Un músic contemporani: GEORGE GERSHWIN

 

George Gershwin (Nova York, 26 de setembre de 1898 – 11 de juliol de 1937) compositor estatunidenc. Nasquè a Brooklyn  al si d’una família jueva immigrant d’origen rus, sent el segon de quatre fills.

Rhapsody in Blue és una composició musical creada per George Gershwin per a piano sol i banda de jazz, escrita en 1924 en la que es combinen elements de música clàssica amb efectes d’influència jazzística.

Aquí la pots escoltar tot mirant aquesta història:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/p-gP6KFPEKA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

 

” L’APRENENT DE BRUIXOT “, poema simfònic de PAUL DUKAS

Com ja hem estudiat Paul Dukas, compositor francès del segle XX, va escriure L’apprenti sorcier, més coneguda pel seu títol català L’Aprenent de bruixot (1897), poema simfònic basat en un poema de Goethe, “Der Zauberlehrling”. Aquesta peça ha gaudit d’una gran popularitat en ser utilitzada per Walt Disney en la seva pel·lícula Fantasia.


El domini magistral del ritme i la brillant orquestració, ambdues característiques de Dukas, són ben evidents en aquesta obra.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/wYGN6nyk0pE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Recordes quin instrument representa el tema de les escombres? Doncs sí, és el FAGOT, un instrument de vent fusta amb llengüeta doble  de canya.

Si vols tornar a escoltar l’obra de P.Dukas una mica diferent clica aquí sota.

laprenent-de-bruixot

En un castell molt gran, hi vivia un mag que es passava els dies i les nits descobrint fórmules màgiques que no volia revelar a ningú.
Per això les apuntava en un llibre molt gruixut que només ell podia entendre.
El mag havia buscat un ajudant que no li prendria mai cap fórmula perquè no en sabia ni un borrall, de màgia.

Però un dia que el mag va sortir al bosc a buscar arrels per a les sevespocions, l’ajudant va voler provar si podia fer algun encanteri llegint les fórmules del llibre.
Meravellat, va veure com la seva escombra es convertia en un criat disposat a obeir-lo i li va ordenar que omplís la banyera d’aigua.
Però el llibre no deia com es podia desencantar l’escombra, i aviat tot el castell va quedar inundat.

L’aprenent de bruixot ja estava a punt d’ofegar-se quan, per sort, va arribar el mag i va desencantar l’escombra.
Això sí, abans de desencantar-la del tot, el mag va fer que l’escombra li piqués la cresta!

Si vols saber  més de Paul Dukas clica aquí.

Una CANÇÓ que posa la pell de gallina !!!

Coneixes la cantant americana PINK ? Et recomano aquesta cançó seva, segur que no quedaràs indiferent en escoltar-la. Es titula: ” Dear mr. President ” i va dirigida a l’expresident dels Estats Units George Bush.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/g8yasoBCJ0Q" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

P4 surt d’excursió per descobrir tot un ” MÓN SONOR AL PARC “

Fa dies que els ocellets de P4 ens preparem per fer-li una visita a l‘arbre amic del parc. Li volem cantar cançons i ells ens explicarà moltes coses d’ell i dels sons del parc on viu.

TINC UN ARBRE AMIC

Tinc un arbre amic,

tinc un arbre amic,

que de tots els arbres 

és per a mi el més bonic.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/gCBqgBG15q0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Cançons de COMIAT: “Es l’hora dels adéus ” i ” Amigos para siempre “

JA S’ACOSTA EL FINAL DE CURS !!!!!

A classe de música comencem a assajar cançons de comiat. Aquí en teniu dos que ben segur coneixereu:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/zKK2-CqkYbM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/rsvVzAn_qlI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

GRANS COMPOSITORS de la Música CULTA

Els nens de hem volgut fer un treball sobre els GRANS COMPOSITORS de la Música Culta. Per això hem començat per fer una llista dels músics a estudiar i, després de repartir-los, hem provat de fer de manera individual un petit power point de presentació. Hem après com fer-ho, però no ho podíem deixar així.

