Cooppel.
Agrupats de tres en tres, escollim les 27 targetes que val la pena jugar. Les barallem i les tallem per apunt de jugar. Comença un/a jugador/a a fer preguntes al de la seva esquerra, si l’encerta se queda la targeta i es diu que guanya un talent, després al de la dreta i al final a un/a mateix/a. Això és un tomb. És fan fins a tres tombs per jugador i tot seguit es passa la mà al de l’esquerra, això se li diu passar de torn. Tres torns és una jugada. Com és un joc de coèxit, tots els jugadors/es han de guanyar 9 talents i els tres han d’aconseguir 27 talents que val una moneda o bitllet “Cooppel”. Per aprendre quan un guanya es queda el talent i es pot guanyar més talents un que els altres. Però l’objectiu és de castell o tots guanyem o el castell es desmunta i cal tornar a començar. Aqui treballem saber esperar, tenir una nova ocasió, seleccionar les targetes més adequades, aconseguir el ritme i el coèxit de les jugades.
4t nivell. La moneda d’aprenentatge. El BanCooppel i la borsa dels aprenentatges.
Aquí es quan les produccions siguin targetes o taulers és fan comparacions, cal explicar la resposta, demostrar per què hem decidit aquesta i no una altra, saber defensar una estratègia i justificar-la, aplicar estratègies i generar estratègies noves de construcció dels coneixements, de les iniciatives com de les apostes d’ajuda als demés, així com generalitzar en altres situacions.- Es poden declarar targetes com a monedes i fer bescanvis d’una targeta moneda amb altres targetes. També es controla i es fa economia de talents, de Cooppels (= 27 talents), Coòpels (=3 Cooppels) i un Còoppel (= 3 Coòppels = 243 talents)
5.- El Cim Talent Cooppel i els ApleCooppels.-
Són concentracions de +27 persones, on es porten a terme jugades, partides (= tres jugades) o partits ( tres partides o nou jugades) a la fi de donar importància i cridar l’atenció social als sabers fruit dels talents cooperatius personalitzats.
Quan tres persones juguen i altres miren, com quan observem un arbre com la foto, donem moral a les persones que juguen i valor als coneixements que gestionen.
Com els gegants, persones que juguen poden ser una atracció popular, a igual que els castells humans, les sardanes o les comparses de gegants entre altres manifestacions populars
Cada nivell té cinc passos i cada pas cinc moments: mulla’t, fabrica, escenifica, bescanvia i pensa en manifestar-ho amb multitud i compartir-lo en públic. Les tasques són llegir, explicar, fer preguntes, cercar respostes, argumentar els resultats, demostrar la certesa i la seguretat dels resultats i saber fer l’aplicació i la generalització en altres situacions noves.
Contactes per a més informació: info@cooppel.org
Informació sobre el nostre Pla d’Acció Tutorial (PAT) INS Martí i Franquès (= PATMF) http://blocs.xtec.cat/patmf/
Estratègia de Punts Orientatius de Recursos i Tècniques “PoRT” a l’alumnat i a les famílies: http://blocs.xtec.cat/patmf/2015/10/06/126-estrategia-el-port-per-lexit-personal-i-col%C2%B7lectiu/
Agenda de Notícies i Memòria Social del Talent Cooppel http://blocs.xtec.cat/anims/