IMPLEMENTACIÓ I VALORACIÓ de l’Escola Cal·lípolis

IMPLEMENTACIÓ

La informació amb el meu grup d’alumnes que es un 3r que encara no domina molt les noves tecnologies és principalment a partir de material bibliogràfic que aporta el mestre i d’una recerca guiada a internet però molt dirigida encara.

 

Com es relaciona amb el que ja sabíem? Es va relacionant de forma oral amb el que ja sabíem o amb experiències que de forma continua volen compartir (són molt participatius).

 

Com  sistematitzem el resultat?  Es la mestra la que ho fa i els empeny a relacionar el que anem descobrint amb el que ens hem proposat d’investigar.

 

Els alumnes s’autoregulen? No sempre i no tots. El paper dels mestres i dels alumnes més madurs en aquesta qüestió és fonamental.

 

Com ens coordinem els diversos docents? En el meu cas, la coordinació s’ha fet amb :

  • L’altre grup de 3r per les sortides i activitats comunes, la visita a l’exposició mútua i un experiment que ells feien sobre el filtratge de l’aigua (hem compartit)
  • La resta de Primària per organitzar la FIRAIGUA, (grups que exposaven, torns de visita, materials que exposaríem….).
  • No hi hagut coordinació amb especialistes perquè ells no han treballat aquest tema, no ho hem considerat necessari. A educació física ja es treballa durant tot el curs (necessitat d’higiene i hidratació).

Com hem documentat el projecte? Hem anat fent fotos, vídeos de l’exposició, publicació al bloc de l’escola, etc.

VALORACIÓ

La valoració dels alumnes i de la mestra és positiva. El títol “L’aigua i la nostra vida” ja donava a entendre que el que anaven a aprendre estava relacionat amb el nostre dia a dia.

La manera de treballar els agrada molt perquè a la nostra escola treballem en grup principalment quan fem el projecte, i d’altra banda el producte final: els murals, l’exposició i la FirAigua els ha motivat moltíssim.

Altres grups no han  valorat positivament que el tema, l’aigua, no hagués sortit de la votació dels alumnes, però en el nostre cas els s’han sentit motivats igualment.

QUÈ MILLORARIÉM?

  • Poder comptar amb una altra mestra/e per poder acompanyar-los en el treball en grup és molt important, ja que fan moltes demandes i tot i ser pocs alumnes (17) , són poc autònoms i una persona sola no arriba a tots.
  • Han quedat preguntes pendents per resoldre pel camí. Era difícil acotar per poder concretar.
  • Buscar formes diferents de fer els grups amb diferents tasques que motivin a tots.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *