Pla de lectura

Pla de lectura de centre

Un pla de lectura hauria de pretendre apropar els alumnes al món dels llibres i de la lectura d’una manera lúdica i agradable per a ells, produint experiències positives i significatives.

S’iniciaria a Educació Infantil utilitzant el conte com a transmissor de valors culturals i com a eina de creixement personal.

OBJECTIUS

• Afavorir la motivació, la creativitat, el sentit crític i l’esperit de recerca amb l’ajut del lliure accés a fonts bibliogràfiques i documentals.
  • Promocionar la lectura tant en la seva funció d’aprenentatge com lúdica.
  • Aprendre a estimar i respectar els llibres.
  • Saber utilitzar i respectar el servei de préstec.
  • Assumir el concepte de biblioteca i aprendre a fer-ne bon ús.
  • Conèixer els elements identificadors del llibre: coberta, llom, portada, autor/a, il·lustrador/a, editorial, col·lecció, etc.
  • Reconèixer diferents fons d’informació: a) Fonts d’informació impreses (llibres, revistes, diaris i altres documents) i b) altres fonts d’informació (televisió, ràdio, CD-Rom, Internet, etc.)ç
  • Veure els continguts bàsics sobre el funcionament de la biblioteca i els seus serveis: Catalogació, classificació (CDU), ordenació, etc.
  • Cercar al catàleg de la biblioteca de l’escola i a altres catàlegs, per autors, títols, matèries, col·leccions, etc.

ACTUACIONS:

Per tal de fomentar el gust per la lectura i contribuir a la millora en els resultats dels alumnes pel que fa a les competències bàsiques relacionades amb la llengua i comunicació verbal i no verbal proposem les següents:

Pel que fa al PEC.

Crear una línia d’escola per que fa al desenvolupament i treball de l’hàbit lector.

Desenvolupar l’interès per la lectura, la necessitat i el plaer de llegir.

Fomentar l’ús de la biblioteca.

Establir les directrius i coordinar el treball de l’hora de lectura així com el de biblioteca.

Pel que fa a l’alumnat.

Aconseguir una bona habilitat lectora.

Millorar l’expressió oral i l’escrita.

Utilitzar de les TIC per cercar informació i també com a mitjà d’expressió.

Participar en l’elaboració de la revista de l’escola “ Borrissol” i en altres projectes. Utilitzar la biblioteca de l’escola ( en funció del que el projecte PUNTEDU li vagi oferint.

Pel que fa al professorat.

Portar a terme tot el que es s’estableixi des del projecte Puntedu.

Potenciar l’hàbit lector en la dinàmica pròpia de l’aula.

Executar de manera directa el Pla de lectura.

Col·laborar amb la Comissió en la coordinació i avaluació del procés.

Pel que fa als pares

Afavorir la participació de les famílies en activitats relacionades en la formació de l’hàbit lector dels seus fills.( xerrades informatives i de divulgació, club de lectura…)

Donar a conèixer la importància i la seva col·laboració en el procés d’ensenyament-aprenentatge del seu fill ( models de bons lectors…)

Treballar els següents continguts

L’hàbit de llegir

El plaer per la lectura.

La lectura com a eina de coneixement.

L’escriptura ( alumne/a com autor).

La biblioteca.

Les TIC ( en tot aquest procés).

Les sessions que es facin a la biblioteca haurien de ser un mitjà perquè cada alumne faci el seu procés de descoberta de la lectura i del plaer de llegir. Cadascun al seu ritme, ha d’anar trobant el tipus de llibre i d’autors que li agraden, que el fan gaudir i que l’ajudin a créixer.

Per això no hi hauria d’haver lectures obligatòries, ni fitxes, ni treballs. El què hi hauria d’haver és un suport personalitzat, un procés acompanyat  per tal de facilitar la cerca i la identificació del que pot ser més apropiat per a cada alumne en cada moment, fomentant la seva autonomia personal en la identificació de les seves preferències.

Cada alumne jugaria amb els llibres i la literatura segons la seva capacitat lectora i la seva maduració personal, provant diferents lectures i estils, fins que troba allò que necessita i que el pot convertir en un apassionat amant dels llibres i de la literatura.

llibre.gif

• HOLA!
    M’ESTIC LLEGINT ELS LLIBRE DE CREPUSCLE.
    PER A TOTS ELS VAMPIRS I LLOPS QUE LLEGIU AQUEST MISSATGE US ANIMO A QUE LLEGIU EL LLIBRE TOT I HAVER VIST LA PELICULA PERQUE ES TOTALMENT DIFERENT, GAUDIREU I US HI ENGANXAREU COM UN NEN PETIT AL SEU XUMET.
    A PARTIR D’HEVER LLEGIT AQUEST LLIBRE PODREU CONTINUAR AMB LLUNA NOVA, ECLIPSI I A TRENC D’ALBA I US SABREU TOTA LA SAGA CREPUSCLE ANIMS I A PRACTICAR LA LECTURA!

• HOLA!
    FA POC EM VAIG LLEGIR UN LLIBRE TITULAT L’ALTRA CARA DE LA VERITAT.
    TRACTA SOBRE DOS GERMANS PETITS DE L’ÀFRICA QUE HEN D’EMIGRAR DEL PAIS PER POR DE QUE ELS MATIN.
    VOLS SABER AMB ELS PROBLEMES QUE ES TROBEN?
    AGAFA EL LLIBRE I FICAT-HI COM UN PERSONATGE MÉS, DESCUBREIX DE BEN A PROP LA HISTORIA DELS DOS INFANTS.
    QUE ET DIVERTEIXIS!

• M’ha agradat molt un llibre de lectura del pla lector: MANDRÀGORA
    Us el recomaro a tots!

• Os vull recomanar el llibre de Geronimo Stilton (en el reino de la fantasia). Es un llibre de aventures i de fantasia.jo crec que es excepcional.A mi m’agrada la fantasia i les aventures crec que es per aixó que m’agrada tant i me le lligit dos cops. el recomano a partir de 9 anys i per sert no os deixeu enganyar per les fulles