À.N.I.M.S. és l'Agenda de les Notícies i de la Memòria Social al voltant de la Causa Talents OASIS Cooppel per la Pau local i mundial, Nacions Unides 2022. Associació Ceradai .-
193.- La iniciativa de la tesi servei Expansió +3B.-
01.- Definició: És una tesi d’estudis i de llicència d’investigació amb la finalitat de fer un servei a favor del benestar social, en el foment de la cooperació i de la creativitat en tots els àmbits de la societat.
02.- Objectiu: Es tracta de fomentar la difusió en societat del +3B, dinámica mental creativa de jocs cooperatius, de moment durant dos anys 2013 i 2014.-
En el curs 2013-14 es farà incidencia en quatre comarques: El Priorat, Alt i Baix Camp i el Tarragonès
03.- Any de la invenció definitiva del +3B: 2013
04.- Inventor: Josep Maria Ferran i Torrent
05.- Procés d’invenció: És el resultat d’un procés de creacions, mostres i assajos que culmina des de 1985. Fa 28 anys que l’autor presentà els jocs Escacs Digital en una mostra didàctica a Zaragoza. Dins del marc de 40 anys d’iniciatives culturals i socials.
06.- De què consta la tesi servei +3B? Consta de quatre projectes i cinc eines (en negreta):
6.1.- Dur a terme la creació d’inquietuds compartides al voltant de la cooperació i dels aprenentatges i la constitució de 3B.Clubs arreu del món.
6.2.- La campanya ciutadana pública nascuda en el 2011, Cooperis.Catwww.cooperis.cat
. Que té per missió promoure, protegir i permetre l’expansió del +3B. Amb el suport material de la creació de produccions Audio Visuals consistent en fotografies, gravacions orals i vídeo curt al voltant del +3B. És el projecte +3B.Visualitzem.
6.3.- El projecte 3B:PRaCS en l’oferta a persones en situació de pràctiques competencials com és:
1.- La família per excel·lència:
pares, mares, familiars i tutories d’alumnes menors d’edat.
2.- A joves en la recerca d’oci
creatiu i diversió cooperativa.
3.- A estudiants de cicles
formatius de grau superior i universitaris. A més de facilitar treballs de
recerca de batxillerat, de final de graus i d’investigació universitària i
superior al voltant del +3b i els seus efectes.
6.4.- Implantar per part del professorat a les aules d’escoles, instituts i universitats la pràctica +3B. +3B.Aules. De moment s’han dut a terme experiències puntuals a dos escoles, un institut a l’hora de tutoria i a tres classes d’estudiants universitaris: educació, economia i lletres de la URV.
07.- Perfil operatiu del +3B.-
Es tracta de partir del paper de les institucions educatives i d’ensenyament: escoles, instituts i
universitats i tota la varietat de centres amb la finalitat de l’ensenyament obligatori i post-obligatori, de col·laborar en el foment de l’educació cooperativa i creativa .
Es demana a les administracions públiques sols la seva difusió i per tant presentarem aquesta tesi a totes les autoritats corresponents.
Per a dur a terme el +3B tampoc requereix cap pressupost ni ajuda econòmica, ja que és com l’escacs, es poden crear 3B.Clubs i són les iniciatives ciutadanes qui les autofinancia a partir de l’autogestió amb el suport de l’associació Ceradai 003B. Aquesta durà a terme la formació, la coordinació i les llicències federatives per a garantir la seva pràctica en l’aprenentatge, pràctica i en el nivell de competició.
El +3B en l’aplicació a les TEC (Tasques Escolars per a Casa) és una eina de cohesió i inclusió social i un instrument d’aprenentatge comunitari fora dels horaris escolars junt amb la participació dels pares/mares i en el marc de l’entorn social, associatiu i cultural del poble o de la ciutat.
El +3B potencia les competències bàsiques ja que la seva pràctica és la utilització sistemàtica i el
seu entrenament de les competències bàsiques transversals.
Explicar el què és el +3B és com explicar qualsevol esport, excursionisme o pràctica com pot ser ballar sardanes, fer castells o bé jugar a les cartes o als escacs.
L’Associació Ceradai 003B es dedicarà exclusivament a donar suport a aquest tesi servei Expansió +3B per això als seus estatuts de 2012 s’ha afegit 003B que vol dir Zero Zero autoexclusió mental i 3B com a valor de la motivació i de la cooperació en l’aprendre a aprendre cap a l’autonomia, a l’emancipació i l’autodeterminació de les persones i dels seus col·lectius.
Aquest document es obert a partir de les preguntes més freqüents l’ anirem desenvolupant i enriquint, mentre es vagin rebent.