108.- Iniciativa de la marca de turisme ecològic social, cultural i gastronòmic “”” Oci All i Oli baronia natural de Cabacés)))….-

La marca de turisme ecològic històric i natural  “””3B+OCI amb “ALL i OLI” en BARONIA, UNIVERSITAT I  NATURA de Cabacés)))…

El concepte: L’all i oli és una metàfora de precisió, moviment, habilitats, implica tots els sentits: flat, oïde, gust, tacte i vista. A més de portar dos elements de la nostra terra: all i oli

Es tracta de quatre estratègies i camps d’actuació combinades i inclusibles:

1.- Tenir unes vivències alliberades de vida totalment autònoma de les dependències del món tecnològic actual amb jugades de diversió cooperativa del +3B dels jocs cooperatius.

En les nostres activitats no poden haver mòbils, ni rellotges de cap mena, ni ràdios, ni altaveus, ni bruixoles, ….. ni cap recurs tecnològic o invent modern. Tornem a la situació de l’edat mitjana. El temps es calcula pel sol. Comunicació totalment oral. escolta del cant dels ocells, del vent. Orientació pel sol i per altres indicadors naturals.

2.- Experimentar la natura de forma alternativa. Amb excursions acompanyades de jocs psicofísics i psicosocials amb exercicis d’atenció, de memòria, d’observació, d’escolta dels sons naturals i dels animals. A més de tècniques creatives en la producció plàstica i expressió oral i radiofònica.

3.- Tractar el nostre patrimoni històric i natural  de forma participativa:

OCI

Oci potenciador

Cooperatiu democràtic

Interactiu

ALL

Art en les produccions de la ciutadania
Llibres i Links digitals locals i navegació per internet. Els aspectes internautes són inclosos sols en activitats puntuals a la fi de millorar l’expressió literària i artistica, així com la comunicació digital i per tant estalviar temps, desplaçaments, paper i altres recursos.

Activitats:

Exposicions i presentacions de llibres i produccions casolanes artesanes.

Fòrums d’internatutes locals.

i

OLI

Oralitat

Lectures

Interpretatives orals, radiofòniques i escèniques

Activitats:

Entrevistes personals i col.lectives. Taules rodones i xerrades col.loqui, exposicions en públic en espais dins d’actes generals d’associacions com balls, habaneres, concerts, sopars, etc.

4.- L’alternativa en la gastronomia típica:

L’all i oli baronia de Cabacés és el producte típic central. Variants d’oli natural i oli ecològic.

Amb tapes de tastets de l’oli i del vi baronia.

Pa tipic local: pa Paresant.

Torrades amb all i oli baronia

Torrada amb vi baronia.

Torrada amb oli baronia.

Torrades amb truitetes de fuet, formatge i varietat d’ous ferrats amb oli baronia

Amb format tapes o entrepans d’embutits, pernil salat, formatges.

Acompanyat amb conill o pollastre.

Fruita del camp de la baronia.

Això s’exposa a la fi que es puguin presentar al.legacions, consideracions o altres suggeriments a la iniciativa per abans del dia 08 de setembre de 2011. Escriu a    info@cooperis.cat

Revisat: 09-06-13

Deixa un comentari