Llavors la Flora ha juntat totes les diapositives per a fer un muntatge únic. Ha estat una mica complicat doncs hem treballat des de programes diferents i a l’unificar s’han perdut algunes característiques en les animacions, tipus de lletra, etc…

Hem après molt amb aquest treball. No només sobre els grans compositors sinó com aprofitar les TIC en els nostres aprenentatges.

Estem orgullosos del nostre treball.


Uploaded on authorSTREAM by fterensi

Toquem amb flauta ” Carros de fuego “

 A estem practicant amb flauta el tema principal de la banda sonora de la pel.lícula ” CARROS DE FUEGO“, escrita pel grup Vangelis  el 1981.

Per si no heu vist la peli aquí teniu un resum mentre sona el tema principal:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/u6GiDC2bx40" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

G.F.HÄNDEL, celebrem el 250 aniversari de la seva mort

 Aquest 28 d’abril passat vam celebrar l’aniversari de la mort del compositor GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759), considerat no només el millor músic del Barroc sinó també de tota la música d’Occident.

Georg Friedrich Händel o en grafia anglesa George Frideric Handel (Halle, 23 de febrer de 1685 – Londres, 14 d’abril de 1759), fou un compositor del Barroc britànic nascut a Alemanya. La seva obra més coneguda és El Messies, típica de l’època nadalenca. Va influir profundament a altres compositors més tardans, com Haydn, Mozart, i Beethoven.

Clica la foto,  coneixeràs més coses d’ aquest gran compositor i podràs escoltar part de la seva obra:

HÄNDEL, entre altres, va escriure concerts per tocar a l’aire lliure. A aquesta música se l’anomena Música Aquàtica. La Música aquàtica (Water Music en anglès) és un conjunt de moviments orquestrals sovint considerats com a tres suites. S’estrenà l’estiu de 1717 quan el rei Jordi I demanà un concert que s’hauria de celebrar sobre el riu Tàmesi. Les suites orquestrals foren interpretades per 50 músics a la barcassa del rei.

Vols veure com sona aquesta Música Aquàtica?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/UMoTI6sXQXQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Escolta també el conegut ” Al.leluia ” , de l’obra ” El Messies ” :

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/KJHqriXhK7Y" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Treballem QUATRE ESPAIS a classe de Dansa

Avui els de 3er ho hem passat molt bé!! Hem anat al gimnàs i la Flora ens ha marcat quatre espais. Ens hem separat per grups, cada grup en un espai. Llavors ens ha ensenyat el pas de dansa de cada espai.

Encara que hem acabat molt cansats ho hem volgut repetir una segona vegada i per això ens ha grabat.

Ho voleu veure?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/LdFG8D_vslo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aprenem una Dansa: ” EL PATATUF “

 A 2on estem aprenent la dansa del PATATUF. Com té un pas una mica difícil estem anant a poc a poc.

Primer marquem els quatre blocs de la dansa al terra, amb les mans. Després de peu però sense parelles. I quan ja l’hem practicada força així ens posem per parelles encarades i la provem.

 Encara no la sabem ballar bé, però seguirem practicant !!!!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/DKiEkK4NgeY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Posem música a un CONTE: ” La reina de les abelles “

Els nens i nenes de 4rt hem triat un conte i, en comptes de llegir-lo, hem volgut musicar-lo. Hem pensat en tots els possibles personatges, no només les persones sinó també els animals, el vent, o els  diferents objectes, i a cada un li hem assignat un instrument. Hem pensat com sonaria aquell instrument per a representar el seu personatge. Hem fet una prova de com sonaria i, després de triar qui seria el narrador, l’hem representat amb els instruments, és clar…..

I ha quedat així:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/lC48gsaRqmo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Com és una mica llarg aquí teniu la continuació:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/L3Sl7ORAv78" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Fem MÚSICA amb MOCADORS, P4

Treballar amb els mocadors de colors no és gens fàcil i menys quan es tracta de fer una rotllana amb ells.

Avui els ocellets de P4 ho han intentat. Hem mogut els mocadors i ens hem desplaçat a la rotllana procurant que no caiguessin. Ha costat una mica però hohem passat molt bé !

Després ha vingut una part més difícil que és la de plegar els mocadors, hem de tenir cura del material !

I per acabar, després del moviment, toca relax. Sort que la vareta ens ha despertat…… i cap a classe!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/GCcXaPIHxWs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Cantem a 3er: Cançó popular catalana “MARGARIDETA”

Avui hem triat una cançó tradicional catalana: ” Margarideta ” .

Després d’escoltar-la hem vist que consta de tres parts: l’una és la del Pere, l’altra la de la Margarideta i l’última la del narrador.  Per això hem dividit la classe en tres grups. Hem après la lletra dels tres personatges tot acompanyant-nos de gestos.

També hem intentat acompanyar-la amb fàcils obstinats per a cada personatge. Barrejant cançó i instrumentació ens ha quedat així:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/QRx98XVnH9Y" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Una classe de DANSA, P5

Avui hem fet dansa i, com sempre,  seguim el mateix esquema de classe:

  1. Escalfament
  2. Aprenentatge dels passos de la dansa
  3. Tornada a la calma i relaxació

La dansa que estem aprenent es diu ” Els quatre llauradors ” i es balla de quatre en quatre. Abans de ballar-la bé l’aprenem a poc a poc. Vols veure-ho?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/aihU6tmuBXM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

CANÇÓ-JOC: ” Tots els ocells “, P4

 Cada nen i nena té un timbre de veu diferent. Avui ho hem comprovat amb aquesa cançó-joc d’endevinar qui ha fet ” piu piu ”

“Tots els ocells”

Tots els ocells que canten sense por

s’amaguen quan arriba el caçador.

Ai, caçador que bades, no era ell,

escolta bé com canta aquest ocell…..

Escolteu com canten aquests ocellets…..

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/5tew51TrteU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

JORNADA de la MÚSICA de les CORTS

Per fi ha arribat el dia !!!!!

Després de molts dies assajant, repetint i tornant a repetir mil i una vegades ” PIRATES DEL CARIB ” i  ” LA VIDA ES BELLA ” avui, els noies i noies de 6è, hem anat a l’Auditori AXA a l’Illa Diagonal per a compartir amb molts altres nois i noies de 6è i 1er d’ESO de les Corts una JORNADA DE MÚSICA ben especial.

Ha estat IMPRESSIONANT !!! Uns 500 nois i noies tocant la flauta i cantant, per acabar, una peça de la pel.lícula ” LOS CHICOS DEL CORO ” .

Hem gaudit també d’un grup musical format per joves músics alumnes de l’IES Joan Boscà que han interpretat tres peces amb molt de ritme. I com cantava la noia solista !! Quina veu !!

Ha estat una experiència enriquidora i esperem tornar-la a repetir el curs vinent.

Aquí teniu un petit resum de la trobada.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/7ajuYCAQ2pg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

El CRP de les CORTS també ha penjat fotos i videos de la Jornada. Si vols veure-ho CLICA AQUÍ.

Els de 4rt anem al MUSEU de la MÚSICA

Després d’unes quantes sessions preparant la sortida, els nens i nenes de 4rt hem anat al MUSEU de la MÚSICA  de Barcelona que està situat dins l’espai de l’ AUDITORI.

Fins fa pocs anys els instruments d’aquest Museu es trobaven a l’antiga seu, a l’edifici modernista de “Casa Quadras” al bell mig de la Diagonal de Barcelona. Ara són en un ampli espai preparat per a ser ben exposats dins l’AUDITORI de Barcelona.

El Museu és ple d’espais on poder gaudir dels istruments. Fins i tot hi ha una sala d’interacctius on hem pogut experimentar amb el so i tocar diversos instruments.

La visita se’ns ha fet molt curta. Hem après moltes coses visitant el Museu i ens han quedat ganes de tornar-hi.

Haurem de dir els pares que ens hi portin un altre dia!!!!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/-aMuqUlkfjc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Si vols saber més coses sobre el MUSEU clica aquí.