Maletes viatgeres

La Comissió de Biblioteca de l’escola ha endegat, aquest curs, el projecte de les maletes viatgeres per tal d’afavorir la lectura compartida amb els vostres fills i filles.

maleta.JPG

Una experiència per llegir en família

Les maletes viatgeres són unes maletes amb materials de biblioteca adequats a una edat determinada i que els alumnes s’emporten a casa durant una setmana per llegir, mirar , compartint una estona amb la família.

A l’escola tindrem una maleta viatgera per a cada grup-classe d’Educació Infantil . Les maletes viatgeres dels alumnes més petits porten el nom de: Cap dia… un conte, i a dins hi ha cinc contes, un conte per a cada dia de la setmana.

Els objectius d’aquesta activitat són:

· Contribuir a la presa de consciència de l’important paper que té la família en el foment de la lectura.

· Afavorir el desenvolupament de l’hàbit lector en l’alumnat del centre.

· Conèixer llibres recomanats adients per educar millor els fills/es.

Es seleccionen llibres que entretenen, contes i històries i també d’imatges que comuniquen molt en perfecta harmonia amb el text.

La Maleta Viatgera és una bona idea de passar algun temps gaudint de la companyia dels pares i mares, avis, germans… llegint, gaudint del televisor apagat, amb els llibres a la mà. Llibres per comentar, per imaginar, per aprendre, per gaudir…

Una bona manera de fomentar la lectura i d’implicar als pares en la formació dels seus fills. Una bona manera d’apropar l’escola als pares i de fomentar també la seva participació.

És un servei de préstec molt especial. Cada setmana un nen diferent la pren cap a casa. La lectura permet a pares i fills gaudir de la companyia mútua i és un excel·lent moment per aprendre i ensenyar. La família pot congregar-se al seu voltant i descobrir què hi ha en el seu interior.

La Maleta Viatgera conté  una llibreta on s’hi anota la data i la família, la qual pot expressar les sensacions que ha tingut al rebre-la a casa i fer-hi suggeriments i aportacions i el nen pot completar-ho amb dibuixos i textos.

Esperem que aquestes lectures compartides us agradin i us animin per continuar llegint en família.

Es pot tenir la maleta durant una setmana: us arribaran un dilluns i les heu de tornar el dilluns següent. És molt important que la torneu el dia que toqui.

cada_dia_un_conte1.JPG

Els cinc llibres que hem triat per Educació Infantil: P3

Blanch, Ignaci: El nen koala. Sd. Edicions

Garcia i Puig, Alba: El cirerer. Sd. Edicions

Lozanitos, Cristina: El zoològic. La Galera

Nens del món. La Galera

Rius, Maria – Rius, Roser: No tinc gana. Combel

Els cinc llibres que hem triat per Educació Infantil: P4

Blanch, Ignaci: El nen koala.  Sd. Edicions

Ginesta, Montse: Ziu i el drac. Abadia de Montserrat

Norac, Carl – Godon, Ingrid: La meva mare és màgica.  Símbol editors.

Roldán, Gustavo: L’eriçó. Thule ediciones.

Rius, Roser: La petitona surt al jardí. Cruïlla.

Els cinc llibres que hem triat per Educació Infantil: P5

Animaladas. La Galera

Faller. Régis:  Pol fa de mag. Combel

Duquennoy, Jacques:  Visca els nuvis! Baula

Muñoz Puelles, Vicente:  La granota Roc-I-Roc. Macmillan

Smallman, Steve:  La ovelleta que va venir a sopar. Beascoa

• Vanessa Serra (7 anys)

L’any passat el nostre fill Manel va poder disfrutar de la maleta viatgera i va ser una experiència molt enriquidora per a tots. Aquest any ja ens ha parlat del tema ell mateix i espera content que torni la maleta ben aviat a casa nostra. Felicitats!

• HOLA PETITS I GRANS LECTORS!
    M’agradaria que llegissiu un llibre en castella CAMBIA DE PADRES.
    És una història sobre un nen, que un dia decideix anar a una agencia i canviar de pares un temps per olvidar-se del seu desastrós món pero, un cop entra a la agencia ja no s’en pot desfer d’ella! Si voleu saber que li passa a aquest nen, llegiuse el llibre i deixeu descansar una estona a la televisió. Es una mica llarg pero molt ràpid de llegir!
    Maria Belén G.A.
    Escola Pia de Tàrrega

• Hola! Sóc en Sadurní Tudela.
    Felicito a l’Escola Pia de Tàrrega haver creat aquest bloc.
    Us comunico a tots els que hi participeu que aquest curs 2.008-09 hem tingut l´alegria de 1.747 “maletaires i 1.117 “Explorados de llibres. En total: 2864 nois i noies que s´han posat en contacte amb llibres que mereixen la pena i sobre tot els “maletaires” acompanyats dels seus pares que han iniciat els seus fills en el món de la màgia que ens ofereixen els contes.

• jvendre2 (9 anys)

He visitat la vostra biblioteca i la presentació de les maletes viatgeres. He trobat molt interessant la setmana de l’animació per presentar la maleta a l’alumnat infantil.
    A la nostra escola l’experiència l’hem començat aquest curs 2008-2009 i els llibres recomanats ens els van facilitar una comissió formada per diversos professors de l’Escola Pia de Catalunya.
    Vam fer la presentació als alumnes però, el que va ser decisiu va ésser fer la motivació als pares a la primera reunió del principi de curs.
    Els pares ens han anat comentant que l’experiència és molt positiva i pel proper curs voldríem que, a més de fer els comentaris a la llibreta, els fessin també a la pàgina del bloc!
    Creiem que és fonamental que els llibres triats siguin “bons”. En altres escoles també posen llibres, CDs, DVD… pels germans i pels pares!

• Xon Bover (9 anys)

Hola, primer de tot fantàstic el bloc de la biblioteca. Pel proper curs volem engegar les maletes viatgeres a Educació Infantil i ens agradaria saber com us funciona, la infraestructura, organització… qualsevol cosa que ens pugui ser d’interès per poder-ho fer nosaltres.
    Moltes gràcies i us animen a mirar el bloc de la nostra biblioteca
    Cordialment

Xon Bover
    encarregada de la biblioteca escolar