210.- El proper dimecres dia 04 de novembre a les sis de la tarda, darrera exposició grupal del projecte. La propera serà el dia 13 de gener.

EL NOSTRE OASIS TALENT COOPPEL ÉS L’AIXOPLUC DEL SERVEI COMUNITARI, DE L’APRENENTATGE SERVEI, DEL VOLUNTARIAT SOCIAL, DELS TREBALLS DE RECERCA, DEL PRACTICUM UNIVERSITARI, DE LES ESTADES A EMPRESA DE LA NOSTRA COMUNITAT EDUCATIVA DINS DEL PROJECTE TARRAGONA, CIUTAT EDUCADORA.

Notícia: El passat dia 20 d’octubre és va fer la inauguració del curs 2015-16 de l'”OASIS Talent Cooppel” de l’institut i la presentació  als pares/mares del projecte obert a totes les famílies d’alumnes de l’ESO . 

Sota el lema:

 AJUDEM-NOS !   A FAVOR DE L’ÈXIT ESCOLAR I CULTURAL.-

El proper dimecres dia 28 d’octubre a les 5 de la tarda darrera exposició grupal a pares i mares fins en el mes de gener 2016.

Els dies 13 i 20 d’octubre a l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona, a les 5 de la tarda es van dur a terme exposicions del projecte OASIS Talent Cooppel a pares i mares interessats.

Dins del marc del Suport Tècnic Educatiu a les Famílies on els pares i les mares juguen un paper molt important en l’educació i en l’ensenyament .

Projecte OASIS Talent Cooppel:

Els OASIS Talent Cooppel són espais a arreu del territori com Tarragona, Cambrils i Falset, on es tracta d’aprendre i practicar el Talent Cooppel, comprovar el seu impacte social i els seus efectes mentals, amb l’acolliment, l’acompanyament i la coordinació de persones voluntàries de la Federació Talent Cooppel, la qual té la seu social a l’Ateneu de Tarragona.

El Talent Cooppel és el mòbil cultural i social per aprendre les competències bàsiques transversals de la vida en una pràctica d’entrenament lúdic. És un disciplina mental a igual que qualsevol disciplina esportiva, física i social com el karate, el judo, els castells humans, les sardanes, el futbol, el teatre, etc.

És una eina preventiva i prescriptiva exposada el passat dia 07 d’octubre en el Col·legi Oficial de Metges de Tarragona, davant les situacions familiars d’aprenentatge personal i col.lectiu. Clica el link de sota:

http://blocs.xtec.cat/anims/202-inauguracio-del-curs-cultural-en-el-col-legi-oficial-de-metges-de-tarragona/

Lluitem junts contra el fracàs escolar i a favor de l’èxit de les persones.

Estem en construcció. Fes preguntes i dona suggeriments a:  info@cooppel.org

Ordre del Dia:

1.- Salutació per part de l’organització amb la col·laboració de la FaPaC de Tarragona.-

2.- Exposició del projecte “OASIS Talent Cooppel”.

2.1.- Organització: Els espais OASIS Talent Cooppel: Espais d’Observació Aprenentatge Sobirà Independitzant-se dels Suports. Es tracta d’arribar a observar i a jugar sol/a, amb ajuda i/o en cooperació al Talent Cooppel.

2.2.- Els per a què?  Aprendre per competències . Els per què? del talent cooperatiu personalitzat. El com? oci creatiu i diversió cooperativa.

2.3.- Aconseguir la màxima autonomia personal i la iniciativa.

3.- Breu taller d’aplicació pràctica

3.1.- L’elecció del tema i de les fonts. Diversitat de situacions: en família, en colla i a casa en la llar.

3.2.- Els nivells de sobirania o de les competències de prendre decisions, mullar-se en els valors i construcció de normes, executar les iniciatives i jutjar en els límits de les actuacions. ( l’autoritat legislativa, executiva i judicial)  Autoritat versus poders.

1r nivell la piscina: mullar-se en els relats i en la memòria personal i col.lectiva. El propòsit de la construcció del microprojecte.

2n nivell la fàbrica: fabriquem targetes i taulers a partir de preguntes i respostes. Aprenem a simbolitzar i codificar els missatges.

3r nivell l’escenificació de jugades: preparació psicofísica, ritmes i agilitat de la dinàmica de rols alternatius i seqüencials.

4t nivell el BanCooppel o la banca aprenentatge i la borsa de monedes (talents) d’aprenentatge exitós.

5è nivell el CiM ApleCooppel: exposició i exhibició de jugades, partides i partits.

4.- Conclusions. Lliurament de diplomes.

Assistiren de la presidència d’honor de la Causa Talent Cooppel per la pau, Nacions Unides, 2022:

A sota Maria del Carme Gené en representació del Cercle in Memorial (CiM) Modest Gené i Jordi Freixa el promotor de Jordi Català i l’Ànec Verd, cantem i ballem en català ( 1978-2015)

A sobre a la dreta Na Rosa Casas de l’associació ADHIDES amb un infant en els braços.

Temporalització: Inici a les 5 de la tarda. Duració de l’acte: 88 minuts.

Tot finalitzat l’acte al voltant de les 6,30 de la tarda es pot participar en un fòrum de contactes, preguntes, escolta de necessitats  i d’iniciatives. Termini final de l’acte les 7 de la tarda.

Punts clau a tractar en l’exposició:

1.-  Les Noves Tecnologies. El dol i la ment fràgil. Un plantejament competencial i un model sistèmic. Manca de temps (foscor)  o veure des del talent. El personal jugador i el personal bastida (arbitratge, monitoratge, mediació, docència, etc.)

2.- Les competències bàsiques transversals per la vida:

Més informació:  http://apliense.xtec.cat/arc/ ,    http://www.xtec.cat/web/innovacio/cesire/arc

http://www.xtec.cat/web/curriculum/competenciesbasiques

– El Talent Cooppel: el talent cooperatiu personalitzat pel diàleg interactiu, pel joc de voler recordar i pel compromís social.

3.- Els cinc nivells del Talent Cooppel:

1r nivell. Mulla’t a la piscina dels valors.-

Del talent personal i el talent cooperatiu. La importància de fer-se preguntes i cercar respostes. Sol/a, amb ajuda i en cooperació. Necessitem un socorrista davant el SOS del talent cooperatiu personalitzat, ara tenim el Talent Cooppel.

2n nivell. Som fabricants.

La fàbrica de materials dels jocs del Talent Cooppel.- Aprenem a  fer preguntes i cercar respostes i les escrivim en targetes a la fi de compartir i valorar el què és important i més encara el que és més important recordar per a ser competents ara i en les situacions del futur.

 

3r nivell. Escenificar jugades Talent Cooppel.

Agrupats de tres en tres, escollim les 27 targetes que val la pena jugar. Les barallem i les tallem per  apunt de jugar. Comença un/a jugador/a a fer preguntes al de la seva esquerra, si l’encerta se queda la targeta i es diu que guanya un talent, després al de la dreta i al final a un/a mateix/a. Això és un tomb. És fan fins a tres tombs per jugador i tot seguit es passa la mà al de l’esquerra, això se li diu passar de torn. Tres torns és una jugada. Com és un joc de coèxit, tots els jugadors/es han de guanyar 9 talents i els tres han d’aconseguir 27 talents que val una moneda o bitllet “Cooppel”. Per aprendre quan un guanya es queda el talent i es pot guanyar més talents un que els altres. Però l’objectiu és de castell o tots guanyem o el castell es desmunta i cal tornar a començar. Aqui treballem saber esperar, tenir una nova ocasió, seleccionar les targetes més adequades, aconseguir el ritme i el coèxit de les jugades.

4t nivell. La moneda d’aprenentatge. El BanCooppel i la borsa dels aprenentatges.

Aquí es quan les produccions siguin targetes o taulers és fan comparacions, cal explicar la resposta, demostrar per què hem decidit aquesta i no una altra, saber defensar una estratègia i justificar-la, aplicar estratègies i generar estratègies noves de construcció dels coneixements, de les iniciatives com de les apostes d’ajuda als demés, així com generalitzar en altres situacions.- Es poden declarar targetes com a monedes i fer bescanvis d’una targeta moneda amb altres targetes. També es controla i es fa economia de talents, de Cooppels (= 27 talents), Coòpels (=3 Cooppels) i un Còoppel (= 3 Coòppels = 243 talents)

5.- El Cim Talent Cooppel i els ApleCooppels.-

Són concentracions de +27 persones, on es porten a terme jugades, partides (= tres jugades) o partits ( tres partides o nou jugades) a la fi de donar importància i cridar l’atenció social als sabers fruit dels talents cooperatius personalitzats.

Quan tres persones juguen i altres miren, com quan observem un arbre com la foto, donem moral a les persones que juguen i valor als coneixements que gestionen.

Com els gegants, persones que juguen poden ser una atracció popular, a igual que els castells humans, les sardanes o les comparses de gegants entre altres manifestacions populars

Cada nivell té cinc passos i cada pas cinc moments: mulla’t, fabrica, escenifica, bescanvia i pensa en manifestar-ho amb multitud i compartir-lo en públic.  Les tasques són llegir, explicar, fer preguntes, cercar respostes, argumentar els resultats, demostrar la certesa i la seguretat dels resultats i saber fer l’aplicació i la generalització en altres situacions noves.

Contactes per a més informació:  info@cooppel.org

Informació sobre el nostre Pla d’Acció Tutorial (PAT)  INS  Martí i Franquès (= PATMF)  http://blocs.xtec.cat/patmf/

Estratègia de Punts Orientatius de Recursos i Tècniques “PoRT” a l’alumnat i a les famílies:  http://blocs.xtec.cat/patmf/2015/10/06/126-estrategia-el-port-per-lexit-personal-i-col%C2%B7lectiu/

Agenda de Notícies i Memòria Social del Talent Cooppel  http://blocs.xtec.cat/anims/

Deixa un comentari