Llegir + 10

A L’ESCOLA INICIEM UNA NOVA ACTIVITAT

Fomentar l’amor a la lectura és plantar una llavor que produirà moltes satisfaccions a pares i fills. El nen que estima els llibres té oberta la porta d’una vida escolar positiva i d’una vida personal més rica.

Aquesta darrera setmana de gener hem engegat una nova activitat emmarcada en el nostre Projecte Biblioteca PuntEdu que consistirà en llegir 10 minuts cada dia a l’aula. Cada dia a partir de les 15 hores i fins que toqui el timbre, com a senyal, tota l’escola llegirà! Es substitueixen temps de classe per temps de lectura!

Objectiu:

Creació d’un escenari de lectura que ajudi a llegir i a superar les dificultats que vagin sorgint, on allò que compta és l’experiència de l’alumne per tal d’ajudar a construir l’hàbit lector i el gust per la lectura; un repte difícil però no impossible.

Horari:

L’experiència consta de: 10 minuts de lectura diària per a tots els cursos d’Educació Infantil, Primària i d’ESO. Aquests 10 minuts afectaran totes les àrees i matèries. S’hi implicarà, per tant, tot el professorat.

Organització de l’aula:

La lectura és fa a l’aula amb aquestes pautes:

– Un dia lectura de la premsa (la Vanguardia i l’Avui) de 6è de Primària a 4rt d’ESO.     Els altres cursos comentaris de notícies que poden portar els nens o el professorat.

– Un altre dia lectura en veu alta. Perquè les ganes de llegir es poden encomanar escoltant com una altra persona llegeix…

Un tercer dia: Lectura del llibre recomanat del trimestre.

El quart dia: Lectura d’un llibre de la biblioteca de l’aula.

L’últim dia: Lectura lliure. (Poden ser còmics, llibres portats de casa…)

Carta als alumnes

Del que es tractarà en primer lloc és que llegiu de gust, amb plaer, encara que us costi. La lectura sovint significa un esforç, un esforç necessari per aconseguir un hàbit que ens farà descobrir altres móns, que ens ajudarà a conèixer herois del bé i del mal, que ens ajudarà a conèixer-nos a nosaltres mateixos i a construir el caràcter, que ens ensenyarà a pensar i a reflexionar… En aquest sentit, segur que alguns recordareu algun personatge que us ha deixat un record persistent a la memòria, que us ha ajudat a entendre més el món i que us ha fet més feliços.

A l’època dels nostres avis hi havia molta gent analfabeta, i avui a molts països hi ha encara molts nens i adolescents que són analfabets. Nosaltres podem pensar que aquí la gent no és analfabeta, però això no és cert, bona part de la població no entén els textos que llegeix. No entén els diaris, no és capaç d’entendre un carta, un llibre…No és capaç de comprendre el que llegeix: és, doncs, analfabeta.

Penseu que:

si llegiu no us enganyaran,

si llegiu sereu més lliures,

si llegiu sereu ciutadans que sabreu els vostres drets i deures,

si llegiu sereu ciutadans de primera,

si llegiu us integrareu a la societat,

si llegiu bé llegireu de gust i sereu més feliços…

En definitiva, llegir és una de les coses més maques del món. Amb aquesta iniciativa volem compartir la passió per la lectura i a intentar convertirnos tots en rates de biblioteca.

llibre-2.jpg

L’èxit o el fracàs del projecte depèn de tots plegats, per això demanem la vostra col·laboració.

Gràcies,

5 comentaris

  • josep Mª Estany (8 anys)

    Llegir + 10 nomès és aprofitat pel 20%, la resta són 10 minuts (sempre 15) de descan.

  • Paula Sergeeva (9 anys)

    Jo proposo que als dimarts ho fem al mati,lo de llegir + 10,
    perque a la tarda toca gimnas i ens perdem els deu minuts!

    El dimarts al mati de 9:15 a 5:30 llegir + 10!!!!!!!!!!!!!

    Posdata:Els de 3 i 4 d’ESO com que fan festa als divendres a la tarda ho fan al mati!

    Adeu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • jvendre2 (9 anys)

    Alberto,
    El canvi d’hora de llegir +10, es pot proposar en la reunió de delegats.

  • Wilman no he entés res però bé…Només vull dir que això de llegir +10 està bé però crec que podríeu ficar-ho a fer amb una hora com a les 4, o a les 12:30(Eso),perque a les 3 tothom està inquiet i mentre ens organitzem no dóna gaire temps a llegir concentrat. Pensar-ho!

  • wilman garcia (9 anys)

    Encara no m’he llegit cap llibre, pero llegiré un quan els altres acabin de llegir els seus llibres. Jo lleguiré un llibre de un nom molt raro, la veritat és que no sé que vol dir. El meu cosí té el llibre, els alumnes de la meva classe han acabat als seus llibres. Hi ha tres o més classes de llibres o quatre no ho sé la veritat. Fi.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà

 
Go to Top